به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه اتکایی ایران معین؛ مجتبی حیدری در پاسخ به این سوال که آیا صنعت بیمه کشور آمادگی و ظرفیت پذیرش شرکتهای جدید را دارد، گفت: با توجه به سرعت بالای تغییرات محیطی ایران در شاخصهایی همچون مالی، انسانی و تکنولوژی دیجیتال و اعمال تحریمهای بین المللی راهی جز افزایش ضریب نفوذ از ۲٫۷ به عدد ۷ که در برنامه پنجم کشور دیده شده نداریم که این مهم با تخصص گرایی رشتهای در شرکت های بیمهای محقق می شود.
وی، ارتقاء فرهنگ بیمه عامه مردم، خدمات دهی مطلوب شرکتها و حمایت از فضای رقابتی شرکتهای خصوصی را از دیگر مولفه های موثر بر افزایش ضریب نفوذ برشمرد.
عضو هیأت مدیره و سرپرست بیمه اتکایی ایران معین تحقق رویکرد تخصص گرایی را منوط به بازنگری در آیین نامهها و بخشنامه های مربوطه دانسته و اظهار داشت: لازم است هویت مستقل شرکتهای تخصصی در این زمینه لحاظ گردد. درحال حاضر کلیه آیین نامهها و بخشنامههای موجود با محوریت شرکت بیمهای عمومی تدوین شده که ایجاد کارگروههای موضوع محور و سندیکاهای تخصصی شرکتها میتواند کمک شایانی به طرح دغدغهها و موضوعات فنی شرکتهای تخصصی کند.
حیدری بیان مسائل و انعکاس چالشهای موجود به نهاد ناظر را نیز موجب هم افزایی شرکتها در جهت یافتن راهحلهای فناورانه و تعریف پروژههای مشترک اتکائی و دیجیتالی دانست.