• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
0
در هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست؛

پتروشیمی اروند از محصول جدید E-PVC – E7544 رونمایی کرد

  • کد خبر : 144345
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
پتروشیمی اروند از محصول جدید E-PVC – E7544 رونمایی کرد
مدیرعامل پتروشیمی اروند در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با حضور خبرنگاران از محصول جدید E-PVC – E7544 رونمایی کرد و از تولید همزمان دو محصول E- PVC – E6644 / E- PVC – E7244 این شرکت خبر داد.

به گزارش تجارت آوا، دکتر محمدرضا کریمی با اشاره به تعهد پتروشیمی اروند به تولید گریدهای جدید و نگاه این شرکت به پیشرفت در این صنعت و تامین نیازهای داخل گفت: پتروشیمی اروند همواره در تلاش بوده است تا گریدهای متنوعی از محصولات خود را تولید کند. با توجه به توانایی تولید هشت گرید در SPVC و پنج گرید در PVC، تا پیش از این تنها دو گرید تولید می‌شد. امسال با توجه به نیاز بازار و تاکید هلدینگ خلیج فارس، تولید گریدهای جدید را آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ از ابتدای سال جاری، در واحد SPVC، سه گرید جدید به نام‌های ۶۶، ۶۸ و ۷۲ تولید کردیم و برنامه‌ریزی داریم از مهرماه امسال گرید ۷۵ که محصولی تخصصی و سخت است را به تولید برسانیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند، افزود: تولید همزمان دو گرید در واحد SPVC، علاوه بر گرید ۶۵ که نیاز عمومی کشور را تأمین می‌کند، شامل گریدهای تخصصی صنایع پایین دستی نیز می‌شود. این اقدام، تولید محصولات متنوع‌تر را در دستور کار قرار داده و به رفع نیاز بازارهای داخلی و خارجی کمک خواهد کرد.

کریمی ابراز امیدواری کرد که با تولید این گرید، نیاز چرم ایران به طور کامل تأمین شود و واردات E.PVC به صفر برسد. وی همچنین تأکید کرد که با افزایش تولیدات در سال‌های گذشته، پتروشیمی اروند قادر خواهد بود نیاز داخلی را به طور کامل برطرف کند.

دکتر کریمی درباره چالش‌های صادرات، گفت: یکی از مشکلات عمده‌ای که داریم، موانع صادراتی است. با توجه به قطع مکرر برق و مشکلات تولید در صنایع پایین‌دستی، متأسفانه صادرات با مشکل مواجه شده است. اگرچه ظرفیت تولیدی داریم، اما با محدودیت‌های صادراتی و کاهش تولید روبه‌رو هستیم. در صورت ادامه این روند، ممکن است مجبور به واردات کاستیک، محصول استراتژیک و ساده‌ای که در حال حاضر خود صادرکننده آن هستیم، شویم. این موضوع می‌تواند قیمت‌های جهانی کاستیک را تحت تأثیر قرار دهد و مشکلاتی برای صنایع پایین‌دستی ایجاد کند.

محمدرضا کریمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، اعلام کرد : کاستیک، با وجود سادگی تولید، یکی از استراتژیک‌ترین محصولات پتروشیمی کشور است. کل صنعت کشور مصرف‌کننده کاستیک است و در صورت بروز مشکل در چرخه تولید، ایران که هم‌اکنون یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کاستیک است، مجبور به واردات این محصول خواهد شد.

محمدرضا کریمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، اعلام کرد : به دلیل اورهال‌های سالیانه، تولیدات این شرکت کاهش یافته است. وی افزود که با توجه به اینکه صنایع پایین‌دستی در حال حاضر نمی‌توانند تولید کنند، ما تصمیم گرفتیم اورهال سالیانه را در این زمان انجام دهیم. اما این کاهش تولیدات باعث شده که انبارهای ما تنها بتوانند تولید یک ماه کارخانه را ذخیره کنند. خیابان‌های اطراف ما نیز تنها برای ۱۵ تا ۴۵ روز ظرفیت دارند و پس از آن باید تولید کارخانه‌ها را به تدریج کاهش دهیم. این کاهش تولید تنها به S.PVC محدود نمی‌شود و در صورت کاهش تولید PVC، ناچاریم تولید خوراک بالادستی را نیز کاهش دهیم.

http://tejaratava.ir/?p=144345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.