• امروز : سه شنبه - ۲۶ تیر - ۱۴۰۳
0
در سمینار آنلاین بازرسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مطرح شد

ضرورت حاکم شدن نگرش پیشگیرانه در بازرسی

  • کد خبر : 136845
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
ضرورت حاکم شدن نگرش پیشگیرانه در بازرسی
نخستین سمینار آنلاین اداره کل بازرسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ویژه بازرسان بانک برگزار و بر اجرای صحیح و دقیق مصوبات هیأت مدیره و هیأت عامل به‌ویژه نحوه دریافت وثایق و تضامین تأکید شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه قرض‌الحسنه، نخستین سمینار آنلاین اداره کل بازرسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ویژه بازرسان بانک در کل کشور با حضور دکتر «احمدرضا کریمی» معاون شعب و بازریابی، دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و تحول، «حسن موسوی» سرپرست اداره کل بازرسی و بازرسان بانک در استان‌ها برگزار شد.

در این سمینار بر موضوعات مختلفی از جمله نقش بازرس، اجرای صحیح و دقیق مصوبات هیأت مدیره و هیأت عامل به‌ویژه نحوه دریافت وثایق و تضامین، استفاده از سامانه‌های بانک در راستای خلوت‌سازی شعب و همچنین نظارت بر شاخص‌های برنامه عملیاتی تأکید شد.

همچنین تبادل نظر و رفع اشکالات و ابهامات، اعلام نتایج بررسی پیشنهادات بازرسان استان‌ها و بیان دغدغه‌های بازرسی و شرح وظایف بازرسان بخش‌های دیگری از این مراسم را شامل می‌شد.

دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک نیز در این سمینار اظهار داشت: نظارت، بازرسی و کنترل در ادبیات امروز علم مدیریت به آن پرداخته شده و یکی از وظایف مدیران، کنترل دانسته شده است. همچنین در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه و کلام امیرالمومین علی(ع) آمده که می‌فرمایند در کارهای کارگزارانت وارسی کن و ارباب راستی و وفا را بر آن‌ها مترتب ساز که بازرسی نهایی در کارشان آن‌ها را به امانت‌داری و نرمی با مردمان وادار می‌سازد.

وی ادامه داد: در طول ۵۰ سال گذشته، نظارت و بازرسی از سمت ارزیابی به سمت خدمات اطمینان‌بخش و مشاوره‌ای با رویکرد پیشگیری حرکت کرده است. لازم است در رهنمودها و آموزش‌های بازرسان اصل بر پیشگیری باشد.

دکتر «احمدرضا کریمی» معاون شعب و بازریابی بانک در این سمینار گفت: بازرسی و کنترل داخلی از جمله بحث‌های مهم و مترقی نظام بانکداری است. هر بانکی باید لایه‌های دفاعی خود را بچیند که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این کار از طریق اداره کل بازرسی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوعات گوناگونی در حوزه بازرسی وجود دارد و ضروری است با رویکرد حمایت از کسب‌وکار به بازرسی نگریسته شود. بسیاری از موارد باید پیش‌بینی شده و پیش از وقوع برای آن چاره‌اندیشی شود.

کریمی افزود: در رابطه با تسهیل تضامین و وثایق، نیاز است مصوبه اخیر هیأت مدیره بانک به‌طور جدی اجرایی شود. باید بدانیم هر چقدر وام‌گیرنده راحت‌تر وام خود را دریافت کند، آسان‌تر نیز آن را بازپرداخت می‌کند.

«حسن موسوی» سرپرست اداره کل بازرسی نیز خاطرنشان ساخت: بازرسان نباید در نقش خود دچار افراط یا تفریط شوند، بلکه باید به مسئولان نزدیک شده و به آن‌ها مشاوره دهند؛ این‌گونه نباشد که مانع تسهیل فرآیندها شوند.

وی ادامه داد: در رابطه با مصوبه هیأت مدیره مبنی بر تسهیل تضامین و وثایق، همه جوانب دیده شده و باید در راستای اجرایی شدن آن گام برداشته شود. بازرسان بانک در کنار مسئولان اجرایی هستند، هر چند استقلال خود را نیز حفظ می‌کنند و این موضوع باید همواره مد نظر آن‌ها باشد.

http://tejaratava.ir/?p=136845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.