• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
0

رفاه کارکنان و خانواده آنان از اولویت‌های ما می باشد

  • کد خبر : 148545
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
رفاه کارکنان و خانواده آنان از اولویت‌های ما می باشد
رفاه کارکنان و خانواده آنان از اولویت‌های ما می باشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرنگار روابط عمومی، عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی به همراه مهران پاک‌بین معاون بهره‌برداری و جمعی از مدیران منابع انسانی و امور اجتماعی در چهارمین نشست با مسئولان بخش نگهداری و تعمیرات و نمایندگان کارکنان این بخش دیدار نمودند.

این نشست روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات بخش تعمیرات و نگهداری برگزار شد. عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی از کارکنان بخش نگهداری و تعمیرات تشکر نموده و در مورد ارتقای سطح نگرش کارکنان گفت: در چند سال گذشته، تلاش‌های زیادی برای رفاه حال کارکنان انجام شده است. جای خوشحالی فراوان دارد که میزان دغدغه ی شخصی کارکنان کاهش و دغدغه سازمانی افزایش داشته است. تقوی با اشاره به مرخصی های تشویقی تابستانه توضیح داد: مرخصی تشویقی در تابستان انجام شد تا تهدید محدودیت‌های انرژی را به فرصت تبدیل نماییم‌. وی افزود: افزایش حقوق در سال جاری بر اساس قانون بوده است. این در حالی است که بر اساس تورم ها افزایش مجدد حقوق ها دشوار بود. تقوی ادامه داد: نحوه اقامت در هتل‌ مشهد در روزهای پیش رو اطلاع رسانی می شود و همچنین هتل مازندران با پیگیری های صورت گرفته در شرف آماده شدن می باشد. کیفیت غذا بر اساس ذائقه می‌باشد به همین خاطر نمی‌توان تمامی سلیقه‌ها را راضی نمود، لیکن در تلاش هستیم میزان کیفیت غذا را افزایش دهیم. تقوی تصریح نمود: تمامی تلاش ما، بر این اساس است که فضای تفریحی مناسبی در دویست دستگاه فولاد خوزستان، برای کارکنان ایجاد شود. همچنین توانستیم محیط کنار دریاچه منازل دویست دستگاه را از یک فضای بی روح به محیط کاملا پویا و زنده تبدیل نماییم. وی تاکید نمود: با مشاوره‌ای که از شرکت فولاد مبارکه و ذوب آهن و صندوق فولاد دریافت شده است و با تشکیل کارگروهی، سعی می شود، کاهش فشار مالیاتی بر درآمد کارکنان را از آبان‌ماه سال جاری شاهد باشیم. بخشی از متغیرهای صندوق و مسکن برای کارکنان داخلی بوده اما بخش دیگر از متغیرها، منوط به عوامل خارجی می‌باشد. تقوی خاطرنشان کرد: هنوز هزینه‌ای برای تهیه زمین به ارگانی پرداخت نشده و پس از نهایی شدن مراحل دریافت آن و اطمینان خاطر، پرداخت خواهد شد. برای وام‌ها و ارائه تسهیلات به کارکنان با دو بانک توافقاتی صورت گرفته است. مهران پاک‌بین معاون بهره‌برداری گفت: نیروهای بهره‌برداری، در خط مقدم بخش‌های صنعتی شرکت قرار دارند. وی افزود: برای پاداش‌های تعمیرات سالیانه، نیاز است که کارگروهی در خود واحدها تشکیل شود. پاک‌بین ادامه داد: برای برخورد و رفتار با کارکنان یک فرمول واحدی نمی‌توان در نظر گرفت. منبع تشخیص کار و عملکرد کارکنان واحد سازماندهی و روش‌ها می‌باشد که خود این واحد به دلیل کمبود نیرو، فشار زیادی را تحمل می‌کند. وی با اشاره به طرح ۵ روز ماموریت در حوزه‌ی بهره‌برداری اظهار داشت: دلیل ماموریت رفتن افرادی از واحدهای کنترل کیفی و دیگر بخش‌ها بیش از دیگران باید مشخص شود، تا از ایجاد اعتراض‌ها و نارضایتی‌ها پیشگیری شود. این امر نیازمند توجیه کارکنانی است که کمتر به ماموریت فرستاده می‌شوند. پاک بین خاطرنشان کرد: برخی از تجهیزات، این امکان را دارند که در خود شرکت، بازرسی و کنترل کیفی شوند و نیاز به اعزام نیرو به ماموریت نباشد. وی افزود: ضریب پاداش در اصل ایجاد انگیزه برای کارکنان است که براساس یک دستورالعمل استاندارد تهیه شده است. پاک‌بین در بیان چگونگی محاسبه‌ی ضریب پاداش کارکنان مواردی ائم از ضریب عملکرد، ایفای نقش در زنجیره ارزش، مقدار تولید واحد در بخش‌های تولیدی، کیفیت محصول تولیدی، سابقه‌ی شغلی و غیره برای هر شخص منحصر به فرد بوده و ضریب پاداش وی را مشخص می‌کند. رحیم امیدبخش مدیر امور اداری در این نشست گفت: بعضی قوانین حاکم بر صندوق اجازه ی پیشروی نمی دهند ولی تمام تلاش های ما بر این است که شرایط صندوق بازنشستگان فولاد را بهبود ببخشیم. وی افزود: از سال گذشته با نزدیک نمودن شرایط این صندوق به تامین اجتماعی سعی در کمتر نمودن مشکل بازنشستگان شرکت داریم. واحد مدیریت اداری همواره آمادگی بیان توضیح کامل درباره‌ی شرایط کارکنان به نمایندگان آنان را داراست. امیدبخش ادامه داد: درباره اضافه‌کاری ورزشی با بررسی و تایید مدیریت خدمات قابل اجرا خواهد بود و هزینه بین راهی برای کارکنان شرکت، در ایام چهار روز مرخصی سفر لحاظ می‌شود. همچنین با وجود کارکنان جدید الورود در واحدهای مختلف، نیاز است که از آنان نیز در ماموریت‌ها استفاده شود. مدیر امور اداری در پایان خاطرنشان کرد: با ارائه سوابق خارج از شرکت، گروه‌های حقوق و دستمزد کارکنان، مطابق دستورالعمل‌ موجود محاسبه می گردد. سید سمیع موسوی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی در این نشست گفت: استفاده از کارشناسان در سمینارها، در راستای بهبود سطح دانش سازمان موثر می‌باشد. وی افزود: همیشه یکی از مطالبات کارکنان بهبود فضای آموزشی بوده است. با راه‌اندازی زمزم ۳، آلودگی محیط آموزش افزایش یافت و نیاز به بهبود محل آموزش محسوس می شد، بنابراین در دویست دستگاه یک فضای آموزشی مناسب برای کارکنان در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود قبل از پایان سال جاری، واحد آموزش با آماده‌سازی به مکان جدید انتقال خواهد یافت. خلیل بوالی بهبهانی مدیر حسابداری عمومی شرکت گفت: مالیات بر درآمد به موجب قانون وضع شده است. بر اساس تصمیم سازی‌های قانونی، مالیات بر درآمد قشر حقوق بگیر وضع شده است که برای استفاده از معافیت مالیاتی نیاز به راهکارهای قانونی می‌باشد. کاوه طالبی مدیر خدمات و امور اجتماعی گفت: جدول پاداش‌های سالیانه کارکنان موجود بوده و همراه با لیست اضافه‌کار ورزشی به امور اداری ارسال می‌شود. وی اذعان کرد: در تلاش هستیم ظرفیت پارکینگ درب ۳ را افزایش دهیم تا مشکل تردد و پارک کردن ماشین ها مرتفع گردد. وی افزود: برای استفاده کارکنان از هتل مشهد، مشکل نهایی شدن مبلغ رزرو اتاق‌ها با توجه به افزایش قیمت ها بوجود آمد که سعی داریم تا آخر هفته رفع گردد. طالبی ادامه داد: اجرای طرح آسانسور در فضای مجتمع‌های مسکونی به خاطر محدویت فضا و استهلاک ساختمان ها امکان پذیر نمی باشد. جهانمهر علی نیایی فر مدیر سازماندهی و روش‌ها درباره‌ی پاداش‌ها گفت: بودجه‌ی پاداش‌ها کم بوده اما پاداش کارانه تولید در فیش‌های حقوقی لحاظ می‌شود. این پاداش همانگونه که از اسم آن بر می‌آید، پاداش تولید نام دارد. یعنی باید تولیدی انجام شود، تا پاداشی لحاظ گردد. وی با اشاره به بررسی ساختار افزود: ساختار واحدها، پس از بررسی و تشخیص مدیریت، قابل بازبینی خواهد بود. نیایی فر درباره‌ی تخصص گفت: ارتقای شغلی به چند مولفه بستگی داشته که یکی از آن‌ها تخصص می‌باشد. نیایی فرد اضافه نمود: ارتقای افقی شرایط و مولفه های خاصی دارد که بر اساس آن تدوین گشته و امتیاز شخص را تعیین می‌نماید. برای مثال، تا زمانی که فرد گروه دریافت می‌کند، شامل دریافت ارتقای افقی نمی‌شود. زمانی شامل این طرح می‌شود که به سقف گروه خود برسد و سه سال از رسیدن به سقف گروه وی گذشته باشد. وی با اشاره به کارانه متمم اظهار داشت: بر اساس سال گذشته، به ازای تولید بالاتر از ۳۰۵ هزار تن، کارانه متمم به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. نیایی فر با تشکر از مدیریت سازمان در توجه به معیشت کارکنان توصیف نمود: در سال گذشته کارانه متمم، بالای ۶۰ درصد افزایش داشته است. مولود امیری رئیس مطالعات و انسجام استراتژیک منابع انسانی گفت: معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی هر ساله بر اساس نتایج نظرسنجی‌های کارکنان و سایر ورودی‌های کلیدی، پروژه‌های بهبود و برنامه‌های خود را اولویت بندی و اجرا می‌کند. نتایج آخرین سنجش نگرش کارکنان در دی ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که میزان رضایت کارکنان بخش نگهداری و تعمیرات با حدود ۲.۳ واحد افزایش به ۶۵.۲ افزایش یافته است. بیشترین افزایش‌ رضایت در بخش نگهداری و تعمیرات در مولفه‌های احترام و قدردانی، HSE، حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی بوده که البته در زمینه سرویس‌های ایاب و ذهاب و کیفیت غذای بسته بندی رضایت نسبی را شاهد هستیم و نیاز به برنامه بهبود داریم. همچنین میزان رضایت کارکنان بخش نگهداری و تعمیرات به همراه بخش انرژی و سیالات در رتبه سوم پس از خدمات صنعتی و احیا قرار دارد. امیری با اشاره به بررسی نیازها و انتظارات کارکنان اظهار داشت: مهم‌ترین انتظارات کارکنان بخش به ترتیب فرصت های توسعه و پیشرفت، حقوق، مزایا پاداش، تسهیلات رفاهی، احترام و قدردانی و اعتماد به تیم رهبری می باشد. فرخ جعفری مدیر بخش تعمیرات و نگهداری از حضور دوره‌ای معاونت منابع انسانی و معاونت بهره‌برداری و توجه به وضع معیشت و ساختار سازمانی کارکنان تشکر نمود. سید عادل حسینی مسئول روابط کار با تشکر از حضور کارکنان بخش نگهداری و تعمیرات و گروه معاونان و مدیران حاضر در جلسه گزارشی از عملکرد روابط کار ارائه نمود. حسینی گفت: در نیمه نخست سال، ۲۵۶ مورد پیگیری درخواست کارکنان انجام گرفته که از این میان، دیدار کارکنان با مدیرعامل ۵ مورد، حضور در مراسمات بستگان درجه یک کارکنان ۵ مورد، دریافت و بررسی درخواست‌های پورتال ۱۲۸ مورد و برگزاری جلسات در سطح مدیریتی و کارکنان ۳۲ مورد بوده و در مجموع کل موارد ۴۲۶ مورد اقدام صورت گرفته است. وی از کارکنان خواست: از طریق پرتال واحد روابط کار که در پرتال شخصی می باشد انتقادات، پیشنهادات و شکایت خود را جهت پیگیری و بررسی ثبت نمایند.

گفتنی است، در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری جلسات دوره‌ای، سوالاتی در خصوص ارائه سفر کارت و رزرو هتل‌ برای مسافرت خانوادگی کارکنان، خدمات بیمه و بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد، افزایش فضای کارگاهی، حقوق و دستمزد، جبران خدمت مازاد اضافه کاری، افزایش و مسقف شدن پارکینگ، صندوق بازنشستگی، امور خدماتی و رفاهی کارکنان، طبقه بندی و رشد افقی مشاغل، زمین‌ مسکونی که قرار است

در اختیار کارکنان قرار داده شود، افزایش مجوز زمان تاخیر ورود کارکنان شیفت، مشخص شدن ضریب و زمان پاداش‌ها، بازنگری ساختار سازمانی، بازرسی فنی تعمیرات و سالیانه، امنیت و آسانسور منازل دویست دستگاه، جذب و استخدام، بهداشت و درمان و بیمه تکمیلی، آموزش و توسعه منابع انسانی، بهپویی، نظام پیشنهادات و کایزن و بازدید از کارخانه‌های مشابه مطرح شد که از سوی معاون و مدیران حوزه منابع انسانی و امور اجتماعی پاسخ داده شد.  

http://tejaratava.ir/?p=148545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰