• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
1
مدیر سازماندهی و طبقه‌بندی مشاغل فولاد مبارکه خبر داد:

آغاز فرایند نظرسنجی رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان

  • کد خبر : 143131
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۲۰
آغاز فرایند نظرسنجی رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان
مدیر سازمان‌دهی و طبقه‌بندی مشاغل فولاد مبارکه از آغاز فرایند نظرسنجی رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان خبر داد و تأکید کرد: این نظرسنجی باهدف بهبود ابعاد مختلف فرایندی کاری کارکنان و موفقیت روزافزون شرکت آغاز شده و ضروری است همه همکاران در این فرایند، مشارکت فعال داشته باشند.

بهزاد کمال‌پور،مدیر سازمان‌دهی و طبقه‌بندی مشاغل فولاد مبارکه، در پاسخ به سؤالات خبرنگار فولاد اهمیت مشارکت حداکثری کارکنان در فرایند نظرسنجی شغلی را این‌چنین تبیین کرد:

به‌عنوان سؤال نخست، قدری درباره نظرسنجی اشتیاق شغلی توضیح دهید.

ضمن آرزوی شادکامی و بهروزی برای همه همکاران که به‌واقع سرمایه‌های اصلی شرکت به شمار می‌آیند، به‌عنوان بخشی از تعهد مستمر شرکت به ایجاد محیط کاری مثبت و سازنده، ما در معاونت سرمایه‌های انسانی و سازماندهی خرسندیم که طبق روال سال‌های قبل، نظرسنجی رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان را در دوره یک‌ساله منتهی به شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار کنیم. نکته مهم در این فرایند این است که مشارکت همه همکاران بسیار مهم است. این نظرسنجی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر ابعاد مختلف کار و موفقیت شرکت داشته باشد.

چرا همکاران باید در این نظرسنجی شرکت کنند؟

این حضور از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد ازجمله:

ایجاد داده‌های عملی برای تصمیم‌گیری

داشتن کارکنان راضی و مشتاق از نشانه‌های بارز برخورداری از یک محیط کار سالم است. اندازه‌گیری منظم این مقوله به ما امکان می‌دهد نیازهای کارکنان را درک کنیم، زمینه‌های بهبود را شناسایی کنیم و تغییراتی اعمال کنیم که تجربه کاری را بهبود می‌دهد؛ بنابراین نتایج حاصل به‌عنوان مبنای برنامه‌ریزی استراتژیک و تصمیمات کلیدی مدیریتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

افزایش بهره‌وری کارکنان

طبق تحقیقات شرکت‌هایی که به‌طور فعال میزان اشتیاق کارکنان را اندازه‌گیری می‌کنند و بهبود می‌دهند ۲۱ درصد سودآوری بیشتری دارند. همچنین بهره‌وری کارکنان مشتاق ۱۷ درصد بیش از دیگر کارکنان است، زیرا کارکنان مشتاق، مولدتر و مبتکرتر هستند و نسبت به نقش خود، بیشتر احساس مسئولیت می‌کنند.

تأثیر بر ابعاد مختلف کار و آسودگی ذهنی

آسایش همکاران اولویت اصلی ماست. مطالعات نشان داده کارکنانی که احساس ارزشمندی و حمایت می‌کنند بیشتر مشتاقِ کار خود و کمتر به دنبال جابه‌جایی شغلی هستند. علاوه بر این، افزایش رضایت شغلی به‌شدت با کاهش فرسودگی شغلی، افسردگی و اضطراب مرتبط است. همکاران با شرکت در این نظرسنجی به ما کمک می‌کنند محیط کاری مناسبی‌ ایجاد کنیم که از آسودگی ذهنی و عاطفی آنان حمایت کند.

دریافت بازخورد و بهبود مستمر

ما با رعایت حفظ محرمانگی و عدم افشای نظرات افراد، به‌صورت بی‌نام و ناشناس، نتایج تحلیل‌شده را در قالب گزارش‌های متنوع به تفکیک برای مسئولین واحدهای مختلف شرکت ارسال می‌کنیم و مدیران و مسئولین هر واحد می‌توانند از این نتایج برای شناسایی نقاط قابل‌بهبود و ارتقای عملکرد خود استفاده کنند.

اطلاع‌رسانی نتایج به چه صورت است؟

برای اطلاع‌رسانی در خصوص نتایج و دستاوردهای عملی مشارکت در نظرسنجی‌ها، فهرستی از اقدامات بهبود انجام‌شده در حوزه‌های مختلف مرتبط با سرمایه‌های انسانی در پرتال کارکنان ارائه شده است.

امیدواریم امسال نیز کارکنان با مشارکت پرشور خود در این نظرسنجی، ما را در تداوم این فعالیت‌ها و ارتقای محیط فولاد مبارکه به‌عنوان محل کاری بهتر یاری ‌رسانند.

تفاوت این نظرسنجی با دوره‌های قبل در چیست؟

از سال جاری درصددیم با طراحی رویدادهای مختلف در راستای افزایش رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان پویشی راه‌اندازی کنیم و رضایت و اشتیاق کارکنان را در ابعادی گسترده‌تر موردتوجه قرار دهیم. این گستردگی شامل رویدادهایی با محوریت خود کارکنان در کنار استفاده از رویکردهای مختلفی است که خبرگان این حوزه در طراحی آن به ما کمک می‌کنند.

کارکنان برای حضور در این نظرسنجی تا چه زمانی و چگونه باید اقدام کنند؟

آخرین‌مهلت شرکت در نظرسنجی تا ۲۴ شهریورماه سال جاری است. به‌منظور شرکت در نظرسنجی کافی است از طریق لینک اختصاصی پیامک‌شده به تلفن همراه خود وارد صفحه نظرسنجی شوند و به سؤالات پاسخ دهند. تعداد سؤالات این نظرسنجی ۶۸ سؤال بسته به همراه یک سؤال باز و زمان تقریبی پاسخ به آن حدود ۲۰ دقیقه است که به‌منظور رفاه حال همکاران امکان ثبت موقت نظرات و ادامه پاسخ‌گویی در زمانی دیگر فراهم شده است.

http://tejaratava.ir/?p=143131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰