• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
0

درخشش پتروشیمی مروارید در مجمع سالیانه با رشد ۹۶ درصدی سود خالص

  • کد خبر : 136356
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
درخشش پتروشیمی مروارید در مجمع سالیانه با رشد ۹۶ درصدی سود خالص
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی مروارید برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور اکثریت سهامداران و نمایندگان شرکت‌های پتروفرهنگ، تابان فردا و تاپیکو در محل سالن جلسات پتروشیمی مروارید برگزار و ضمن تصویب صورت‌‌های مالی، معادل ۸۸ درصد سود تحقق یافته تقسیم شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی شرکت پتروشیمی مروارید؛ محمود فخرایی مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی مروارید ضمن ارائه گزارش عملکرد، دستاوردها، و اقدامات مهم صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال مالی گذشته ۵۰۰ هزار تن اتیلن در این پتروشیمی تولید شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷ درصد رشد داشته است، همچنین تولید C3+ نیز با ۴۴ درصد رشد به عدد ۳۸۹۱۰ تن رسیده است.
وی ادامه داد: تولید MEG نیز ۳۶۳ هزار تن بوده که کاهش قیمت جهانی و عدم پایداری شرایط کاتالیست از جمله چالش مهم تولید این محصول در سال مالی گذشته بوده است.
فخرایی با اشاره به اینکه مدیران پتروشیمی مروارید همواره در راستای پیاده سازی برنامه‌های سهامداران و عملیاتی شدن سیاست های آنها گام بر می‌دارند، افزود: این شرکت موفق شده در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲۴ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی را محقق کند که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود۲۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل پتروشیمی مروارید بیان کرد: این شرکت در سال ۱۴۰۲ با ۹۴ درصد رشد، تقریباً ۲۰ هزار میلیارد ریال سود عملیاتی محقق کرده و سود خالص نیز با ۹۶ درصد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و به جهت رعایت صرفه و صلاح سهامداران، هیات مدیره این شرکت، با حمایت هلدینگ های بالادستی، قرارداد ساخت کاتالیست EO با یک شرکت ایرانی را منعقد نموده و از خروج میلیون ها یورو ارز از کشور جلوگیری به عمل آورده است.
مدیرعامل پتروشیمی مروارید با اشاره به اینکه در شرایط کنونی پتروشیمی مروارید باید به سرعت طرح های توسعه‌ای را کلید بزند، تاکید کرد: باتوجه به تغییر فرآیند تولید MEG در جهان، تولید محصول مذکور از اتیلن باعث ایجاد زیان خواهد بود، بنابراین آینده این شرکت در گرو کاهش هزینه های تولید، ایجاد واحدهای جانبی و توسعه زنجیزه ارزش پایین دست است.
لازم به ذکر است در این جلسه بازرس قانونی و حسابرس خارجی نیز به ارائه گزارش خود پرداختند و پاسخ‌های لازم از سوی مدیران شرکت براساس بندهای مطرح شده و همچنین سوال‌های سهامداران ارائه گردید و با تأیید سهامداران صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به تصویب رسید

http://tejaratava.ir/?p=136356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.