• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳
1

بهار ۱۴۰۴ فولاد سرمد شکوفا می‌شود/ زنجیره ارزش فولاد سرمد ابرکوه در آستانه تکمیل

  • کد خبر : 151402
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
بهار ۱۴۰۴ فولاد سرمد شکوفا می‌شود/ زنجیره ارزش فولاد سرمد ابرکوه در آستانه تکمیل
شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه بصورت شرکت سهامی خاص در سال ۹۱ به ثبت رسید و متعاقباً از سال ۹۵ بهره برداری از آن آغاز شده است. در حال حاضر شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه (سهامی خاص) جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) بوده و از شرکتهای گروه هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌شمار می‌رود.

برای این مجتمع بخش‌های مختلف تعریف شد که هم اکنون واحد نورد آن به ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن در سال در حال فعالیت است و سایر بخش‌ها در آینده‌ای نه چندان دور وارد مدار تولید خواهند شد.

پروژه کلاف سازی شرکت با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال در مراحل پایانی بهره‌برداری قرار دارد و به زودی چرخ تولید این واحد به گردش در می‌آید و محصول تولیدی آن به عنوان مواد کمکی مورد نیاز کارخانه نورد میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، شرکت فولاد سرمد ابرکوه از همان ابتدا به دنبال تکمیل و گسترش زنجیره تولید خود بوده و بر همین اساس، پروژه‌هایی از جمله پروژه کارخانه فولاد سازی به ظرفیت یک میلیون تن به منظور تکمیل زنجیره تامین شرکت به اجرا درآمد. این پروژه هم اکنون بالغ بر ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برآورد می‌شود در بهار ۱۴۰۴ راه اندازی و تکمیل شود.

همچنین، جهت تامین مواد اولیه خط تولید کارخانه فولادسازی، پروژه واحد احیای مستقیم (آهن اسفنجی) به ظرفیت  ۸۰۰ هزار تن در سال را در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ کلید زد و تا به امروز ۴۱ درصد از آن را پیش برده است و پیش بینی می‌شود در اولین فصل سال آینده به بهره برداری برسد.

به این ترتیب، دیری نخواهد پایید که شرکت فولاد سرمد ابرکوه به یکی از شرکت‌های قوی و دارای زنجیره ارزش در صنعت فولاد تبدیل خواهد شد. تکمیل زنجیره از این حیث حائز اهمیت است که علاوه بر کاهش ریسک تامین مواد اولیه، حاشیه سود بالاتری عاید شرکت می‌شود و سبد تولیدات از تنوع بالایی برخوردار خواهد شد.

در حال حاضر که هنوز پروژه‌های این شرکت تکمیل و راه اندازی نشده و صرفا کارخانه نورد فعال است، درآمدزایی و سودآوری قابل قبولی دارد و روندها حکایت از حرکت در مسیر رشد دارد.

بر اساس صورت‌های مالی دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۲، شرکت فولاد سرمد بالغ بر ۱۰۸ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال درآمد عملیاتی بدست آورد که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود و نسبت به سال قبل از آن افزایش چشمگیر ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در نهایت، شرکت سال ۱۴۰۲ را با تحقق سود خالص ۵ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریالی به پایان رساند و رشد ۱۷ درصدی را در این عامل رقم زد.

بنابراین، انتظار می‌رود روندهای صعودی همچنان ادامه داشته و سال ۱۴۰۳ نیز سالی پر از عدد و رقم برای این شرکت باشد و در سال آینده با بهره برداری و تکمیل پروژه‌های آهن اسفنجی، فولادسازی و کلاف به شکوفایی برسد.

منبع :گزارش خبر

http://tejaratava.ir/?p=151402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰