• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
0
با هدف ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید انجام گرفته است؛

رشد ۲٫۵ برابری پروژه‌های قراردادی «ملی مس» با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان

  • کد خبر : 148252
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
رشد ۲٫۵ برابری پروژه‌های قراردادی «ملی مس» با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان
پروژه‌های قراردادی شرکت ملی صنایع مس ایران با دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانش‌بنیان از نظر کمی بیش از دو و نیم برابر و به لحاظ کیفی به سطح قابل قبولی ارتقاء یافته است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مس‌پرس، شرکت ملی صنایع مس ایران با رویکردی فناورانه و دانش‌بنیان، گام‌های بلندی در جهت ارتقای بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید برداشته است. این شرکت با ایجاد یک اکوسیستم قوی و مبتنی بر همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان موفق شده است پروژه‌های تحقیقاتی خود را بیش از ۲٫۵ برابر افزایش دهد.

در این اکوسیستم، مشکلات و چالش‌های موجود در فرآیند تولید به عنوان فرصت‌هایی برای نوآوری در نظر گرفته شده و به دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان منتقل می‌شوند. این رویکرد منجر به توسعه راهکارهای نوآورانه و بهبود مستمر فرآیندهای تولید شده است.

بدین ترتیب که عارضه‌ها و  مشکلات از طریق واحدهای تحقیق و توسعه پس از تبدیل به تقاضا به دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان جهت حل مسئله ارسال می‌شود. این اکوسیستم موجب ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید شده است.

در این میان پروژه‌هایی که از جنس نوع آوری هستند توسط مرکز نوآوری نسبت به ارتقاء سطح فناوری آن‌ها اقدام و سپس جهت جذب سرمایه‌گذار به صندوق cvc تحویل می‌شود. اکثر این پروژه‌ها پتانسیل بهبود و اجرا در خط تولید را خواهند داشت. در حال حاضر، مجموع پروژه‌های اجرا شده و در دست اقدام در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ حدود ۱۱۶ پروژه است.

فعالیت‌های تحقیقاتی بر اساس پروژه‌ها و تکنولوژی‌های صنایع مختلف در شش بخش تحقیقات معدنی، فرآوری مواد، هیدرومتالورژی، پیرومتالورژی، آب و محیط‌زیست و فنی و مهندسی، با همکاری دانشگاه‌ها و شبکه‌های دانش‌بنیان کشور، در قالب طرح‌های پژوهشی داخلی، دانشجویی، قراردادی و خدمات مشاوره‌ای انجام می‌شود.

در حال حاضر، تحقیق و توسعه در مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران شامل سرچشمه، شهربابک و سونگون از دستاوردهای قابل توجهی در بهبود روند پروژه‌های مختلف در خط تولید برخوردار بوده است و امید می‌رود با یکپارچه‌سازی این پروژه‌ها، موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

http://tejaratava.ir/?p=148252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰