• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
0

افزایش جهانی تولید محصولات بالادستی زنجیره مس؛ نوسان ۱۰هزار دلاری فلزسرخ

  • کد خبر : 148355
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
افزایش جهانی تولید محصولات بالادستی زنجیره مس؛ نوسان ۱۰هزار دلاری فلزسرخ
واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): تولید محصولات بالادستی زنجیره مس جهانی طی 7 ماهه میلادی، افزایش یافت به طوری که در این مدت تولیدات و همچنین ظرفیت مس تصفیه شده و معادن مس با رشد همراه شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) در گزارش جدید خود اعلام کرد: فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۴ میلادی، با ۵٫۹ درصد افزایش، حدود ۱۶ میلیون و ۹۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۵ میلیون و ۲۰۵ هزار تن بود. ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۷ ماهه مذکور، ۱۹ میلیون و ۱۴ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تن)، حدود ۲٫۶ درصد افزایش یافت.
افزایش ۳ درصدی تولید معادن مس جهان معادن مس جهان طی ۷ ماهه ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۱۳ میلیون و ۳۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲ میلیون و ۶۶۴ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳ درصدی تولید این معادن در جهان است. از این میزان، ۶ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۵۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۰۰ تن «اروپا» و ۵۰۸ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
افزایش ۴٫۳ درصدی ظرفیت معادن مس در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۶ میلیون و ۵۳۸ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۳ درصدی است.
عبور قیمت جهانی مس از مرز ۱۰ هزار دلار بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس طی ۲ هفته اخیر، ۲ بار از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد اما در اواخر هفته گذشته، این روند کاهشی شد و در روز جاری (۱۷ مهر ۱۴۰۳)، به حدود ۹۷۵۷ دلار در تن رسید.

http://tejaratava.ir/?p=148355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰