• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
0

حرکت بانک ملی ایران در محور مشتری مداری

  • کد خبر : 148656
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
حرکت بانک ملی ایران در محور مشتری مداری
پنل اعضای هیات مدیره در خصوص برنامه‌های شش ماهه دوم سال در دومین روز از همایش ارزیابی عملکرد شش ماهه اول سال 1403 بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در پنل اعضای هیات مدیره گفت: با توجه به ادبیات آینده و تحولات حوزه فناوری دنیا، کسب و کارهایی که بانک ها با آن مواجه می‌شوند، بسیار مهم است لذا باید از رهنمود‌های صاحب‌نظران این حوزه بهره‌مند شد. 

وی افزود: گزارش‌ها و موارد مطرح شده روز گذشته نشان داد که لازم و ضروری است بدانیم تمام تلاش های انجام شده در بانک ملی ایران تاکنون چگونه پیش رفته تا با توجه به ارزیابی های درست و هوشیارانه در مسیر دستیابی به اهداف قرار بگیریم.

رئیس هیات مدیره بانک با بیان اینکه کنترل داخلی یکی از سازوکارهای دستیابی به اهداف در سازمان ها است تشریح کرد: کنترل داخلی وظیفه تمام ارکان بانک است. 

وی با اشاره به بحث کنترل داخلی افزود: کنترل داخلی یکی از مباحث مهم و اساسی در ادبیات جدید سازمان‌ها و بنگاه‌ها در ۴۰ سال اخیر بوده و این بانک هر ساله صورت‌های مالی خود را  به عنوان چکیده عملکرد و در راستای شفافیت ارائه کرده است که توصیه می کنم تمامی همکاران برای شناخت بیشتر نسبت به بانک و گام برداشتن در مسیر شایستگی کاری، آن را مطالعه کنند.

شفیعی با اشاره به اهمیت اشراف تمامی همکاران به مقررات ۲۶گانه بانک مرکزی، گفت: برای آنکه در فضای بانکداری سالم قدم برداریم لازم است اهداف بانک ملی ایران در چارچوب قوانین دیده شود و یکی از این اهداف نیز شفافیت صورت‌های مالی بانک است.

صمد عزیز نژاد عضو هیات مدیره با بیان اینکه مشتری محوری اصل اساسی بانک ملی ایران است، تاکید کرد: باید سلایق مشتریان خود را شناسایی کرده و متناسب با آنها محصولات را ارائه کنیم اما مهم است که هم راستا با مشتری محوری به همکار محوری نیز بپردازیم و با تشویقی‌های اثر بخش از جمله ارتقا مدیران خوب و شایسته‌گزینی به پیشرفتی مطلوب در سرمایه انسانی نیز دست یابیم.

محمود شایان، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در پنل پایانی همایش دوروزه ارزیابی عملکرد شش ماه اول سال ۱۴۰۳ گفت: اکنون وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی رویکرد مثبتی دارند و باید به موضوعات جدید توجه کنیم و اجازه ندهیم که فشارها به بانک‌ها آسیب برساند.

وی بابیان اینکه ایجاد انگیزه برای مشتریان بانک ملی ایران اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: کسب رتبه اول در نظام بانکی تعصبی است که تمام همکاران بانک ملی ایران دارند و باید با برنامه‌ریزی مدون به آن دست یافت، زحمات زیادی صورت می‌گیرد و هزینه‌های زیادی نیز صرف شده و خدمات بسیار خوبی نیز ارائه شده  اما ایجاد انگیزه برای مشتریان نادیده گرفته می‌شود.

حسین بهاری دیگر عضو هیات مدیره نیز با ابراز خرسندی از این که بر اساس گزارش‌ها در بعضی از شاخص‌های اصلی، بانک ملی ایران همچنان پیشرو و سرآمد است، گفت: هیچ‌گاه مطلوبیت این شاخص‌ها نباید ما را از نقد و بررسی نکات قابل اصلاح و ترمیم، یا نقاط ضعف خود مستغنی کند و باید با همت مضاعف و همیّت جمعی برای ارتقای شاخص ها تلاش کنیم.

بهاری ادامه داد :امیدوارم با بسته‌های انگیزشی، حس مضاعفی در همکاران ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات ارزنده‌تری را به مشتریان خود ارائه دهیم و جایگاه اول را در شاخص‌های دیگر نیز فتح کنیم.

امیر مسعود رزازان دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت : تغییر جایگاه بانک در صورتی رقم خواهد خورد که نوع نگاه و ذهنیت ما تغییر کند و لازم است شش ماهه دوم سال را  با اولویت قراردادن شفافیت اطلاعات پیش رویم چرا که اطلاعات شفاف، تفصیلی و طبقه بندی شده منجر به آگاهی و تصمیمات درست خواهد شد.

در پایان محمد نجف زاده عضو هیات مدیره با اشاره به تغییر رویکرد مشتریان از سپرده گذاری به سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، تاکید کرد: با احترام به نگاه مشتری باید رویه ها را تنظیم کنیم و از برخی رویه‌هایی که آسیب‌زا بودند اجتناب کنیم و توجه داشته باشیم که خدمات بانکی و الکترونیکی مطلوب باید در راستای جلب رضایت مشتریان باشد.

گفتنی است در این همایش، گزارش عملکرد شش ماهه شعب، واحدهای صف، رتبه ‌های برتر ادارات امور شعب ،شعب و شعب مستقل توسط اداره کل سازمان و روش‌ها و اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک معرفی شدند و در پایان نیز از رتبه های برتر طرح اقتدار ملی تقدیر به عمل آمد.

http://tejaratava.ir/?p=148656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰