• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
2

حوزه‌های کلیدی ریسک در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 26798
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
حوزه‌های کلیدی ریسک در سال ۲۰۲۱
حسابرسان داخلی می‌بایست با شناسایی ریسک‌های مهم حاکم بر صنعت، برنامه سالانه خود را تدوین و براساس اهمیت ریسک‌ها، برنامه‌های تدوین شده را اولویت‌بندی نمایند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، به منظور خلق ارزش بیشتر برای سازمان، شرح وظایف حسابرسی داخلی پیوسته در حال توسعه و تغییر است و این تغییرات عمدتاً براساس مهمترین ریسک‌های سالیانه حاکم بر تجارت و صنایع ایجاد می‌شود. از این رو شناسایی ریسک‌های کلیدیِ هر سال اهمیت فراوانی دارد. بدیهی است برای سال  ۲۰۲۱ که تغییرات ناشی از شیوع بیماری کرونا مهمترین ریسک حاکم بر صنعت به شمار می‌رود، این ریسک و سایر تغییرات ناشی آن باید مورد توجه حسابرسان داخلی قرار گیرد.

در این راستا و به دنبال انتشار گزارش پژوهشی « بیست ریسک کلیدی مورد توجه حسابرسان داخلی تا قبل از سال ۲۰۲۰» ، پژوهشکده بیمه اقدام به تدوین و انتشار گزارش پژوهشی با عنوان «حوزه‌های کلیدی ریسک در سال ۲۰۲۱» نموده است. این گزارش که به همت گروه مطالعات کلان بیمه و توسط مرتضی اصلانی لوحه‌سرا، راهبر میز حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه نگاشته شده، به معرفی آن دسته از خطرات کلیدی در سال ۲۰۲۱ می‌پردازد که حسابرسان داخلی می‌بایست در تدوین برنامه استراتژیک سالانه حسابرسی خود مورد توجه قرار دهند.

در گزارش حاضر، ۱۰ حوزه از مهمترین حوزه‌های کلیدی ریسک شامل «انعطاف‌پذیری تجارت»، «رفاه و مدیریت استعداد کارکنان»، «تقلب و سوءاستفاده از اختلالات عملیات»، «تغییر اقلیم»، «مدیریت اشخاص ثالث»، «امنیت سایبری و حریم خصوصی داده‌ها در محیط کار توسعه‌یافته(دورکاری)»، «فرهنگ، رفتار و کنترل نرم»، «تنظیم مقررات»، «دیجیتالی شدن و اتوماسیون هوشمند» و «مدیریت داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات» شناسایی و ارائه شده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1465/ مراجعه فرمایند.

http://tejaratava.ir/?p=26798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.