• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
2
مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه خبر داد:

اجرای موفقیت‌آمیز تعمیرات سالیانه خط اسیدشویی شماره یک

  • کد خبر : 148746
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
اجرای موفقیت‌آمیز تعمیرات سالیانه خط اسیدشویی شماره یک
تعمیرات سالیانه خط اسیدشویی شماره یک ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه به همت کارکنان توانمند و تلاشگر این شرکت و با همکاری شرکت‌های پیمانکار حاضر در پروژه بدون هیچ حادثه انسانی و تجهیزاتی انجام شد.

بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد، ضمن اعلام این خبر افزود: خطوط اسیدشویی گلوگاه ورودی نورد سرد است. وظیفه این خط اکسیدزدایی از ورق ورودی به ناحیه است. باتوجه‌به اهمیت میزان حجم تولید این خط، انجام فعالیت‌های تعمیراتی با محدودیت زمانی روبه‌روست و از طرفی، با توجه به اهمیت فعالیت‌هایی از نظیر ترمیم، رابرلاینینگ و نسوز حوضچه‌ها (آجرهای مقاوم در برابر اسید) نیاز به زمان بیشتری احساس می‌گردید؛ بنابراین با برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط دفاتر فنی تولید و تعمیرات و خط اسیدشویی شماره یک و همچنین همکاری پیمانکاران ناحیه، این بهینه‌سازی و تعمیرات مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به نحو احسن انجام شد.

انجام کلیه فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده بدون هیچ تأخیری در راه‌اندازی خط اسیدشویی

محسن استکی، مدیر محصولات سرد نیز ضمن ابراز خرسندی از این عملیات تعمیراتی بزرگ بیان داشت: طی پیش‌بینی‌های اولیه نقاطی در خط که نیاز به بازسازی، رابرلاینینگ و پوشش نسوز حوضچه‌ها داشت، شناسایی شد و برای انجام تعمیرات لازمه برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفت. حین انجام کار و با شروع فعالیت‌های مذکور مشخص گردید که نقاط بیشتری نیاز به ترمیم دارد؛ بنابراین برنامه‌ریزی متناسب صورت گرفت و کلیه موارد فوق به نحوی برنامه‌ریزی و انجام شد که در مدت‌زمان تعیین‌شده برای ریومپ خط اسیدشویی، کلیه فعالیت‌ها صورت پذیرفت و هیچ تأخیری در راه‌اندازی خط صورت نگرفت.

وی تأکید کرد: در جریان این بازسازی‌ها بیش از ۳۰۰ متر تخریب آجر نسوز درون حوضچه‌ها (آجرهای مقاوم در برابر اسید) و عملیات برشکاری، جوشکاری و سنگ‌زنی و بیش از ۸۰۰ متر رابرکاری و در نهایت آجرچینی حوضچه‌ها انجام شد.

۲۱ روز فعالیت بی‌وقفه، با کیفیت و بدون حادثه

در ادامه، حسین داستانی، رئیس خط اسیدشویی شماره یک، بیان داشت: این خط بیش از سه دهه است که در حال فعالیت است؛ بنابراین باتوجه‌به فرسودگی خط و تجهیزات، مصمم شدیم تعمیرات اساسی این واحد را به‌عنوان یک الزام انجام دهیم. با بررسی و آنالیز مشکلات مطرح‌شده در قالب تیم‌های تخصصی با همراهی مشاور مستقر در واحد و همچنین برگزاری جلسات متعدد با واحدهای پشتیبانی فنی و تولید، پیمانکاران و متخصصان حاضر در پروژه، نهایتاً فعالیت‌ها در قالب ۱۷۰ درخواست کار و ۲۰ پروژه طراحی و تحقیقاتی در طی ۲۱ روز فعالیت بی‌وقفه و با کیفیت انجام شد. به لطف الهی و با پیگیری‌های مستمر و شبانه‌روزی، این واحد در وقت پیش‌بینی‌شده بدون هیچ حادثه ایمنی به بهره‌برداری رسید.

همدلی، همکاری و ازخودگذشتگی کارکنان قسمت‌های مختلف رمز موفقیت در این پروژه بود

محمدرضا دوالی، رئیس دفتر فنی تعمیرات نورد سرد ضمن اشاره به این نکته که همدلی، همکاری و ازخودگذشتگی کارکنان قسمت‌های مختلف رمز موفقیت در این پروژه بود گفت: در طی شش ماه، جلسات متعددی به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای فعالیت‌های تعمیراتی و پیش‌بینی کلیه نیازها، ازجمله نیروی تعمیراتی متخصص، تأمین قطعات یدکی و مواد مصرفی، ساخت قطعات، زمان‌بندی و پیش‌بینی تداخل کاری فعالیت‌ها، با همکاری کلیه قسمت‌ها و پیمانکاران مربوطه برگزار شد. این امر منجر به اجرای کامل کلیه درخواست کارها در زمان پیش‌بینی‌شده بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای گردید.

وی افزود: در این خصوص از حمایت‌های معاون بهره‌برداری، مدیر ناحیه نورد سرد، مدیران و رؤسای واحدهای تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، واحد نسوز، حمل‌ونقل، شرکت میرکو تشکر می‌کنم.

انجام بدون حادثه فعالیت‌های تعمیراتی با توجه به حجم بالای فعالیت‌های انجام‌شده از موفقیت‌های مهم این شات‌دان است

رضا دراهکی، سرپرست دفتر فنی تعمیرات نیز در این خصوص گفت: تعمیرات سالیانه و ریومپ واحد اسیدشویی شماره ۱ از ۲۱ شهریور آغاز و ظرف مدت ۱۹ روز (یک روز کمتر از برنامه) به پایان رسید. در این شات‌دان کلیه فعالیت‌های تعمیراتی برنامه‌ریزی‌شده، به میزان حدود ۴۰ هزار نفر ساعت انجام گردید که مهم‌ترین آن‌ها شامل فعالیت‌های نسوز، اصلاح ۵ حوضچه اسید و چنتیلاتور، اصلاح استراکچر واحد، ساخت و تعویض گاری لوپ، اصلاح تانک شست‌وشو، اصلاح حوضچه‌های شست‌وشو و سرویس موتورهای واحد بود. فعالیت‌های یادشده با همکاری نیروهای تعمیراتی محلی واحد، دفتر فنی تعمیرات ناحیه نورد سرد، تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، حمل‌ونقل و نسوز انجام گردید.

وی تأکید کرد: کلیه فعالیت‌های تعمیراتی بدون هیچ‌گونه حادثه انسانی و تجهیزاتی صورت پذیرفت که با توجه به حجم بالای فعالیت‌های انجام‌شده از موفقیت‌های مهم این شات‌دان است.

دراهکی در این خصوص از حمایت‌های بی‌دریغ مدیران نورد سرد، تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، حمل‌ونقل و نسوز و کلیه واحدهای پشتیبانی تشکر و قدردانی کرد.

رضایت‌بخش بودن تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده خط اسیدشویی شماره یک

احمدرضایی، سرپرست تعمیرات خط اسیدشویی شماره یک نیز ضمن ابراز خرسندی از روند تمامی فعالیت‌های انجام‌شده، مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در این تعمیرات را به این شرح برشمرد: ۱- نوسازی و تعمیر اساسی حوضچه‌های اسید؛ ۲- انجام و آماده‌سازی زیرساخت پروژه‌های تعویض تابلو فن‌های سقفی؛ ۳- ارتقا و بهینه‌سازی تابلوهای تسمه‌زن؛ ۴- ساخت و تعویض گاری لوپ کار ورودی؛ ۵- سرویس اساسی و تعویض رولیک‌های فک متحرک ماشین جوش.

در خاتمه، حسین داستانی، رئیس واحد اسیدشویی شماره یک از حمایت‌های معاونت‌های بهره‌برداری، طرح و توسعه، مدیران ارشد تولید و خدمات فنی و پشتیبانی، مدیریت نورد سرد، مدیر محصولات سرد و همچنین از زحمات کلیه گروه‌های تعمیراتی و تولیدی، شامل گروه تعمیرات واحد اسیدشویی، دفاتر فنی تولید و تعمیرات، همکاران تولید خط اسیدشویی، واحد نسوز، تعمیرات مرکزی برق و مکانیک بهینه‌سازی و ساختمانی، تعمیرگاه مرکزی اعم از کارگاه برق، مکانیک، اسکلت فلزی، امور مهندسی، حمل‌ونقل، شرکت‌های پیمانکاری میکرو، توکانسوز، ضیافت سبز، دژپاد، برق‌آرا، توسعه صنعت، بهسازان و… و همچنین مدیریت شهری و خدمات عمومی بابت برگزاری موفقیت‌آمیز تعمیرات سالانه اسیدشویی شماره یک صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

http://tejaratava.ir/?p=148746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰