• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
2

برگزاری ورکشاپ آموزشی هنر بازیافت در غارموزه وزیری

  • کد خبر : 150207
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
برگزاری ورکشاپ آموزشی هنر بازیافت در غارموزه وزیری
همزمان با گرامیداشت هفته کودک و روز عصای سفید، ورکشاپ آموزشی هنر بازیافت با رویکرد محیط زیست و نشست ادبی ویژه کودکان با نیازهای خاص در غارموزه وزیری برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، در راستای گرامیداشت هفته کودک و روز عصای سفید، روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه، غارموزه وزیری میزبان ورکشاپ آموزشی و نشست ادبی ویژه کودکان نابینا بود. این رویداد با هدف ترویج هنر و ادبیات در میان کودکان با نیازهای ویژه برگزار شد و برنامه‌های متنوعی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود.

برنامه در سالن اجتماعات موزه آغاز شد، جایی که راما هوشمند وزیری، مدیر موزه، درباره اهمیت هنر برای نابینایان و ضرورت آموزش‌های خاص برای این گروه صحبت کرد.
در ادامه، سپیده پهلوان‌زاده، بازیگر سینما، به سخنرانی پرداخت و درباره سینما و بازیگری برای نابینایان و چگونگی ایفای نقش‌های خاص توسط افراد با این نیازها صحبت کرد.
نرگس شرار که خود نابینا و مسئول گروه کتابخوانی و شعرخوانی نابینایان است، بخش شعرخوانی برنامه را بر عهده داشت و با خواندن اشعاری زیبا، مخاطبان را به دنیای ادبیات برد.

همچنین، نیما خالقی متخصص گردشگری کودک، در این مراسم به حافظ‌خوانی پرداخت و سخنرانی‌ای درباره گردشگری برای کودکان نابینا و چگونگی تسهیل دسترسی آنان به جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ارائه کرد.

پس از برنامه در سالن اجتماعات، در بخش آموزشی موزه، ورکشاپ هنر بازیافت برگزار شد. در این کارگاه، کودکان نابینا با استفاده از مواد بازیافتی به خلق آثار هنری پرداختند. این بخش از برنامه توسط فاطمه ملکی و راما وزیری تدریس شد و کودکان نابینا با هدایت دقیق مدرسین، تجربه‌ای خلاقانه از ساخت آثار هنری داشتند.

در پایان، برنامه با بازدید اختصاصی از موزه به همراه راهنمایی‌های ویژه برای نابینایان ادامه یافت. راهنمایان توضیحات دقیقی درباره آثار موزه به کودکان ارائه دادند و امکان لمس و درک بهتر آثار را فراهم کردند.

غار موزه یا باغ‌موزه وزیری، اولین غارموزه و یکی از موزه‌های فعال در ایران است که توسط استاد ناصر هوشمند وزیری از مجسمه‌سازان برتر ایرانی با هزینه شخصی در شمال تهران ایجاد شد. این غارموزه زیبا در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در یک بنای دوبلکس در لواسان ساخته شد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خور را آغاز کرد.

http://tejaratava.ir/?p=150207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰