به گزارش تجارت آوا به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن، مراسم اختتامیه جشنواره «ثور» روز سهشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۳ با حضور برگزارکنندگان و حامیان جشنواره، صاحبان آثار و جمعی از جامعه هنرمندان و اصحاب رسانه در محل مجموعه تئاتر لبخند برگزار شد.
تامین سرمایه تمدن نیز با هدف پیوند هنر و اقتصاد و سادهسازی مفاهیم پیچیده مالی و انتقال جذاب این مفاهیم به جامعه، به جمع حامیان این رویداد پیوست و تنها شرکت تامین سرمایه حامی این جشنواره بود.
لزوم برگزاری جشنوارههایی همانند ثور، یک مدل موفق برای ارتقای سواد مالی و توسعه اقتصادی کشور است. در سالهای اخیر، با توجه به پیچیدگیهای اقتصادی و نوسانات در بازارهای مالی، سوالاتی اساسی در مورد نحوه افزایش آگاهی مالی و راههای تقویت سیستم اقتصادی ایران مطرح شده است.
برگزاری جشنواره”ثور” میتواند بهعنوان یک راهکار موثر برای پر کردن خلاءهای موجود در بازار سرمایه و اقتصاد کشور مطرح شود.
در همین راستا محمد شهسوارزاده معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن، طی پیامی به این جشنواره عنوان کرد : در شرایط فعلی، با توجه به تکانه های اقتصادی و تورم در کشور، احساس نیاز به برگزاری جشنوارههایی با محوریت اقتصاد و بازار سرمایه در ایران به وضوح مشهود است. با توجه به اینکه در سالهای اخیر بسیاری از مردم به علت عدم آگاهی از نحوه سرمایهگذاری صحیح رنج میبرند، برگزاری جشنوارههایی مثل ثور میتواند بهعنوان یک ابزار فرهنگی و آموزشی بسیار مؤثر باشد. این جشنواره میتواند نقش زیادی در پر کردن خلاهای موجود در آموزش و آگاهیهای اقتصادی و مالی داشته باشد و بهویژه به ارتقای سواد مالی عمومی کمک کند. بهویژه در زمینه آموزش سرمایهگذاری، تأمین مالی شخصی، و مدیریت ریسک در بازارهای مالی، چنین جشنوارههایی میتوانند کمک شایانی به شهروندان ، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نمایند.
معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن تصریح کرد : این جشنوارهها میتوانند با حضور متخصصان، کارآفرینان و سرمایهگذاران موفق، تجربیات و دانش خود را با مردم به اشتراک بگذارند و از این طریق فرهنگ اقتصادی را ارتقاء دهند. این اقدام میتواند به مردم کمک کند تا با مفاهیم مالی مانند سهام، اوراق قرضه، صندوقهای سرمایهگذاری، و سایر ابزارهای مالی آشنا شوند و سرمایهگذاریهای هوشمندانهتری انجام دهند.
محمد شهسوارزاده در ادامه پیام خود اذعان داشت : خروجی جشنوارههایی مثل ثور میتواند آثار بسیار مثبتی بر روی مردم و فرهنگ اقتصادی ومالی جامعه داشته باشد. فیلمها، تئاترها و سایر تولیدات هنری که در این جشنوارهها به نمایش گذاشته میشوند، میتوانند بهطور مستقیم و غیرمستقیم تاثیرات زیادی بر سواد مالی مردم بگذارند. این خروجیها میتوانند مفاهیم پیچیده اقتصادی را در قالبهای سادهتر و جذابتر به مردم منتقل کنند و از این طریق، آنان را در تصمیمگیریهای مالی آگاهتر سازند.
وی در خصوص تاثیرات اجتماعی چنین جشنوارههایی گفت: افزایش آگاهی مالی به معنای بهبود تصمیمات اقتصادی مردم است که میتواند در نهایت به رشد اقتصادی کشور و کاهش مشکلات اقتصادی خانوارها منجر شود. این امر نهتنها موجب کاهش آسیبهای اقتصادی میشود بلکه جامعهای هوشمندتر و متکی به خود را در پی خواهد داشت که میتواند در آینده به توسعه بیشتر اقتصاد کمک کند.
معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن در خصوص حمایت از جشنوارههایی مانند ثور، چه بهطور مادی و چه معنوی گفت: یکی از مهمترین انگیزهها، اعتقاد به توانایی این جشنواره در پر کردن خلاهای آموزشی و اقتصادی ومالی در جامعه است. حمایت از چنین رویدادهایی به معنای حمایت از ترویج توسعه فرهنگ اقتصادی و آگاهی مالی است که میتواند در درازمدت به نفع کشور و مردم باشد.
محمد شهسوارزاده افزود : تیم تصمیم ساز شرکت تامین سرمایه تمدن بر این باور است که آموزش مالی و ارتقای سطح آگاهی جامعه میتواند بهطور قابل توجهی به تقویت بازار سرمایه و کاهش آسیبهای اقتصادی ناشی از تصمیمات مالی نادرست کمک کند. از طرفی، بهدلیل اهمیت ارتقای سواد اقتصادی در کشور، جشنوارههایی که میتوانند به معرفی مفاهیم اقتصادی و معرفی بهترین شیوههای سرمایهگذاری به مردم کمک کنند، نقش بسیار مهمی دارند.
از سوی دیگر، خروجیهای فرهنگی و هنری این جشنوارهها میتوانند بهعنوان ابزاری جذاب و تأثیرگذار در جهت گسترش آگاهی اقتصادی در سطح جامعه استفاده شوند. در نهایت، حمایت از چنین رویدادهایی بهعنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی، نهتنها موجب رشد فردی مردم میشود، بلکه به رشد و توسعه اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد.
در ادامه برگزیدگان دومین جشنواره «ثور» در بخشهای مختلف به ترتیب زیر معرفی شده و جوایز خود را دریافت نمودند:
بخش نمایشنامهنویسی: نمایشنامه دندونگیر، نوشته: محسن رحمانی و ناهید ریحانی
تبلیغات خلاقانه بصری بورس: گروه مالی کاریزما، کار علیرضا نجفی
تبلیغات خلاقانه بصری بیمه: شرکت بیمه البرز
تبلیغات خلاقانه بصری بانک: بدون برگزیده
فیلمنامهنویسی: فیلمنامه راس هرم؛ نوشته: وحید مشکات و علی نیک افروز
شایان ذکر است این جشنواره با حمایت مادی و معنوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت تامین سرمایه تمدن ،شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس، فرابورس ایران، کانون نهادهای سرمایهگذاری ایران، شرکت سرمایهگذاری امید و دیجیپی برگزار شد.
مراسم اختتامیه جشنواره «ثور» برگزار شد
ضرورت ترویج سواد مالی با ابزارهای فرهنگی و هنری
دومین جشنواره فیلمنامه و نمایشنامه و تبلیغات خلاقانه بصری «ثور» با موضوع بورس و صنعت مالی، با انتخاب آثار برنده و اعطای جوایز جشنواره به کار خود پایان داد.
http://tejaratava.ir/?p=171994