• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
3

ویدئو / اجرای پروژه های توسعه ای ”ومعادن“ با سرعت پیگیری شود

  • کد خبر : 136408
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
ویدئو / اجرای پروژه های توسعه ای ”ومعادن“ با سرعت پیگیری شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن از اجرای هفت طرح پیشران در شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خبر داد .

به گزارش تجارت آوا ، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه اولین طرح، نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی اواخر اردیبهشت ماه افتتاح شد ، گفت : این نیروگاه در کمتر از ۱۱ ماه ساخته شد و با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید. همچنین، یک نیروگاه بخار ۳۶۰ مگاواتی دیگر نیز در حال ساخت است که راندمان را به ۵۳ درصد افزایش خواهد داد.

وی همچنین از پیشرفت ۵۴ درصدی کارخانه آهن اسفنجی اردبیل با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۱۱۴ میلیون یورو خبر داد و افزود : این کارخانه تا سال آینده افتتاح خواهد شد. علاوه بر این، کارخانه آهن اسفنجی بیجار با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیون یورو، تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام کرد : پروژه آهن اسفنجی ۱.۱ میلیون تنی در اقلید استان فارس با رشد ۲۰ درصدی و سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورو در حال انجام است. وی همچنین افزود : عملیات ساخت کارخانه کنسانتره دو و نیم میلیون تنی شرکت صبا نور با سرمایه‌گذاری ۹۰۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

سعدمحمدی در ادامه توضبح داد : پروژه گندله‌سازی یک میلیون تنی در بیجار با ۵۱ درصد پیشرفت، تا سال آینده به پایان خواهد رسید. همچنین، پروژه جانجا در سیستان و بلوچستان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورو در حال احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس و کارخانه لیچینگ برای تولید کاتود است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه از پروژه جانجا در سیستان و بلوچستان یاد کرد و گفت: این پروژه در یکی از مناطق محروم کشور قرار دارد و با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورو، کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس در حال احداث است. همچنین یک کارخانه لیچینگ نیز در این منطقه در حال ساخت است که قادر به تولید کاتود از خاک‌های اکسیدی و تبدیل سولفورها به کنسانتره خواهد بود.
سعدمحمدی در ادامه از سرمایه‌گذاری در پروژه تسمه نقاله الشتر و پروژه فروآلیاژ شیروان نیز خبر داد و گفت: این پروژه با مشارکت فولاد مبارکه انجام می‌شود.
وی افزود: در دو سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده‌ایم و ۱۵ دستگاه جدید حفاری اکتشافی خریداری شده است. این اقدامات باعث شده است که ما ذخایر نزدیک به ۲۴۰ میلیون تن ذخایر جدید اکتشاف کنیم که ارزش برجاش بیش از ۷۵۰ میلیون دلار است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پایان اعلام کرد : اکتشافات جدیدی در سیستان و بلوچستان و منطقه نازیل در حال انجام است و نتایج خوبی به دست آمده است. وی در پایان گفت : برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه دو میلیون تنی کنسانتره جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

تجارت آوا | ویدئو / اجرای پروژه های توسعه ای ”ومعادن“ با سرعت پیگیری شود
تجارت آوا | ویدئو / اجرای پروژه های توسعه ای ”ومعادن“ با سرعت پیگیری شود
http://tejaratava.ir/?p=136408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.