• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

نقش پررنگ فولاژ در تولید خودروی ایرانی/ باید نگاه حاکمیتی به صنعت خودرو اصلاح شود/ الزام عرضه ارز در سامانه نیما باعث ورشکستگی صنعت فولاژ می‌شود

  • کد خبر : 144715
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
نقش پررنگ فولاژ در تولید خودروی ایرانی/ باید نگاه حاکمیتی به صنعت خودرو اصلاح شود/ الزام عرضه ارز در سامانه نیما باعث ورشکستگی صنعت فولاژ می‌شود
مهندس محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران معتقد است: کیفیت در خودرو بحث گسترده‌ای است؛ به این معنی که باید تمامی عوامل دخیل در تولید خودرو دارای کیفیت باشند تا در نهایت یک خودروی با کیفیت تولید شود.


به گزارش روابط‌ عمومی فولاژ، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در خصوص کیفیت خودرو گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران امکان تولید بیش از ۴۷۷ گرید فولادهای خاص در ۱۰۰ هزار کد مقطع گرید را دارد که در نوع خود کم‌نظیر است.
محمد کمال‌زاده افزود: فولاد آلیاژی ایران تامین‌کننده نیاز صنایع استراتژیک کشور است؛ به طوریکه این شرکت بالغ بر ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم آلیاژ مورد نیاز هر خودروی ایرانی را تامین می‌کند. همچنین توجه به تکنولوژی و پایداری کیفیت دو عامل مهم در استمرار همکاری خودروسازان با فولاژ بوده که
باعث شده کشور از واردات این محصول بی‌نیاز شود.
خودروی باکیفیت تولید کنیم
وی با اشاره به این موضوع که ما باید صنعت خودروسازی را همگام با صنعت خودروسازی دنیا توسعه دهیم، ادامه داد: فولاد آلیاژی امکان رقابت با فولادهای دنیا را داشته و برند ما تا قبل از تحریم‌ها برند شناخته شده در بازار اروپا بود؛ به گونه‌ای که توانستیم به کیفیت اعلا برسیم.
کمال‌زاده تصریح کرد: ما خیلی روی خودروی ارزان‌قیمت تمرکز داریم؛ بنابراین باید اشل‌های مختلف تولید خودرو را داشته باشیم و سطح کیفیت در هر خودرو متناسب با قیمت خودرو باشد. این فعال صنعتی با اشاره به این موضوع که سالانه چندین میلیارد تومان واردات خودرو داریم، تصریح کرد: نگاه و استراتژی باید در این زمینه تغییر کند تا عدد واردات، صرف تولید خودرو شود.
کمال زاده همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: فولاد آلیاژی امکان رقابت با فولادهای دنیا را دارد و
برند ما تا قبل از تحریم‌ها برند شناخته شده در بازار اروپا بود و توانستیم به کیفیت اعلا برسیم.
طرح‌های توسعه‌ای فولاژ
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: نگاه حاکمیتی به خودرو باید اصلاح شود؛ در واقع باید بخش خصوصی اجازه کار در خودروسازی را داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه باید خودروی گران تولید شود، تاکید کرد: صنعت خودرو می‌تواند صدها صنعت را توسعه دهد و منجر به رشد اقتصادی شود. کمال‌زاده ادامه داد: صنایع خودروسازی کشور در توسعه رشد خوبی را داشته‌اند. همچنین هم‌راستا با این امر، فولاژ نیز توسعه را در دستور کار قرار داده و پروژه‌های جدید را در کنار فولاد آلیاژی قدیم ایجاد کرده است؛ به طوریکه پروژه فولادسازی ۲ و تولید ۷۰۰‌هزار تا یک میلیون تن و خط تولیدی وایر با ظرفیت ۴۵۰‌هزار تن با ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژه‌ها است.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه با تاکید بر این موضوع که این شرکت با توجه ‌به ورود انقلاب صنعتی چهارم به صنعت گفت: این شرکت نیز تغییرات اساسی در رویکردها و سیستم‌های مدیریتی، ایجاد زیرساخت‌های تحول دیجیتال و متناسب با آن آموزش منابع انسانی را در دستور کار قرار داده است و این توجه به همه ابعاد توسعه صنعت فولاد، منجر به تحقق چشم‌اندازهای این فولادساز مطرح کشور یعنی شرکتی پیشرو در رقابت با ارائه راهکارهای نوآورانه می‌شود.
حرکت «فولاژ» به سمت تحول دیجیتال
محمد کمال‌زاده در ادامه با اشاره به این موضوع که شرکت فولاد آلیاژی ایران از ابتدا بر تولید فولادهای آلیاژی و محصولات ارزش افزا متمرکز بوده است و نوآوری و اعتلای فناوری در صنعت را اصل اساسی توسعه خود می‌داند، تصریح کرد: این شرکت در اهداف و چشم‌اندازهای خود، تبدیل‌شدن به شرکتی پیشرو در صنعت با ارائه راهکارهای نوآورانه شده است؛ به‌طوری‌که با تولید محصولات با بالاترین سطح کیفیت به اولویت برتر مشتریان در تامین فولادهای خاص و ویژه تبدیل شود.
سامانه نیما، چالش جدی فولادسازان!
وی با تاکید بر این موضوع که تلاش ما در یک سال گذشته شفاف‌سازی راهکارهای ارزی حاصل از صادرات بود، عنوان کرد: در طول یک سال گذشته شرکت فولاد آلیاژی تلاش کرد تا با رایزنی‌های خود، شرایط تسهیل در استفاده از ارز حاصل از صادرات را به قیمت واقعی ایجاد کند؛ اما متاسفانه هیچ‌گونه گشایشی توسط بانک مرکزی صورت نگرفت و در ادامه همین امر باعث از رونق افتادن صنعت فولاد در سال جاری شد. مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران کاهش یا توقف صادرات فولاد به دلیل عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما را از مهم‌ترین مشکلات صادرات فولاد دانست و گفت: عرضه ارز صادرات فولاد در سامانه نیما می‌تواند مشکلات زیادی را برای صادرکننده ایجاد کند؛ چراکه سود صادرات برای صادرکننده به زیان تبدیل شده و الزام عرضه ارز در سامانه نیما با قیمت ارز نیمایی، باعث ورشکستگی این صنعت در سال‌های آتی خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=144715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.