• امروز : پنج شنبه - ۲۵ مرداد - ۱۴۰۳
1

از هندسه طراحی تا هارمونی رنگ‌ها: داستان تاشوهای جدید سامسونگ

  • کد خبر : 140742
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
از هندسه طراحی تا هارمونی رنگ‌ها: داستان تاشوهای جدید سامسونگ
گلکسی‌های Z Fold6 و Z Flip6 جدیدترین تاشوهای سامسونگ هستند که به تازگی و با ارتقا و بهبودهای قابل توجه‌ای نسبت به نسل قبلی خود رونمایی شدند.

صرف نظر از بهبود‌هایی که در بخش سخت‌افزار این دو دستگاه مشاهده می‌کنیم، Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 از طریق ظاهر ساده، محکم و باریک خود نه تنها سطوحی متفاوت از زیبایی را ارائه می‌دهند، بلکه به بیان جدیدی از هویت و زبان Galaxy  در زمینه طراحی نیز تبدیل شده‌اند. در این مطلب قصد داریم از طریق مرور داستان طراحی این تاشدنی‌های جدید، با این زبان و بیان دگرگون‌کننده سامسونگ در طراحی پرچمداران جدید تاشوهای این شرکت بیشتر آشنا شویم.

منحصربه‌فرد و نمادین

سبک Floating Design یا طراحی شناوری که به تازگی در Z Fold6 و Z Flip6 مورد استفاده قرار گرفته است، به عنوان عنصری متمایز و تاثیرگذار عمل می‌کند. این سبک از طراحی باعث می‌شود صفحه‌نمایش تاشوی دستگاه هنگامی که از کناره‌ها به آن خیره می‌شوید روی بدنه شناور و معلق به نظر برسد. همچنین زمانی که این دستگاه‌ها بسته می‌شوند، خط برجسته‌ای در کناره دستگاه امتداد می‌یابد که نه تنها به نمایش فرم خطی و شیک محصول بیشتر کمک می‌کند، بلکه باز کردن آن‌ها را نیز آسان‌تر کرده و در بهبود کلی کاربردپذیری موثر واقع می‌شود.

فرم خطی یا اصطلاحاً Linear form یکی از جوانب اصلی طراحی Z Fold6 است که با شکل شیک، باریک و در عین حال متوازن این دستگاه به حداکثر رسیده و بیش از همیشه بر زیبایی آن افزوده است. Z Fold6 نسبت به نسخه پیشین خود باریک‌تر شده؛ به‌طوری که ضخامت آن در حالت باز اکنون به ۶٫۱ mm رسیده و همچنین کاهش طول و افزایش عرض صفحه‌نمایش جلویی دستگاه نیز باعث شده Galaxy Z Fold6 نسبت به قبل کاربرپسندتر شود و ظاهر تازه‌ای پیدا کند. به‌علاوه گوشه‌های سمت راست دستگاه اکنون شبیه گوشه‌های سمت چپ طراحی شده‌اند؛ در نتیجه یک استایل و ساختاری تقریباً متقارن در حالت بسته به شما ارائه می‌دهد.

در مجموع با ۶ نسل پیشرفت‌ فناوری خصوصا در زمینه طراحی، Galaxy Z Fold6 به عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین مدل در بین تمامی مدل‌های Galaxy Z Fold تا به امروز شناخته می‌شود و طراحی متوازن و فرم نازک آن نیز راحتی بیشتری را نسبت به قبل برای کاربر فراهم می‌کند که این مورد نیز به نوبه خود بر جذابیت این گوشی تاشوی پریمیوم می‌افزاید.

از دیگر ویژگی‌های متمایز این تاشدنی‌های سامسونگ، آرایش خطی دوربین‌های آن‌ها است که به نوعی امضای سامسونگ در محصولات Galaxy نیز محسوب می‌شود و حالا این المان طراحی در هر دو دستگاه Z Fold6 و Z Flip6 بیش از پیش در مرکز توجه قرار گرفته است. مثال واضح در این بخش شکل برجسته دوربین در Galaxy Z Fold6 است که ردیف خطی دوربین‌های دایره‌ای همانند نسل قبل و به‌طور کلی همانند سایر محصولات Galaxy حفظ شده اما این دوربین‌ها که از گوشه بالا سمت چپ دستگاه به پایین کشیده شده‌اند، اکنون برجستگی نمایانی یافته‌اند و بسیار زیباتر از پیش به چشم می‌آیند. این در حالی است که طراحی دوربین‌های Galaxy Z Flip6 نیز روح پر انرژی و خاص سری Z Flip را با شکلی جدید که با تنوع رنگ‌های موجود در بدنه دستگاه نیز هماهنگ شده، زیبا و منحصربه‌فردتر از قبل به نمایش می‌گذارد.

این سبک جدید از آرایش خطی دوربین‌ها که برجستگی بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده همچنین موجب تشخیص راحت‌تر این نسخه‌های جدید در میان خانواده تاشدنی‌های سامسونگ نیز می‌شوند و این موضوع نیز به خودی خود بر خاص بودن دستگاهی که کاربر به عنوان بخشی از استایل و سبک خود به همراه دارد افزوده است.

پر جنب و جوش و رنگارنگ

طراحی یک گوشی فقط به اشکال هندسی متشکل از فناوری‌های پیچیده محدود نمی‌شود و برای درک کامل زیبایی و هویتی که در آن زیبایی پنهان شده، باید لایه‌های دیگری از طراحی یک دستگاه را نیز بررسی کرد. بر این اساس پس از ظرافت و خطوط باریک، برجسته و متمایز  Z Fold6 و Z Flip6 به لایه بعدی یعنی تنوع و کیفیت در رنگ و سایه‌ها می‌رسیم.

هر دو تاشوی جدید سامسونگ با رنگ‌هایی زنده و ملایم‌، اکنون حال و هوای پر انرژی و شاداب‌تری برای کاربر به ارمغان می‌آورد. هر رنگ در این سری ضمن تداعی لحظات شاد، نوعی از پیوند با طبیعت را نیز در خاطر شما زنده می‌کند. انتخاب رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای روی بدنه گوشی Z Fold6 حس طراحی پیچیده و با اعتماد بنفس یک گوشی تاشدنی پریمیوم را منعکس می‌کند. Z Flip6 نیز علاوه بر رنگ نقره‌ای در رنگ‌های آبی، سبز و زرد در دسترس است.

افزون بر رنگ‌بندی، والپیپرهایی که در Z Fold6 و Z Flip6 مشاهده می‌کنید نیز از روایت منحصر به فردی در پس ظاهر خود برخوردار هستند. این والپیپرها با استفاده از اشکال هندسی طراحی شده‌اند و به‌شکلی یکپارچه با زیبایی‌های بیرونی این دستگاه تناسب ایجاد می‌کنند. با کمی دقت در تصاویر این والپیپرها می‌توان متوجه حرکات ظریف نور و سایه شد که تداعی‌کننده بازتاب نور از شیشه مات پشت دستگاه هستند و جلوه‌ای منحصر به فرد و زیبا به دستگاه می‌بخشند.

همچنین پالت رنگی این والپیپرها نیز به طور پویایی با نشانه‌های بصری که توسط رنگ هر دستگاه منتقل می‌شود سازگاری ایجاد می‌کنند و آن‌ها را زنده‌تر نمایش می‌دهند. جالب است بدانید این دستگاه‌ها قادر هستند برای ایجاد توازن میان زیبایی‌شناسی و کاربردپذیری، تنظیمات روشنایی و کنتراست را با مصرف انرژی نمایشگر بهینه کنند. به‌علاوه انیمیشن‌های زیبایی که با ترتیب دایره‌ها و خطوط گسترش‌یافته به بیرون ایجاد می‌شوند نیز در تقویت فضاسازی موثر هستند. این والپیپرها همچنین به طور تعاملی به زاویه نمایشگر واکنش نشان می‌دهد و این باعث می‌شود کارهایی ساده مانند تا کردن و باز کردن دستگاه به لحظاتی جالب و لذت‌بخش تبدیل شوند.

در نهایت Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 را می‌توان برای سامسونگ همچون آغازی نو معرفی کرد که که با تمرکز بر جوهره اصلی طراحی‌هایشان وارد میدان شده‌اند و با جسارت و شجاعت بیشتر، در حال شکل‌دهی آینده گوشی‌های تاشو هستند.

http://tejaratava.ir/?p=140742

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.