سیدعلی یزدیخواه صبح روز (۱۸ بهمنماه) در بازدید از جشنواره ملی بازیهای رایانهای فجر در گفتوگو با بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اظهار کرد: این رویداد، رویدادی است که جای خالی آن در گذشته در کشور بیشتر احساس میشد و اکنون نیز در مرحله شکوفایی است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش دارد.
وی ادامه داد: این رویداد، اقدام به فراخوان کرد و دهها شرکت فعال در حوزه بازی وارد شدند، این درحالیست که ظرفیت موجود و فعالان این عرصه، دهها برابر میزانی هستند که اکنون در جشنواره حاضر شدهاند.
یزدیخواه با بیان اینکه ما به بازی به عنوان وسیله سرگرمکننده نگاه نمیکنیم، تصریح کرد: امروزه بازی، بهترین معبر و مسیر برای ایفای رسالتها و ماموریتهای ذاتی دستگاهها در زمینه آسیبهای اجتماعی، آموزشی، سلامت، بهداشت، ورزش، دیپلماسی عمومی، موضوعات اقتصادی بورس، فرابورس، ارزهای دیجیتال و اختلالات یادگیری است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: خوشبختانه با ورود هوش مصنوعی به عرصههای مختلف صنعتی، به ویژه حوزه بازیسازی، این امکان وجود دارد که کارکرد بسیار درخشانی در اصلاح فرایندها، رفتارها، شیوهها و سبک زندگی، حمل و نقل، ترافیک، قوانین شهروندی و… رخ دهد؛ از همین رو باید تلاش کنیم میز بازی را در اکثر دستگاهها و نهادهای حاکمیت ایجاد کنیم تا با استفاده از بازی، ماموریتها، آموزشها و اهداف خود را ترویج کنند.
یزدیخواه با بیان اینکه هنوز مسئولان نقش بازی را در تحولات حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی جدی نمیگیرند، گفت: توسعه صنعت بازی منجر به ایجاد هزاران شغل جدید و گردش مالی فوقالعاده خواهد شد. در حال حاضر حدود دو سوم جمعیت ایران گیمر هستند، این موضوع نه فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز موضوع قابل اعتنایی است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه صنعت بازی میتواند در عرصههای مختلف تحولآفرین باشد، خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره ملی بازیهای رایانهای اقدام مثبت و ارزشمندی است. برنامهریزی، هماهنگی و جلب مشارکت دستگاهها در برپایی این جشنواره زحمات مضاعفی برای بنیاد دارد، اما بنیاد بازیهای رایانهای به لحاظ یک نهاد حاکمیتی در حوزه تنظیمگری و حمایت از این صنعت، نقش بیبدیلی دارد و باید کمک بیشتری به بنیاد برای نقشآفرینی کنیم.