به گزارش تجارت آوا به نقل از روابطعمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایبرئیس هیئتمدیره بیمه دانا در نشست شورای مدیران و رؤسای شعب این شرکت که عصر روز یکشنبه نهم دیماه جاری در محل ساختمان سعدی این شرکت برگزار شد، با اشاره به عملکرد بیمه دانا و مرور راهبرد سه ساله آن در صنعت بیمه، بر اهمیت فروش بیمهنامههای عمر و اموال، اصلاح پرتفوی با اجتناب از انعقاد قراردادهای زیانده و خروج از آنها و نیز جذب قراردادهای سودده تأکید و حرکت در این مسیر را به منظور تثبیت جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمۀ کشور ضروری دانست.
حرکت بیمه دانا در مسیر تثبیت جایگاه خود در صنعت بیمه کشور
دکتر رضا جعفری در این نشست ضمن تشکر از اعضای هیئتمدیره بیمه دانا و اشاره به بالاترین میزان همدلی و همافزایی در راستای به ثمر رسیدن اهداف این شرکت در بین آنها، گفت: همدلیِ اعضای هیئتمدیره بیمه دانا تاکنون نتایج خوب و ارزندهای بهدنبال داشته است و در بین بنگاههای مالی و اقتصادی این میزان از همافزایی مثالزدنی است. این اجماع فرصتی استثنایی در بیمه دانا بهشمار میرود که خوشبختانه به سایر ارکان شرکت نیز تسری پیدا کرده است.
وی با اشاره به موفقیت بیمه دانا در مسیر اهداف و برنامههای خود، افزود: اجرای صحیح سیاستهای مدیریتی در بیمه دانا، این شرکت را بهمدت سه سال متوالی در مدار سوددهی قرار داده است. بهگونهای که از ابتدای سالجاری تاکنون، باوجود شرایط سخت اقتصادی و موانع مختلف، حدود ۱۱ درصد از سهم بازار صنعت بیمه کشور در اختیار بیمه دانا قرار دارد.
مدیرعامل بیمه دانا در ادامه با تأکید بر چشمانداز و برنامه این شرکت در راستای رشد و تثبیت در بازار بیمۀ کشور، تشریح کرد: طی سه سال گذشته تاکنون و از آغاز فعالیت در بیمه دانا، حدود ۱۳ درصد در سال اول و ۱۲ درصد از سهم بازار بیمه در سال دوم به این شرکت تعلق پیدا کرد و برنامۀ سال سوم نیز بر اساس حفظ این سهم در بازار بیمه است. بنابراین میتوان گفت که افق سیاستها و چشمانداز بیمه دانا در حالحاضر بر مبنای رسیدن به پایداری در صنعت بیمۀ کشور تعریف شده است.
دکتر رضا جعفری در ادامه با تشریح راهبردهای رسیدن به تثبیت و حفظ سهم بیمه دانا در بازار بیمۀ کشور، افزود: برای تحقق این هدف مهم سالجاری را با راهکارهایی نظیر حذف قراردادهای زیانده و اصلاح ترکیب پورتفوی شروع کردیم. در این مسیر، هشت قرارداد بزرگ و کوچک که برای منافع شرکت و ذینفعان آن مخاطرهآمیز بود را از پرتفوی بیمه دانا حذف و حفظ قراردادهای خوب، ایجاد پوششهای جدید همراه با حاشیه سود مناسب و انعقاد قراردادهای جدید را در دستور کار این شرکت قرار دادیم.
مدیرعامل بیمه دانا توسعۀ فروش بیمههای عمر و اموال و همچنین تمرکز بر وصول مطالبات شرکت را نیز از مهمترین برنامههای بیمه دانا برای سال آینده دانست و گفت: وصول مطالبات، یکی از مؤلفههای تأمین مالی شرکت است که تاکنون تلاشهای مناسبی در این زمینه صورت پذیرفته اما برای تحقق رضایتمندی مشتریان ضروری است، این مسیر پیوسته و با تمرکز بیشتری ادامه یابد.
نایبرئیس هیئتمدیره بیمه دانا همچنین در این نشست، بیتوجهی به فناوریهای نو را عاملی تهدیدکننده برای آیندۀ صنعت بیمه کشور دانست و با تأکید بر اهمیت و نقش غیرقابل انکار سرمایه انسانی در حفظ و بقای شرکتهای بیمه، خاطرنشان کرد: تأکید زیادی بر مسئله جانشینپروری در بیمه دانا وجود دارد و مدیران فعلی باید برای تضمین آینده شرکت، نیروهایی توانمند را پرورش دهند. اطلاعیۀ جذب و استخدام در شرکت بیمه دانا از سراسر کشور نیز بر همین اساس منتشر شد که آزمون آن بهزودی برگزار و بهدنبال آن حدود ۲۷۰ نیروی کار جدید پس از گذراندن و دریافت آموزشهای تخصصی، وارد این شرکت خواهند شد.
توجه به سه رکن تقویت نظارت، وصول مطالبات و بازاریابی
دکتر سیدداود حسینی قائممقام مدیرعامل بیمه دانا نیز در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از تلاشهای تمام کارکنان این شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون، حفظ نسبت خسارت و توسعۀ پرتفوی را یکی از مهمترین راهبردهای بیمه دانا دانست و افزود: توسعه بازاریابی، تعامل بیشتر با نمایندگان و حفظ قراردادهای موجود، از عوامل حفظ نسبت خسارت و توسعه پورتفوی است. این در حالی است که برخی تصور میکنند سیاست انقباضی و عدم جذب پورتفوی، راهکاری مناسب برای گذر از دوران کمبود نقدینگی است، اما این روش یکی از راهکارهای اشتباه و نامناسب بهشمار میرود و ضروری است که جذب پرتفوی همیشه در دستور کار قرار گیرد.
قائممقام مدیرعامل بیمه دانا در ادامه با تشریح مهمترین مسائل و موضوعات در برنامههای آتی این شرکت، گفت: توسعه مدیریت اسناد الکترونیکی و رسیدگی متمرکز به آنها یکی از موارد مورد تأکید شرکت است و تلاش ما بر این است که در سال آینده، صدور بیمهنامهها در سایر رشتههای بیمهای نیز الکترونیکی شود. در کنار این مسئله تقویت نظارت، وصول مطالبات و بازاریابی، سه رکنی است که محدود به مدیریتی خاص نبوده و تمام کارکنان بهمنظور صیانت از منافع شرکت و حقوق سهامداران باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.
عباس عمرانپور معاون فنی بیمههای اموال و مسئولیت بیمه دانا نیز با تقدیر از عملکرد روبهرشد کارکنان این شرکت در زمینۀ فروش، بهخصوص در حوزه بیمههای اموال از ابتدای سالجاری تاکنون، تلاش بیشتر برای توسعه بیمهنامههای خُرد و اموال و حرکت در این مسیر را از مهمترین اهداف بیمه دانا تا پایان سالجاری و نیز در چشمانداز آتی شرکت خواند.
همچنین در بخش دیگری از این نشست، افشین سیاوشی مدیر دفتر حقوقی، قراردادها و ممیزی خسارات جانی بیمه دانا ضمن تأکید بر اهمیت بحث نظارت در تمام ارکان این شرکت، کشف و پیگیری تقلبها و کلاهبرداریهای بیمهای را از مهمترین وظایف رؤسای شعب دانست و بر دقت و نظارت بیشتر بهمنظور کشف پروندههای دارای تخلف تأکید کرد.
دکتر رضا پورولی مدیر بیمههای عمر و پسانداز بیمه دانا نیز در این نشست، ضمن ارائه شرح مختصری از عملکرد این مدیریت در سالجاری، بر ضرورت وجود کارکنان متخصص در شعب سراسر کشور که صرفاً و بهصورت ویژه در حوزۀ فروش بیمهنامههای عمر فعالیت کنند، تأکید و توجه به این موضوع را از موارد تأثیرگذار در فروش بیمهنامههای عمر دانست.
همچنین، سیدجهانبخش حسینی، مدیر وصول مطالبات این شرکت در بخش دیگری از این جلسه با ارائه گزارش عملکرد این مدیریت در نُه ماهۀ سالجاری، ضمن تقدیر از تلاشهای تمام مدیران و رؤسای شعب در حوزۀ وصول مطالبات، بر نظارت و کنترل بیشتر مواردی همچون چکها، فیشهای نقدی، صندوق نمایندگان و صدور مجوز برای نمایندگان واحد فروش تأکید کرد.
گفتنی است در پایان این نشست نورعلی نوری مدیر پروژه وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره، به ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد و تشریح برنامههای این مدیریت پرداخت.