• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
1
مدیرکل صنایع معدنی وزرات صمت در بازدید از پروژه کارخانه آهن اسفنجی بافق:

محصول کارخانه آهن اسفنجی ارز آوری خوبی برای کشور و منطقه دارد

  • کد خبر : 148932
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
محصول کارخانه آهن اسفنجی ارز آوری خوبی برای کشور و منطقه دارد
مدیر کل صنایع معدنی وزرات صمت در بازدید از پروژه کارخانه آهن اسفنجی گفت: محصول کارخانه آهن اسفنجی بافق نتایج خوبی برای ارز آوری کشور و منطقه دارد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران. بافق؛ “امیر علی قلی زاده” با بیان این مطلب گفت: با توجه به شناخت خوبی که از منطقه شهرستان بافق دارم پروژه کارخانه آهن اسفنجی حرکت بسیار خوبی است که  در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده شرکت سنگ آهن مرکزی رقم خورد.

وی افزود: الحمدالله این پروژه با توجه به طرح های مشابه در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی پیشرفت بسیار خوبی تا کنون داشته است.

علی قلی زاده مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی را تامین کننده اصلی خوراک آهن اسفنجی عنوان کرد و گفت: محصولی که به دنبال آن هستیم محصول صادرات محور است که نتایج ارز آوری خوبی برای کشور و مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی و شهرستان بافق دارد.

مدیر کل صنایع معدنی وزرات صمت در خصوص اکتشافات معدنی نیز گفت: متاسفانه اکتشافات مجموعه های معدنی در کشور دچار عقب افتادگی و وقفه شده است که الحمدالله در سه سال گذشته با اجرای طرحی که توسط معاونت معادن با همکاری ایمیدرو و سازمان زمین شناسی کشور انجام گردید کارهای اکتشافی خوبی انجام شده و پهنه خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم  در منطقه بافق و مناطق مشابه استان یزد  ظرفیت های معدنی خوبی شناسایی و به مرحله تولید برسانیم تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت ها و برنامه ریزی صحیح، زنجیره ارزش منطقه را در راستای زنجیره ارزش کشور جلو ببریم.

مدیر کل وزرات صمت در پایان اظهار کرد: اگر بخواهیم زنجیره ارزشی را منطقه ای و استانی نگاه کنیم کار اشتباهی است و باید به صورت کشوری مورد بررسی قرار داده و برای آن ارزش گذاری کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=148932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰