• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

ظرفیت تولید مفتول در شرکت ملی مس افزایش می‌یابد/بهره‌برداری از طرح مفتول مس مجتمع سرچشمه تا دو ماه آینده

  • کد خبر : 143009
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
ظرفیت تولید مفتول در شرکت ملی مس افزایش می‌یابد/بهره‌برداری از طرح مفتول مس مجتمع سرچشمه تا دو ماه آینده
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: طرح تولید مفتول ۱۳۰ هزار تنی مجتمع مس سرچشمه ظرفیت تولید مفتول در شرکت ملی مس را به چند برابر افزایش می‌دهد که بسیار امیدبخش است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مس‌پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در جریان بازدید از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که از آن بازدید صورت گرفت، طرح تولید مفتول ۱۳۰ هزار تنی بود که خوشبختانه این طرح با تلاش همکاران، زحمات پیمانکاران و مجریان و همچنین حمایت مدیر مجتمع، در حال حاضر ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه طرح تولید مفتول ظرفیت تولید مفتول را به چند برابر افزایش می‌دهد که بسیار امیدبخش است، افزود: سرعت احداث این کارخانه در مجتمع مس سرچشمه بی‌نظیر بوده و رکورد بهره‌برداری از یک پروژه در شرکت ملی صنایع مس ایران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: کلنگ احداث کارخانه مفتول ۱۳۰ هزار تنی مهرماه سال گذشته زده شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد که از این حیث یک دستاورد و موفقیت چشم‌گیر برای مجتمع مس سرچشمه به‌شمار می‌رود.

مدرس خیابانی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه مولکولی و بانک میکروبی مجتمع مس سرچشمه گفت: با تلاش همکاران‌مان در مرکز تحقیقات و مرکز نوآوری، بخش تحقیق و توسعه، آزمایشگاه میکروارگانیزم‌ها به بهره‌برداری رسید که افتتاح این آزمایشگاه نگاه دانش‌محور و نوآورانه شرکت ملی صنایع مس ایران را می‌رساند.

وی ادامه داد: امروزه اگر کسی بخواهد در بازار پیچیده و پرشتاب رقابتی موفق باشد حتماً باید بحث نوآوری را جدی بگیرد. از این حیث، این آزمایشگاه اولین نوع خود در کشور است. آزمایشگاهی که برخوردار از همه تجهیزات پیشرفته و به‌روز دنیاست که می‌تواند خدمات فنی در حوزه بایولیچینگ و فرآوری تولید مس از طریق لیچینگ را ارائه دهد و اثرگذاری میکروارگانیزم‌ها، نوع و ژنوم آن‌ها را آزمایش کند و در فرایند تولید کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به بازدید خود از مجموعه کارگاه‌های ساخت مجتمع مس سرچشمه هم اشاره کرد و افزود: مجتمع مس سرچشمه یک کارخانه با تولید یک محصول نیست بلکه یک مجتمع عظیم با طیف وسیع و گسترده‌ای از خدمات فنی و محصولات مختلف است که به زعم بنده هرکدام از آنها یک کارخانه محسوب می‌شود و اندازه و ظرفیت تولید آن‌ها به اندازه یک کارخانه داخل استان کرمان یا دیگر استان‌های کشور است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های ساخت مجتمع مس سرچشمه، مجموعه‌ای از خدمات فنی بی‌نظیر در حوزه ساخت داخل و خدمات فنی که خود مجتمع نیاز دارد را ارائه می‌دهد و طراحی‌هایی با خلاقیت خودشان ازجمله چاپگر سه‌بعدی، دستگاه جوش پلاسما یا انواع ماشین‌هایی که در حوزه CNC فرز، دستگاه تراش و دستگاه ماشین کاری متنوعی دارند که هم می‌سازند و هم طراحی می‌کنند و هم نیازمندی خدمات فنی و ساخت داخل را مرتفع می‌کنند.

مدرس خیابانی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های محوری در شرکت ملی صنایع مس علاوه بر پایداری و رشد تولید، تسریع در اجرای پروژه‌ها، توسعه صادرات و ساخت داخل است؛ امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که پس از ۴۰سال سابقه تولید کنسانتره و کاتد مس، باید خودمان صاحب دانش و تکنولوژی شویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه در این حوزه پیشرو است و تلاش خوبی کرده که نیازمندی‌های خود را نه از بیرون مرزهای کشور که خارج از مرزهای شرکت ملی مس تأمین نکند و در داخل مجتمع تأمین کند و برای این منظور بخش عمده‌ای از کارشناسان، مهندسان و افراد خبره را به‌کار گرفته است.

http://tejaratava.ir/?p=143009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.