• امروز : شنبه - ۲۱ مهر - ۱۴۰۳
0
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق تامین:

سرویس استعلام خسارت پرداختی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در بیمه مرکزی فعال شد

  • کد خبر : 148905
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
سرویس استعلام خسارت پرداختی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در بیمه مرکزی فعال شد
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق تامین خسارت های بدنی، یکی از چالش‌های اصلی صنعت بیمه از سال های گذشته در حوزه بیمه شخص ثالث را طرح پرونده های ساختگی از جمله جعل و سوء استفاده از اوراق پرونده با انگیزه دریافت خسارت مضاعف از صندوق تامین خسارت های بدنی و شرکت های بیمه عنوان کرد و افزود: عدم انعکاس جزییات خسارت‌های پرداختی صندوق به بیمه مرکزی و شرکت های بیمه نقش موثری در افزایش این پرونده ها داشته است.

به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی به نقل از چابک آنلاین، امیرحسین رسولی، تاکید کرد: اهمیت یکپارچه سازی روند رسیدگی به پرونده‌های خسارت ثالث بدنی در صنعت بیمه و لزوم استفاده شرکت های بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی از منابع و اطلاعات مشترک جهت پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی افراد سودجو، بیش از پیش احساس می شود.

وی، ادامه داد: همچنین وفق بند (ب) ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵، یکی از عوامل موثر در تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث خسارت های پرداختی توسط بیمه گر یا صندوق بابت حوادث منتسب به دارنده وسیله نقلیه است که این مقرره قانونی نیز به نوعی اشتراک گذاری اطلاعات صندوق با بیمه مرکزی را مورد تاکید قرار داده است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق تامین اظهار داشت: این صندوق از سال گذشته با پشتوانه بانک اطلاعاتی ارزشمند در حوزه حوادث رانندگی و همچنین با بهره گیری از دانش و تجربیات ارزنده کادر تخصصی، پس از ارائه پیشنهاد اشتراک گذاری اطلاعات و برگزاری جلسات متعدد تخصصی و کارشناسی در خصوص موضوع مطروحه با نهاد ناظر صنعت بیمه، برای نخستین بار سرویس استعلام پرونده های صندوق تأمین خسارت های بدنی را پیاده سازی کرده است.

رسولی اذعان داشت که سرویس فوق بر بستر ارتباطی میان صندوق و بیمه مرکزی راه اندازی شده و امکان استعلام پرونده های صندوق را بر اساس مشخصات زیاندیده و مقصر فراهم کرده است.

به گفته وی، استعلام پرونده‌های مربوط به اتباع بیگانه بصورت جداگانه در این سرویس امکانپذیر است؛ در خروجی سرویس، مشخصات پرونده از جمله تاریخ و محل حادثه، مشخصات مقصرین و میزان قصور آن ها، مشخصات زیاندیدگان و تاریخ و مبلغ پرداختی به آن ها ارائه می شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق تامین خسارت های بدنی اظهار داشت که سرویس مذکور به بیمه مرکزی تحویل شده و آماده بهره برداری از سوی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه فعال در رشته بیمه شخص ثالث است.

http://tejaratava.ir/?p=148905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰