• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
0

رفع موانع حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در دومین بازار تجاری کشور/ آغاز حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در دومین بازار سنتی کشور

  • کد خبر : 143003
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
رفع موانع حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در دومین بازار تجاری کشور/ آغاز حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در دومین بازار سنتی کشور
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، از آغاز حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در اجرای معاملات برخط و الکترونیکی خودرو خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛ امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در نشست خبری رونمایی از دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، عنوان کرد: امروز نتیجه تلاش بیش از یک‌ساله دستگاه‌های ذیربط در معاملات خودرو به بار نشسته است و امکان حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در بازار معاملات خودرو به عنوان دومین بازار پیش‌رو فراهم شده است.

تحقق وعده برخط شدن معاملات خودرو با یک برنامه فشرده

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به شروع اجرای این طرح در سال ۱۴۰۲، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ کار فشرده‌ای در کارگروه وزارت صمت، فراجا، معاونت راهبردی قوه قضائیه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع و با پیگیری‌های کمیسیون اصل نود مجلس برای اجرای این تکلیف قانونی، در انتهای همان سال فاز اول آن (استعلام‌های خودرویی برخط توسط سکوها) به ثمر نشست.

وی ضمن اشاره به روند کار، تصریح کرد: در ادامه کار با توجه به تکلیف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، فراخوان حضور سکوهای معاملاتی خودرو برای تحقق معاملات به‌صورت برخط اعلام شد که تا کنون ۹ شرکت خصوصی تقاضای خود را به این مرکز ارائه نموده و تا به امروز دو شرکت تست‌های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند که در این نشست، رونمایی از این دو پلتفرم انجام و سایر سکوهای منتخب نیز پس از طی مراحل اداری، به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتخاب با مردم

کلاهدوزان صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: استفاده از خدمات این سکوها کاملا اختیاری هست و انتخاب با کاربر است که از طریق این سکوها معامله انجام شود و یا به روش‌های سنتی و قبلی.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر فعالیت این سکوها انحصاری نیست و شرکت‌های متقاضی دیگر نیز می‌توانند در این حوزه فعالیت نموده و همچنین مردم می‌توانند از هریک از سکوهای فعال و مورد تأیید، خدمات را دریافت نمایند.

معامله امن در بستر پلتفرم ها

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه به زودی شاهد فعالیت سکوهای جدید در این حوزه خواهیم بود، درباره نحوه کارکرد این سامانه تاکید کرد: این سکوها بعد از احراز هویت خریدار و فروشنده و مجاز بودن معامله از سوی طرفین، اجازه استعلام مشخصات خودرو را از مالک دریافت نموده و در اختیار خریدار قرار می‌دهند.

وی با اشاره به جزییات فعالیت این سامانه‌ها، گفت: بر اساس توافق، طرفین شرایط قرارداد را در قالب یک قولنامه الکترونیکی تهیه و با امضای الکترونیکی آن را امضا می‌نمایند.

کلاهدوزان در این نشست خبری، تصریح کرد: با دریافت کد معامله از فراجا و مراجعه به مراکز تعویض پلاک، این معامله به اتمام رسیده و وضعیت خودرو توسط خریدار جدید، قابل نقل و انتقال خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=143003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.