به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، محمدامین حاجیهاشمی در این مراسم اظهار کرد: در بنیاد ملی بازیهای رایانهای تلاش شد تا بعد از دوره کرونا بتوانیم فضای همافزایی در صنعت بازی ایجاد کنیم. اتفاقاتی در دوره کرونا در حوزه بازیسازی اتفاق افتاد، یکسری مراسمها و رویدادها تعطیل شده بود. بنیاد یک رویداد تخصصی کسب و کاری داشت که دو دوره در سال ۹۶ و ۹۷ برگزار شد و دیگر برگزار نشد، سال گذشته مجدد جشنواره را برگزار کردیم و امسال به نظر رسید که میتوانیم رویداد کسب و کاری را نیز برگزار کنیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای ادامه داد: در جشنواره ۲۲۸ اثر در بخشهای رقابتی وجود داشت که بیشتر آنها بازیهای تلفن همراه بود. در بخشهای غزال زرین، بازی جدی و سرمایهگذاری نیز آثاری وجود داشت. همچنین در بخش نمایشگاهی بیش از ۵۰ شرکت و تیم حضور دارند.
به گفته وی، در کل رویداد نیز بیش از ۳۰۰ شرکت و تیم بازیساز حضور دارند که با بازیسازان مستقل، تعداد شرکتها و تیمها بیش از این پیشبینی میشود.
حاجیهاشمی با بیان اینکه قصد بنیاد ایجاد ارتباط و همافزایی بین بخشهای مختلف صنعت بازی بوده است، تصریح کرد: در کنار آن یک پلتفرم سکوی تنظیم جلسات «رسش» طراحی شد. در گذشته برای رویداد tgc از یک مجموعه خارجی اجاره شده بود، اما در نهایت این سکو طراحی شد و حدود ۳۰۰ بازیساز ثبتنام و از پلتفرم برای معرفی تیم و محصول خود استفاده کردند. دعوت میشود برای رویداد بعدی نیز بازیسازان از آن استفاده کنند و بتوانند جلسات خود را تنظیم کنند.
دبیر دهمین جشنواره بازیهای رایانهای با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی و کارگاهی حدود ۳۰ استاد سخنرانی داشتند، ادامه داد: قصد داشتیم رویدادی برگزار کنیم که هم بیشترین خروجی را برای بازیسازان داشته باشد و هم با هزینه معقول بتوان آن را اجرایی کرد.
وی در ادامه به حضور مهمانان خارجی که به صورت بر خط حضور داشتهاند اشاره کرد و یادآور شد: به نظر با کمک همکاران در بنیاد این رویداد به نقطه مطلوب خود رسید و حضور خوب بازیسازان به این رویداد رونق بخشید. امید است این رویدا بتواند بیشترین اثر و خروجی را برای توسعه صنعت بازیسازی کشور داشته باشد.