• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0
دکتر قاضی زاده هاشمی در آیین آغاز طرح توسعه بیمارستان خاتم:

اصلاح نهادی و بازآرایی ساختاری مراکز تابعه بنیاد انجام شد

  • کد خبر : 138195
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
اصلاح نهادی و بازآرایی ساختاری مراکز تابعه بنیاد انجام شد
معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین آغاز ساخت طرح توسعه بیمارستان از اصلاح نهادی این بنیاد قبل از انتقال مدیریت به دولت چهاردهم خبر داد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز پنج‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ در آیین کلنگ زنی توسعه بیمارستان خاتم الانبیا گفت: بیمارستان خاتم الانبیا روزآمد و همپای تکنولوژی فعالیت کرده است. این روند موجب شد بیمارستان خاتم الانبیا (ص) در میان مراکز درمانی کشور به رتبه های عالی برسد.
وی همچنین درباره برنامه ریزی برای بهبود مدیریت خدمتگزاری به جامعه شاهد و ایثارگر افزود: در این دوره در بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال بازآرایی بنیاد شهید و موسسات پیرامونی آن بودیم. چرا که حضرت آقا از بیست سال پیش فرموده بودند که بنیاد شهید وقتش را صرف ماموریت‌های اصلی خود کند و لازمه‌اش این بود که بنیاد را در راستای ماموریت‌های اصلی از بنگاه داری خارج شود و در پی مدیریت سهام و جذب منابع جدید و بیشتر برای توسعه خدمت به جامعه هدف برآید بنابراین مجموعه های سیاحتی، املاک، فرهنگی با تغییر سازمان اقتصادی کوثر به بنیاد کوثر با وحدت رویه زیر مجموعه بنیاد کوثر خواهند بود.
دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان انجام فرمایش رهبری ظرف سه سال افزود: در تاریخ انقلاب این اولین دوره بنیاد شهید است که نه تنها دارایی‌های بنیاد کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز یافته است.
وی با اشاره به کمک دولت برای افزایش اعتبارات عمرانی بنیاد شهید عنوان کرد: اعتبار عمرانی بنیاد شهید از ۱۴۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
در این آیین همچنین دکتر ناصر فخاری مدیرعامل بنیاد کوثر در مورد مدیریت جهادی بیان کرد: مدیریت جهادی غلبه بر موانع و سرسختی و مقاومت در برابر کارشکنی هاست که انگیزه رفع مشکلات و چشاندن طعم خدمت به خانواده معظم شاهد و ایثارگر آن را شیرین می کند.
مدیرعامل بنیاد کوثر با تاکید بر اینکه امروز وزن خدمت در این حوزه در بنیاد شهید بیش از گذشته است، ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تامین مالی شده و در ۴ فاز اتفاق خواهد افتاد.
مدیرعامل بنیاد کوثر از افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش ایثارگران در بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) با آغاز به ساخت طرح توسعه بیمارستان خبر داد و گفت: این طرح بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع خواهد بود که ۷۰ هزار مترمربع مربوط به فضای درمانی و اداری و ۳۰ هزار مترمربع مربوط به فضای پارکینگ طبقاتی است.
مدیرعامل بنیاد کوثر با اشاره به مراجعات زیاد ایثارگران و مردم به بیمارستان خاتم الانبیا گفت: مراجعات زیاد مردم به این بیمارستان به دلیل تلاش همکاران ما و استفاده از پزشکان متخصص است.
فخاری با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان خاتم الانبیا ۷۵۰ تخت بستری وجود دارد، گفت: بعد از تکمیل و توسعه بیمارستان خاتم الانبیا این ظرفیت به ۱۴۰۰ تخت بستری افزایش خواهد یافت.
وی افزود: فضای درمانگاه در حال حاضر ۴۰ اتاق معاینه به صورت پراکنده دارد که این تعداد به ۸۰ اتاق معاینه به صورت متمرکز افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر پارکینگ بیمارستان با ظرفیت ۲۲۰ خودرو صرفا در اختیار پزشکان است که با توسعه ظرفیت پارکینگ به ۱۴۰۰ خودرو در ۹ طبقه در اختیار بیماران نیز قرار خواهد گرفت که این اقدام با گشایش معبر اختصاصی از نیایش برای بیمارستان مشکل ترافیکی محله را نیر مرتفع خواهد کرد.
فخاری در نهایت با این بیان که امکانات جدیدی مانند رادیو تراپی به امکانات بیمارستان افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین بیمارستان خاتم الانبیا در حال حاضر ۱۵ اتاق عمل دارد که بعد از اجرای طرح، به ۴۵ اتاق عمل افزایش خواهد یافت.

http://tejaratava.ir/?p=138195

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.