• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳
0

سنکرون ۲۰مگاواتِ اول پروژه خورشیدی آفتاب شرق توسط گروه مپنا؛ صرفه جویی بیش از ۱۶۸هزار مترمکعب گاز در ساعت

  • کد خبر : 151250
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
سنکرون ۲۰مگاواتِ اول پروژه خورشیدی آفتاب شرق توسط گروه مپنا؛ صرفه جویی بیش از ۱۶۸هزار مترمکعب گاز در ساعت
اوراق اجاره شرکت‌ تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا، به منظور اجرا و توسعه پروژه‌های ملی کشور، به استناد مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه می‌شود.

فاز اول نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فتوولتائیک آفتاب شرق به ظرفیت ۲۰مگاوات به همت متخصصان گروه مپنا، روز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ سنکرون و به شبکه سراسری برق متصل شد. یکی از مهمترین نکات این پروژه به لحاظ زیست محیطی در صرفه جویی حدود ۱۶۸هزار متر مکعب گاز در ساعت و جلوگیری از تولید حداقل ۳۳۵ تن دی‌اکسید کربن در ساعت است.

این پروژه، بزرگترین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیکِ حال حاضر ایران، در ۴۵ کیلومتری اصفهان و ۱۵ کیلومتری شهرستان کوهپایه و در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در حال احداث است.

اجرای این پروژه توسط کنسرسیومی از شرکت گروه مپنا، شرکت احداث و توسعه پروژه­های ویژه مپنا (رهبر کنسرسیوم) و شرکت احداث و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا انجام می‌شود. همچنین صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) مجری طرح و کارفرمای این پروژه است.

محدوده این پروژه شامل انجام خدمات مهندسی، تأمین تجهیزات، نصب، تست، راه‌اندازی و بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی به­همراه پست ۶۳ کیلوولت، یک پست ۴۰۰ کیلوولت در محدوده زمین ۱۲۰۰ هکتاری و دو عدد پست ۴۰۰ کیلوولت (هاتف یک و هاتف دو) در خارج از محدوده زمین تعریف شده نیروگاه و دو خط انتقال ۶۳ کیلو ولت و ۴۰۰ کیلوولت است.

این پروژه در هفت فاز اجرایی به ترتیب به ظرفیت­های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۱۲۰،۱۲۰،۱۲۰ و ۱۲۰ مگاوات برنامه‌ریزی شده است.

http://tejaratava.ir/?p=151250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰