• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
0

برگزاری دهمین جلسه کمیته ریسک

  • کد خبر : 147781
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
برگزاری دهمین جلسه کمیته ریسک
دهمین جلسه کمیته ریسک بانک ملی در سال جاری برگزار شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این جلسه که با حضور صمد عزیزنژاد و محمد نجف زاده اعضای هیات مدیره، کارشناسان، مسئولان ادارات کل مدیریت ریسک و اطلاعات بانکی و اعضای کمیته برگزار شد؛ به اهمیت مقوله ریسک نقدینگی برای موسسات مالی در دنیای پیچیده و متغیر اقتصادی امروز، بررسی شکاف نقدینگی به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی در مدیریت ریسک و بررسی وضعیت سپرده ها و تسهیلات پرداخته شد. 

در این جلسه عزیز نژاد عضو هیات مدیره و ریاست کمیته ریسک و نجف زاده عضو هیات مدیره بانک بر لزوم وجود اطلاعات صحیح و با کیفیت به منظور مدیریت اثربخش ریسک ها و ارائه انواع سناریوهای احتمالی و برنامه احتیاطی در حوزه نقدینگی تاکید کردند. 

همچنین در این مراسم به نقش مهم شکاف نقدینگی در پیش بینی بحران های نقدینگی اشاره شد؛ شکاف نقدینگی به مدیران کمک می‌کند تا وضعیت نقدینگی خود را به‌طور مؤثر ارزیابی کنند؛ اندازه گیری این شکاف به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه می تواند تغییرات ناگهانی در ورودی و خروجی نقدینگی را پیش بینی و باعث انجام واکنش صحیح و جلوگیری از بروز بحران‌های مالی شود. 

به‌کارگیری روش‌های نوین برای محاسبه و تجزیه و تحلیل شکاف نقدینگی اهمیت ویژه‌ای دارد. این رویکرد می‌تواند به توسعه مدل‌های پیش‌بینی کمک کند که در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و برنامه‌ریزی مالی مؤثر باشند.

http://tejaratava.ir/?p=147781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰