• امروز : جمعه - ۱۲ بهمن - ۱۴۰۳
1
در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه مطرح شد؛

شرکت‌های بیمه از ظرفیت رسانه‌‌های عمومی بیشتر استفاده کنند

  • کد خبر : 167031
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
شرکت‌های بیمه از ظرفیت رسانه‌‌های عمومی بیشتر استفاده کنند
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اموراقتصادی و دارایی بر استفاده از رسانه‌های عمومی کشور برای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر تاکید کرد و گفت: بنابر تجربه افرادی که آشنایی با صنعت بیمه ندارند به رسانه‌های تخصصی نیز مراجعه نمی‌کنند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، آرام رشیدی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اموراقتصادی و دارایی در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه کشور که در محل شرکت سهامی بیمه ایران برگزار شد؛ اظهارکرد: بحث شفافیت و صداقت در اطلاع‌رسانی و همچنین توسعه مهارت‌های کلیدی ازجمله مهم‌ترین رویکردهای ما بوده و همکاران روابط عمومی باید از ابزار هوش مصنوعی در راستای بهبود امور استفاده کنند.
رشیدی گفت: هوش مصنوعی در بحث پاسخگویی سریع و مطمئن به رسانه‌ها و افکار عمومی بسیار مطلوب و کاربردی بوده و نباید در استفاده از این ظرفیت تعلل کنیم.
وی با اشاره به اهمیت پاسخگویی سریع به انتقادات در صنعت بیمه نیز بیان کرد: بحث انتشار آثار و اطلاعات از جمله مباحث مهمی است که باید به آن توجه بیشتری کنیم و اگر مطلبی نیاز به پاسخگویی داشت در زمان مقرر نسبت به آن اقدام شود.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی ودارایی گفت: چالش ساختاری از جمله اصلی‌ترین چالش‌های ما در حوزه روابط عمومی و رسانه بوده و این در حالی است که درعصر فعلی، روابط عمومی قلب تپنده سازمان‌ها می‌باشد؛ لذا باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.
وی با اشاره به اهمیت حضور خانواده بیمه در رسانه‌های جمعی ادامه داد: در صنعت بیمه فقط یک درصد از ظرفیت رسانه‌های رسمی و عمومی کشور استفاده می‌‌شود که باید این میزان به حدتعادل برسد. بنابر تجربه افرادی که آشنایی با صنعت بیمه ندارند به رسانه‌های تخصصی نیز مراجعه نمی‌کنند.
رشیدی در ادامه بیان کرد: بخش اعظمی از درخواست‌ها و شکایات مردمی در حوزه بیمه، مبنی بر این بوده که خسارت پرداخت شده باعث اقناع افراد نشده و این موضوع، پاشنه آشیل صنعت بیمه و اعلام نارضایتی بیمه‌شدگان است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اموراقتصاد و دارایی با اشاره به برخی چالش‌های فرهنگی صنعت بیمه تاکیدکرد: در حال حاضر از مهمترین این چالش‌‌ها تحلیل مخاطبان و مشتریان و دیگر مسائل است که درخواست دارم تا همکاران روابط عمومی از ظرفیت وزارت اقتصاد در این خصوص استفاده کنند.
رشیدی همچنین وظیفه ساختار اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد را نیز دفاع از صنعت بیمه و انتشار عملکرد این حوزه به افکار عمومی دانست.
مشکلات سامانه انتشار آزاد اطلاعات حل شود
مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی نیر در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه گفت: با موافقت رئیس کل بیمه مرکزی، جلسات آموزشی مرتبط با هوش مصنوعی برای صنعت بیمه خواهیم داشت که در سه سطح مدیران روابط عمومی، مدیران عامل بیمه و مدیران بیمه مرکزی پیش‌بینی شده‌است.
جواد گودرزی در ادامه گفت: بحث انتشار آزاد اطلاعات کاملا درست بوده و سامانه آن نیز دچار مشکلاتی است که باید با پیگیری مسئولان وزارت اقتصاد برطرف شود.
وی در خصوص حضور پررنگ صنعت بیمه در رسانه‌های کشور نیز توضیح داد: یکی از عواملی که شرکت‌های بیمه کمتر در رسانه‌هاحضور دارند، نگاه صرفا تبلیغاتی برخی رسانه‌ها به بیمه است و این امر باعث شده مخاطبان عام ارتباط مستقیمی با آن برقرارنکنند و این هنر روابط عمومی است که چالش مورد نظر را رفع کند.
گودرزی بیان کرد: روابط عمومی‌ها در طی سال‌های گذشته بسیار مظلوم واقع شده‌اند و مشکلات ساختاری این حوزه به‌علت اهمیت ندادن مدیران بوده که باید هرچه سریع‌تر فکری برای این ساختار با حمایت وزارت اقتصاد داشته باشیم.
مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی تاکید کرد؛ اگر ما به‌عنوان روابط عمومی صنعت بیمه روایت‌گر اول باشیم، از حاشیه‌ها جلوگیری می‌کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=167031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰