• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
0
وعده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران محقق شد؛

افزایش ۵۰ درصدی تامین کالاهای مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه از داخل استان کرمان

  • کد خبر : 143012
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
افزایش ۵۰ درصدی تامین کالاهای مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه از داخل استان کرمان
وعده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مبنی‌ بر افزایش میزان کالاهای خریداری و تامین‌شده مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از داخل استان کرمان تحقق یافت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مس‌پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این رابطه اظهار کرد: روزهای اول مسئولیت بنده، به مسئولان استان کرمان تعهد دادیم که تلاش کنیم خریدها و نیازهای مجتمع مس سرچشمه را از داخل این استان انجام داده و میزان تأمین تجهیزات را ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

وی افزود: براساس گزارش مدیر مجتمع مس سرچشمه در پنج‌ماهه نخست امسال میزان خریدهایی که از داخل استان کرمان انجام شده و کالاهایی که ساخت داخل است، از ۵۰ درصد نیز فراتر رفته است. ضمن اینکه کالاهایی که برای بار نخست در استان کرمان ساخته شده از ۵۶ مورد به ۹۴ مورد افزایش یافته که معادل ۶۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: از نظر ارزش ریالی میزان خرید از محل تولیدات و ساخت داخل استان کرمان در پنج‌ماه نخست امسال به ۵۵۸ میلیارد تومان رسیده درحال که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۹۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه رویکرد شرکت ملی صنایع مس ایران آبادانی شهرهای محل استقرار مجتمع‌های تولیدی است، اظهار کرد: ابربنگاه‌هایی مانند شرکت مس باید دو خاصیت داشته باشند؛ یکی اینکه زنجیره پایین‌دست خود را به حرکت درآورند و دوم اینکه اطراف خود را نیز از لحاظ مسئولیت‌های اجتماعی، از لحاظ زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و… آباد کنند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در هر دو مورد که جزء خاصیت ابربنگاه‌های پیشران است مجتمع مس سرچشمه سرآمد است و من امیدوارم با این انگیزه و روحیه که هم کارشناسان و مهندسان دارند و هم همت و نگاه بلندی که مدیران مجتمع و همه دست‌اندرکاران دارند، مسائل تولید را حل کنیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای هیئت دولت، یادآور شد: رهبر انقلاب در این دیدار نیز تأکید فرمودند که امروز مهم‌ترین اولویت ما بخش تولید است و همه باید تلاش کنیم که تولید ما ارتقا یابد و لذا بخش تولید باید از سوی مسئولان منطقه‌ای، استانی و ملی حمایت شود.

http://tejaratava.ir/?p=143012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰