• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
0

نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران مِد) در شهر آفتاب افتتاح شد

  • کد خبر : 148591
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران مِد) در شهر آفتاب افتتاح شد
دومین نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران مِد) در فضایی بالغ بر ۲۲۵۰۰ متر مربع و با حضور ۲۵۰ شرکت روز ۱۹ مهر تا ۲۲ مهر در محل دائمی نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می شود.

به گزارش تجارت آوا، دکتر عباس تقدس نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب روز پنچشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مسئولین، مدیران دولتی و خصوصی و جمعی از مقامات مجلس، وزارت بهداشت و شهرداری تهران برگزار شد گفت: دومین نمایشگاه تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی را امروز در شهر آفتاب آغاز می‌کنیم. در سال گذشته که اولین دوره آن در شهر آفتاب بود به واسطه اینکه معمولاً برگزاری‌های اولین ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشد، در شرایطی انجام شد که به دلیل داشتن یک رقیب جدی، برخی دوستان مشارکت کننده بعضی موضوعات در خصوص برگزاری را مطرح می کردند که این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار نشود. و البته امروز خدا را شاکر هستیم در دومین دوره این نمایشگاه از ۱۰۰ شرکت سال قبل به ۱۶۰ شرکت رسیده و مشارکت کننده ها به ۲۵۰ مورد رسیده‌است که حتی تعداد شرکت‌های دانش بنیان حاضر تقریباً دو برابر شده است. از طرفی هیئت‌های تجاری را نیز میزبانی خواهیم کرد و همچنین کیفیت و کمیت کارگاه‌ها را نیز خواهیم داشت که نسبت به دوره اول رشد قابل توجهی خواهند داشت. و آنچه که اتفاق افتاده دو دلیل دارد یکی همت برگزارکنندگان و حضور مشارکت کنندگان و دوم ظرفیت‌های بالقوه شهر آفتاب می‌باشد.

دکتر تقدس نژاد افزود: ما افتخار داریم بگوییم نمایشگاه شهر آفتاب طی چندین سال تعطیل مطلق بود و استفاده‌ای از آن نمی‌شد ظرف دو سال گذشته با حمایت مدیریت محترم شهری امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که ما تقریباً هفته خالی در برگزاری نمایشگاه‌ها نداریم. نگاه ما به فضای نمایشگاهی این است که سازمان نمایشگاهی کشور باید بتواند نمایشگاهی را برگزار کند که حلال مشکلات و مسئله در موضوع نمایشگاهی باشد. به صرف یک دورهمی قاعدتاً نمایشگاه نمی‌تواند حلال مسائل باشد یک جنبش و نگاه تحولی در حوزه برگزاری صنعت نمایشگاهی نیاز داریم. و قشری نگری‌ها را باید کنار بگذاریم و وفاق ملی که از آن صحبت می‌کنیم در همه جا جاری شود.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ادامه داد: رویکرد ما نگاه به تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی است که می‌تواند در مجموعه شهر آفتاب به وجود آید. ما نزدیک‌ترین مجموعه نمایشگاهی کشور به بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور هستیم، بیشترین شهرک‌های صنعتی در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب هستند، در حوزه زنجیره ارزش اقتصادی از طراحی، تحقیق و توسعه، بازاریابی، فروش ، خدمات پشتیبانی، توزیع و تولید که هفت مرحله این زنجیره است. باید بگویم بخشی از آن در نمایشگاه و بخشی در شرکت‌های صنعتی اطراف نمایشگاه و بخشی در فرودگاه بین المللی موجود می‌باشد و می‌توان این هفت مرحله را به هم گره زد و برای اولین بار در کشور ما جایگاهی داشته باشیم که همه زنجیره ارزش اقتصادی در کنار هم نشسته و مکمل یکدیگر برای توسعه تولید کیفی و کمی و افزایش صادرات باشند. این مهم موقعی اتفاق می‌افتد که نمایشگاه رونق گرفته و توسعه پیدا کند که البته توسعه را امسال شروع کردیم و ساخت ۳۶ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی علاوه بر فضایی که قبلاً داشتیم را در دستور کار داریم. ما امیدواریم سال آینده که سومین دوره این نمایشگاه است بتوانیم همه نمایشگاه‌های دیگر را متمرکز در این نمایشگاه ایران مِد برگزار کنیم.

دکتر سید علی اعتدالی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران مِد) و مدیرعامل شرکت آوین روز افتتاحیه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی دارویی است که در چهار بخش برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ۱۹ مهر تا ۲۲ مهر در محل دائمی نمایشگاه شهر آفتاب با فضای بالغ بر ۲۲۵۰۰ متر مربع و با حضور ۲۵۰ شرکت که ۵۰ شرکت دانش بنیان بین آنها حضور داشته و مشارکت دارند برگزار می‌شود که نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی را داریم. شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه ترکیبی از شرکت‌های داخلی، دانش‌بنیان، تولید کننده و نمایندگی‌های خارج از کشور هستند و در بخش نمایندگی‌های خارجی بحث ورود تکنولوژی و فناوری را در کنار تولید کنندگان خوب کشور داریم که به رقابت می‌پردازند. این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان محترم می‌باشد و البته احتمال دارد با توجه به استقبال یک ساعت تمدید نیز داشته باشیم.

دکتر اعتدالی درباره مزیت نمایشگاه شهر آفتاب نیز گفت: شهر آفتاب به لحاظ ساختار و زیرساختی مزیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد خصوصاً نمایشگاه‌های صنعتی در این فضا می‌توانند فعالیت‌های خوبی داشته باشند و البته تنها نیازی که باید تقویت شود افزایش سالن‌های آن می‌باشد که بتوانند سقف مورد نیاز برگزار کنندگان در نمایشگاه که نیاز به متراژ بالا دارند را تامین نماید. امسال کیفیت برگزاری این نمایشگاه با سال قبل بسیار متفاوت بوده و مشارکت کنندگان بیشتر شده اند و متراژ بیشتری در نظر گرفته شده است و به لحاظ کیفی نیز شرکت‌های قوی‌تری در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و این نشان از روند خوب برگزاری دارد و انشالله بتوانیم آن را ادامه داده و در سال‌های آینده تقویت آن را داشته باشیم. در کنار این نمایشگاه ۶۰ کارگاه آموزشی در چهار روز در حوزه صنعت سلامت نیز برگزار می‌شود که فضای بسیار مناسبی ایجاد می‌نماید.

http://tejaratava.ir/?p=148591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰