• امروز : یکشنبه - ۴ شهریور - ۱۴۰۳
1
درباره سیستم قدرتمند و مدرن تصفیه غبار فولاد کویر

۴۲ هزار مترمربع فیلتر برای مراقبت از هوا

  • کد خبر : 142092
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
۴۲ هزار مترمربع فیلتر برای مراقبت از هوا
سیستم پیشرفته و منحصر به فرد پروژه غبارگیر فولاد کویر براساس طراحی تکنولوژی اروپایی و با مشارکت شرکت آلمانی و هم چنین فیلتر های ساخت شرکت های دانش بنیان ایرانی با هدف رعایت بالاترین حالت ممکن در تصفیه غبار طراحی و اجرا می شود.

معاون بهره‎برداری مجتمع فولاد کویر درباره  پروژه FES این شرکت گفت: کارخانه تصفیه غبار فولاد کویر با به روز‎ترین فناوری های دنیا برای غبار گیری و تصفیه ی آلاینده های احتمالی بخش فولادسازی از محل حمل مواد اولیه تا تولید شمش طراحی شده و در  حال احداث است.
محسن عباسی گفت: کارایی این کارخانه با توجه به در نظر گرفتن ۴۲  هزار متر مربع فیلتر بسیار قدرتمند بوده و سازوکار  آن برمبنای سیستم ترکیبی و کامل، جهت جذب، جمع آوری و کنترل کلیه غبارهای کارخانه ذوب و ریخته‌گری است. 


مدیر محیط زیست فولاد کویر نیز  با بیان این مطلب که سطح تکنولوژی به کار رفته در کارخانه جمع آوری و تصفیه غبار  فولاد کویر توان رقابت جدی با صنایع کشورهای اروپایی را دارد بیان کرد: حد مجاز ذرات معلق در هوا در خروجی فرآیند ذوب بر اساس استاندارد ملی و مصوب هیئت وزیران برای صنایع با استاندارد درجه یک، ۸۰ میلی‌گرم بر نرمال متر مکعب (۸۰ppm) است، درحالی‌که این عدد در پلنت ذوب فولاد کویر  برای کمتر از ۵ میلی‌گرم بر نرمال متر مکعب (>۵ppm)  ساخته و گارانتی شده است.


مهندس معین شاکری افزود: اهمیت ویژه دیگر این کارخانه سیستم پایش آن است که جهت کنترل لحظه‌ای و مستمر گازهای خروجی و آنالیز آن‌ها، سیستم پایش لحظه‌ای در انتهای سیستم غبارگیر در نظر گرفته شده که به‌صورت آنلاین، اطلاعات آنالیزهای مربوطه را به دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال می‌کند. 


گفتنی  است در این سیستم با غبار صرفاً به عنوان یک پسماند برخورد نمی‎شود. وجود برخی منابع باارزش مثل آهن، کلسیم، منیزیم، روی و غیره در ترکیب غبار؛ بازیافت و استفاده مجدد از این نوع پسماندها را برای مصارف مختلف ضروری می‌کند. بنابراین در انتهای فرآیند، در یک محل مشخص و استاندارد، جمع آوری و دپو می شود و عناصر باارزش آن پس از بازیافت مجددا به چرخه تولید برمی گردد.

http://tejaratava.ir/?p=142092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.