• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳
1

دوقلوهای دیجیتال، دروازه ورود به صنعت ۵٫۰

  • کد خبر : 150850
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
دوقلوهای دیجیتال، دروازه ورود به صنعت ۵٫۰
دوقلوهای دیجیتال، دروازه ورود به صنعت 5.0 عنوان مقاله ای است که در سومین سمینار ملی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات توسط متخصصین شرکت آلومینای ایران ارائه و مورد توجه و دیدگاه مثبت شرکت کنندگان و تقدیر برگزار کنندگان سمینار قرار گرفت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت آلومینای ایران؛ مدیر نگهداری و تعمیرات این شرکت در تشریح این مقاله اظهار داشت: تکنیک دوقلوهای دیجیتالی دستاورد نوینی است که در تمام صنایع جدید دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد که طی آن با کمک هوش مصنوعی از تجهیزات فیزیکی واقعی یک مشابه به صورت نرم افزاری ایجاد و به نوعی تجهیزات مورد نظر را شبیه سازی کرده و بر این اساس فرآیند آزمون و خطا تا زمان کسب نتیجه درست بر روی قطعات انجام می گیرد.

مهندس محمد سعادتی افزود: با انجام این فرآیند، امکان نظارت بر تجهیزات، اجرا و هرگونه تست برای رفع مشکلات و عیب‌های احتمالی بر روی این تجهیز مشابه سازی شده و می توان به ‌موقع معایب را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه برای رفع آن‌ها انجام داد که این امر به معنای جلوگیری از وقوع خرابی‌های ناگهانی و اضافه‌کاری‌های غیر برنامه‌ریزی است که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها و مصرف انرژی نامناسب شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که پایش و عیب‌یابی بر روی نمونه غیرواقعی این تجهیزات علاوه بر مزایای بسیار باعث اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها می‌شود و در نتیجه با ارائه نتیجه ایده آل و بهینه، هزینه ها و خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.

مهندس سعادتی افزود:این شرکت تلاش می‌کند تا با توجه به هوشمندسازی و اهمیت استفاده از این تکنیک در پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات به سمت پیاده‌سازی و توسعه این فن نیز گام های موثری بردارد.

وی با اشاره به شرایط موجود و وجود تحریم ها و مشکلات در تامین دستگاه و تجهیزات مورد نیاز صنایع، این تکنیک را برای تدوام تولید و احیای تجهیزات صنایع بسیار موثر و مهم ارزیابی کرد و گفت: این تکنیک هوشمند برای تجهیزاتی که نمی توان به صورت واقعی برای آنها تست ها را اعمال کرد بسیار تاثیرگذار است زیرا که به جای آزمون و خطا و تست بر روی نمونه واقعی با هزینه ها و ریسک بسیار بالا و گاهی مخرب برای تجهیزات و مدار تولید، می توان بهترین و موثرترین راه حل را برروی آنها پیاده سازی کرد.

وی یادآور شد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی،هوشمندسازی تجهیزات جزء علوم روز دنیا بوده که همه صنایع نیز به سمت آن حرکت کرده اند و بنابراین شرکت آلومینا نیز یکی از مهمترین اهداف خود را بالا بردن دانش پایش وضعیت تجهیزات و هوشمند سازی آن قرار داده است .

سومین سال سمینار ملی تخصصی آموزشی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات ۱۷ و ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در یزد برگزار شد که سه مقاله شرکت آلومینای ایران در این سمینار که به میزبانی فولاد آلیاژی ایران برگزار شد مورد پذیرش و تقدیر و نگاه مثبت شرکت کنندگان قرار گرفت.

http://tejaratava.ir/?p=150850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.