• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل شرکت ملی مس در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران پروژه مس دره‌زار تاکید کرد

لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان از اجرای طرح «کیمیا»/توسعه باید با حفظ محیط زیست همراه باشد

  • کد خبر : 148614
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان از اجرای طرح «کیمیا»/توسعه باید با حفظ محیط زیست همراه باشد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید را یکی از مولفه‌های قدرت در کشور برشمرد و بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان از اجرای طرح «کیمیا» تأکید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران «پروژه احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌زار» در سالن فجر سرچشمه، گفت: برای راه‌اندازی این پروژه، تلاش جهادگونه انجام شده و جای خوشحالی است که با اجرای این طرح، چرخه توسعه در شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه دارد. هر بهره‌برداری باید با تعریف پروژه دیگر همراه باشد و امروز که پروژه دره‌زار به اتمام رسیده، اعتماد به‌نفسی به‌دنبال دارد که با آن، به‌زودی پروژه معدن سریدون را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه رتبه پنجم معدنی در دنیا هستیم، ادامه داد: شرکت مس در تولید، رتبه ۱۵ را دارد که در صدد کاهش این ‌رتبه به رتبه ۵ هستیم. تا آخر سال، هرماه یک پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و در این راستا حجت کامل داریم و هم دورنمای فلز استراتژیک و غیر جایگزین مس در دنیا هست و هم اینکه این موضوع تکلیف برنامه هفتم توسعه است.

مدرس خیابانی با بیان به اینکه در انجام کارهای بزرگ در دو موضوع تعامل و ارتباطات خیلی باید قوی باشیم، به طرح «کیمیا» اشاره و بیان کرد: طرح کیمیا بدون انسجام و هماهنگی و بدون یکپارچگی و تقویت ارتباطات، امکان اجرا ندارد؛ بنابراین، در رشد و تولید و پیشرفت باید تعامل و ارتباطات را در رأس امور قرار دهیم. برای موفقیت در طرح کیمیا، هماهنگی و بسیج نیروها نیاز است و همدلی در این امر ضرورت دارد.

وی ادامه داد: نکته بعد هم، ضرورت حمایت همه‌جانبه همه مسئولان در انجام پروژه‌هاست تا شرکت ملی صنایع مس ایران تقویت شود. همه کمک کنیم که ملی مس از زمین بلند شود که مطمئنا این شرکت همه را با خودش بلند خواهد کرد؛ ما در ایران چنین شرکتی نداریم و چنین ثروت خدادادی تکرارنشدنی است.

مدرس خیابانی با اشاره به دوبرابر شدن نرخ انرژی، مالیات، حقوق دولتی، بیمه و غیره بیان کرد: در مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضرورت حمایت از این شرکت را در راستای توسعه در کشور اعلام کردیم که اگر حمایت نشود شرکت ملی مس تبدیل به شرکت‌های دیگری می‌شود که فقط می‌تواند خانواده بزرگ خودش را که بیش از ۴۰هزار نفر هستند حمایت کند و توسعه‌ای هم نخواهد بود. شرکت مس هم باید خودش رشد کند، هم محیط اطرافش رشد کند و هم زنجیره مس تا پایین‌ترین نقطه آن باید رشد کند و حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت حفاظت محیط زیست، گفت: اگر کار توسعه‌ای و تولید می‌کنیم قرار نیست محیط زیست آسیب ببیند و توسعه باید با حفظ محیط زیست همراه باشد.

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهدای محور مقاومت، رزمندگان اسلام، شهدای دفاع مقدس و شهدای مس، تأکید کرد: شما تلاشگران صنعت مس، جهادگران خط مقدم جبهه اقتصادی هستید و مجاهدت‌های شما در خط تولید، اجری کمتر از مجاهدت رزمندگان و شهدا ندارد.

http://tejaratava.ir/?p=148614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰