• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
2
معاون وزیر صمت در یازدهمین کنفرانس استیل‌پرایس:

طرح جامع فولاد باید عملیاتی شود

  • کد خبر : 149059
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
طرح جامع فولاد باید عملیاتی شود
وجیه الله جعفری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در یازدهمین کنفرانس استیل‌پرایس گفت: طرح جامع فولاد باید عملیاتی شود و ستاد فولاد کمک کند تا از ابعاد مختلف هماهنگی‌های لازم اتقاق بیفتد و بتوانیم طرح را اجرایی کنیم تا برای فعالین این صنعت دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرنگار روابط عمومی، یازدهمین کنفرانس استیل‌پرایس با موضوع فولاد، صادرات و توسعه پایدار، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۲۵۰ تن از فعالان، صاحب نظران و مدیران عامل صنعت فولاد کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.

وجیه‌الله جعفری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت در این کنفرانس گفت: در صنعت فولاد توانستیم بعضی موضوعات و ناترازی‌ها را حل کنیم. اینکه امروز فولاد چه وضعیتی دارد و چه وضعیتی پیدا خواهد کرد قابل توجه است؛ ۵۵ میلیون تن تولید فولاد پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر به این ظرفیت نزدیک شدیم.

وی گفت: چالش‌هایی از قبیل زیرساخت‌ها، کمبود انرژی و حمل و نقل در این صنعت وجود دارد، باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و به اشتراک گذاشتن نظرات در چنین کنفرانس هایی این موانع را شناسایی و به حداقل برسانیم.

جعفری اظهار داشت: تقویت بخش‌های مختلف در صنعت فولاد باعث تقویت و توسعه فولاد کشور خواهد شد و این مهم در نهایت منجر به تحقق برنامه هفتم توسعه خواهد شد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در ابتدای این مراسم مسعود رازفر، دبیر اجرایی کنفرانس استیل پرایس در خصوص محورهای همایش اظهار داشت: فولاد، صادرات و توسعه پایدار محورهای همایش است؛ رشد مجوزها در اثر نتایج صادرات در دهه گذشته به صورت نامتقارن افزایش یافت که لازم است در این خصوص راهکارهای لازم عملیاتی شود لذا اگر به صادرات توجه داشته باشیم می‌توان حضور موثری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

وی افزود: حال زنجیره فولاد خوب نیست و بحث‌های بازارهای جهانی، حامل‌های انرژی و مسائل دیگر همیشه وجود داشته است که در این مواقع گردهمایی صاحب نظران این صنعت قطعاً می‌تواند راهگشا باشد.

رازفر به اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت: حضور مدوام در بازارهای جهانی یکی از مسائلی است که به ما کمک بسیاری در صنعت فولاد خواهد کرد.

وی افزود: رفع ناترازی زنجیره با تولید و صادرات، برنامه‌ای انجام شدنی است، بنابراین با برنامه‌ریزی بلند مدت برای صادرات، می‌توان رویکردی برای رفع ناترازی و افزایش سهم در GDP کشور و افزایش ارزآوری ایجاد کرد.

گفتنی است، سخنرانی مدیران صنعت فولاد کشور، برگزاری پنل تخصصی و برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های صنعت و شرکت‌ها از جمله برنامه های دیگر این کنفرانس بود.

http://tejaratava.ir/?p=149059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰