• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
1

تا روز ملی صادرات/ حمایت از صادرات، باهدف جهش تولید / اعتماد بخش خصوصی به تیم اقتصادی دولت چهاردهم

  • کد خبر : 145156
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
تا روز ملی صادرات/ حمایت از صادرات، باهدف جهش تولید / اعتماد بخش خصوصی به تیم اقتصادی دولت چهاردهم
رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ضمن ابراز امیدواری از افزایش صادرات در دولت چهاردهم، بر تاثیر مثبت صادرات بر رونق تولید و اشتغال‌آفرینی تاکید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدلاهوتی درباره اهمیت برگزاری روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه گفت: دولت‌‌ها در ایران تلاش می‌کنند با برگزاری روز ملی صادرات، از فعالان اقتصادی برتر که در عرصه تجارت خارجی موفق به ارزآوری قابل توجه شدند تقدیر به عمل بیاورد.


وی بر اعطای مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان تاکید کرد و افزود: تشویق و تجلیل از صادرکنندگان نمونه نباید به یک روز از سال محدود شود و حمایت از صادرکنندگان برتر حداقل باید در یک پروسه یک ساله ادامه پیدا کند.


 لاهوتی ادامه داد: ثبت روز ملی صادرات در تقویم ملی یک کار ارزشمند است اما بهتر است که نگاه فراتری به روز ملی صادرات داشته باشیم و شرایطی برای صادرکنندگان فراهم کنیم که بتوانند با راحتی بیشتری مبادرت به ادامه فعالیت اقتصادی خود کنند.
وی حمایت از صادرات را به مثابه حمایت از تولید و اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد اشتغال برای کارگران دانست و افزود: اگر این نگاه به مقوله صادرات داشته باشیم، بدون تردید سیاست‌گذاری‌ها، سیاست‌های طولانی مدت حداقل پنج ساله خواهد بود و اینگونه دیگر شاهد سیاست‌های یک شبه و خلق الساعه نخواهیم بود.


لاهوتی با انتقاد از نبود فرهنگ صادرات در کشور، تصریح کرد: به نظر می‌رسد هنوز در جامعه اعتقاد و اعتماد کافی به صادرات و صادرکنندگان شکل نگرفته است؛اما به نظر بنده تا زمانی که افکارعمومی و حاکمیت به این نتیجه نرسند که صادرات راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است و می‌تواند با ارزآوری بالا رفاه را به کشور هدیه بدهد، سیاستگذاری‌ در حوزه صادرات تغییر نخواهد کرد.


رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد تیم اقتصادی دولت چهاردهم به موضوع صادرت مثبت است و فعالان اقتصادی به آنها اعتماد دارند. امیدواریم با شکل‌گیری این نگاه شاهد تغییر در روش‌های منسوخ گذشته باشیم تا شرایط جدیدی را در این راه تجربه کرده و بتوانیم افزایش صادرات را در سال‌های پیش‌رو رقم بزنیم.
گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=145156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰