• امروز : سه شنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۳
0

پایان مطالعات شهر جدید در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 147412
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
پایان مطالعات شهر جدید در منطقه آزاد ماکو
مطالعات پهنه منتخب برای ایجادشهر جدید در منطقه آزاد ماکو به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه بازدید از پهنه منتخب برای ایجاد شهر جدید در این منطقه گفت: مطالعات این پهنه به پایان رسیده است و در طی فرآیند قانونی برای تصویب می‌باشد.

حسین گروسی افزود: این شهر بر اساس معیار‌های شهرسازی نوین از جمله ایجاد شهر پایدار؛ شهر انسانی و شهر هوشمند طراحی خواهد شد.

وی افزود: امکان اسکان برای سر ریز جمعیتی شهر‌های ماکو و بازرگان و همچنین اسکان شاغلین جدید منطقه آزاد در این شهر فراهم میشود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به ضرورت ایجاد شهر‌های هوشمند در مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: شهر‌های هوشمند پیش نیازی است برای رسیدن به اقتصاد دیجیتال و پیشرفت در زمینه‌های گوناگون لذا زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند در مناطق آزاد نیز فراهم است.

گروسی تصریح کرد: شهر هوشمند مانند محرکی برای دیگر تکنولوژی‌های هوشمند است و با این نگاه و تعامل زمینه گام برداشتن در راستای ایران هوشمند و شهر هوشمند را فراهم می‌کند. ما بر اساس شاخص‌های شناخته شده خود را پایش کنیم و ببینیم چقدر به اهداف خود دست یافته‌ایم.

در این بازدید که به اتفاق رئیس مؤسسه بین المللی تقارب فرهنگ‌ها انجام شد، فریدون باقری از برگزاری اجلاس بین المللی “نقش دیپلماسی فرهنگی در توسعه اقتصادی” در منطقه آزاد ماکو طی هفته‌های آتی خبرداد.

http://tejaratava.ir/?p=147412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰