• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
0
مدیر پروژه های حفاری در میادین نفتی غرب کارون در شرکت ملی حفاری ایران:

پروژه حفاری و تکمیل شش حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران با پیشرفت جمعی ۱۱ درصد طبق برنامه در دست اجرا است

  • کد خبر : 148439
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
پروژه حفاری و تکمیل شش حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران با پیشرفت جمعی ۱۱ درصد طبق برنامه در دست اجرا است
مدیر پروژه های حفاری در میادین نفتی غرب کارون در شرکت ملی حفاری ایران گفت: پروژه حفاری و تکمیل شش حلقه چاه در میدان مشترک نفتی یادآوران در غرب کارون در استان خوزستان با پیشرفت جمعی ۱۱ درصد طبق برنامه زمانبندی شده در دست اجرا است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، محمد خاوری نژاد روز چهارشنبه (۱۸ مهرماه ۱۴۰۳) با بیان اینکه این پروژه از اردیبهشت سال جاری اجرایی شد، افزود: دستگاه حفاری سنگین خشکی ۹۲ فتح نخستین دکل از سه دکل است که در این میدان استقرار و هم اکنون در حال حفر چاه شماره ۴۳ در عمق سه هزار و ۷۸۴ متری می باشد.

وی اظهار کرد: دستگاه حفاری سنگین ۲۸ فتح نیز دومین دستگاه حفاری شرکت است که در موقعیت چاه شماره ۴۲ مستقر گردیده که در حال آماده سازی برای شروع عملیات حفر این چاه در هفته آینده قرار دارد و برنامه ریزی برای انتقال و برپایی سومین دکل نیز در دستور کار تعریف شده است.

خاوری نژاد با اشاره به اینکه کارفرمای پروژه حفاری شش حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) است، گفت: مدت اجرای این پروژه ۲۴ ماه برآورد گردیده که تلاش می شود با همکاری مدیریت های مرتبط و همت کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری در راستای اهداف افزایش تولید از میادین مشترک در موقعیت غرب کارون به صورت کلید در دست اجرا و در زمان تعیین شده به اتمام رسیده و در اختیار کارفرمای پروژه قرار گیرد.

میدان نفتی یادآوران یکی از چهار میدان مشترک نفتی با کشور عراق است که شرکت مهندسی و توسعه نفت پس از ۱۲ سال در جهت افزایش تولید این میدان از ۱۱۰ هزار به ۱۵۲ هزار بشکه نفت در روز اقدام به برگزاری مناقصه حفاری و تکمیل ۲۴ حلقه چاه نمود که در این ارتباط حفاری و تکمیل شش حلقه چاه به شرکت ملی حفاری ایران واگذار گردید.

http://tejaratava.ir/?p=148439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰