• امروز : جمعه - ۲۶ مرداد - ۱۴۰۳
1
دکتر شمسی‌نژاد در مراسم مجمع صف و ستاد بانک:

رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منطقی و مطلوب است

  • کد خبر : 141180
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منطقی و مطلوب است
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رشد منطقی ۱۰ درصدی منابع بانک در سه ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: نتایج خوبی حاصل شده و قدر مطلق منابع بانک بزرگ شده است. امیدواریم با توجه به طرح‌های انگیزشی و اعتباری بانک و همچنین تلاش همکارانمان در ماه‌های باقی‌مانده، نتیجه بهتری حاصل شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، نخستین مجمع صف و ستاد سال ۱۴۰۳بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل، رؤسای ادارات ستادی و مدیران استان‌ها برگزار شد.

در این مراسم، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه استراتژی ۳ ساله‌ای برای بانک اتخاذ شده، گفت: بر اساس این استراتژی یک نقشه راه سه ساله تا ابتدای ۱۴۰۶ را برای بانک طراحی کرده‌ایم. با پیش رفتن بانک بر مبنای این استراتژی، دستاوردها و موفقیت‌های مضاعفی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به رشد منطقی ۱۰ درصدی منابع بانک در سه ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: نتایج خوبی حاصل شده و قدر مطلق منابع بانک بزرگ شده است. امیدواریم با توجه به طرح‌های انگیزشی و اعتباری بانک و همچنین تلاش همکارانمان در ماه‌های باقی‌مانده، نتیجه بهتری حاصل شود.

شمسی‌نژاد در ادامه ریسک نقدینگی را بالاترین ریسک بانک برشمرد و افزود: معمولاً در نیمه اول سال، نسبت مصارف به منابع بانک روندی نزولی دارد و در نیمه دوم سال این روند با افزایش مصارف، صعودی می‌شود. بنابراین باید این موضوع را جدی‌تر تلقی کنیم و ریسک نقدینگی را نیز در نظر بگیریم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: با توجه به اهمیت ریسک نقدینگی، برنامه عملیاتی مد نظر قرار داده شده و پیش‌بینی ما این است که نسبت مصارف به منابع بانک را تا پایان شهریور ماه به کمتر از ۸۰ درصد تقلیل یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید یک حاشیه امن برای بانک در نظر گرفت، گفت: سال گذشته این شاخص ۷۴ درصد بود و تلاش ما بر این است تا این نسبت در سال جاری از ۸۰ درصد کنونی به ۷۷ درصد کاهش پیدا کند. ریسک تعهدات بسیار حائز اهمیت است و درجه‌بندی شعب بانک، امری مهم تلقی می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: در رابطه با پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال جاری، مدیریت شعب برخی استان‌ها تحت فشار هستند. لازم است تسهیلات تکلیفی با هماهنگی اداره کل اعتبارات پرداخت شود.

وی با اشاره به اقدامات مثبت بانک اظهار داشت: تغییراتی در ساختار سامانه جامع بانکداری متمرکز ایجاد کردیم و قرار است سامانه جدید تا پایان شهریور ماه استقرار پیدا کند. همچنین، ساختار بانک تغییر یافته و با توجه به تخصصی شدن اقدامات، آموزش‌هایی برای شعب نیز در نظر گرفته شده است.

شمسی‌نژاد در پایان دستورالعمل «وثایق» بانک را مهم برشمرد و گفت: با توجه به دستورالعمل جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تسهیلاتی در خصوص دریافت تضامین و وثایق وام‌گیرندگان بانک در نظر گرفته شده که می‌تواند برای مشتریان مفید باشد. امید است این موارد راهگشای فعالیت بانک برای ادامه کار خود باشد.

هدف‌گذاری برای دستیابی به جایگاه سومین بانک برتر کشور

«عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این جلسه با اشاره به تجربه‌های اخیر بانک در بخش‌های مختلف نظام مالی بیان کرد: مسیری که نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور طی می‌کند، بانک‌های دیگر را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا از تجربه‌های آن استفاده کنند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دیگر نیازی به تبلیغات ندارد و در حال حاضر مبلغان ما، مشتریان خود بانک هستند که از طرح‌ها و خدمات احساس رضایت دارند.

وی در ادامه به کسب رتبه نخست توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شاخص تعداد وام پرداختی اشاره کرد و اظهار داشت: این رتبه نشان از عملکرد مناسب بانک دارد؛ هر چند در برخی بخش‌ها نیازمند اقدامات مضاعفی است.

امامی ادامه داد: امیدواریم ظرف چند سال آینده، جزو ۳ بانک برتر کشور قرار گیریم. دستیابی به این مهم، مستلزم همکاری همه شعب و عمل سریع به ابلاغیه‌هاست. اکنون قریب به ۷۵ تا ۸۰ درصد خدمات بانکی در بستر آنلاین انجام می‌شود که قصد داریم در آینده‌ای نزدیک، همه خدمات از طریق پلتفرم ما قابل دریافت باشد.

رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: مقرر شده منابع بانک در سال جاری به ۴۲۰ همت برسد و با این شرایط مناسب بانک، دستیابی به ۵۰۰ همت، دور از ذهن نخواهد بود. علاوه بر این، نخستین بانکی هستیم که دستورالعملی جدید برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود با سهل‌ترین دریافت تضامین و وثایق تنظیم کرده است.

توسعه شمولیت مالی با مدل جدید رتبه‌بندی

در ادامه جلسه «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اهمیت استراتژی ۳ساله بانک بیان کرد: این استراتژی دارای نکات مهم و نقاط قوت زیادی است که بر مبنای نقاط قوت این استراتژی، مدل عملیاتی فرآیندها و تعاملات بانک متأثر می‌شود.

وی ۲۳ شهریور ماه سال جاری را روزی مهم برای بانک برشمرد و گفت: این تاریخ مهاجرت بانک به سامانه جامع بانکداری متمرکز خود یا همان Core Banking جدید است. به نتیجه رسیده‌ایم که این جراحی‌ باید انجام شود تا با همکاری مدیریت شعب استان‌های خود و ستاد مرکزی، این موضوع با حداقل تنش و چالش به نتیجه مناسبی ختم شود.

توسلی اظهار داشت: بانک مفتخر شد هفته گذشته برگ زرینی به افتخاراتش اضافه کند و رتبه برتر رویداد لندتک ایران را از آن خود کند. بانک همچنین، توجه و استفاده از کیوبانک و قراردادهای آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ درصد از خدمات آنلاین بانک مربوط به بخش رتبه‌بندی و اعتبارسنجی است، گفت: قرار است این میزان در آینده نزدیک به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: با تکیه بر تغییرات جدید، می‌توان شرایطی را فراهم ساخت تا شاخص‌های بهبود دهنده‌ای اضافه ‌شود. برای مثال فردی که کشاورز است نیز می‌تواند با مدل رتبه‌بندی جدید، از رتبه اعتباری خود مطلع شود.

حقوق یک میلیون نفر در چارچوب طرح مهریار پرداخت می‌شود

«رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک، شعار محوری مجمع را «تداوم تلاش» خواند و به تشریح ابعاد و شاخص‌های عملکرد بانک طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ پرداخت و افزود: منابع بانک در طول این مدت با رشد بیش از ۱۰ درصدی بالغ بر ۳۰۳هزار میلیارد تومان شده و سهم درصد نقدینگی بانک از شبکه بانکی کشور به حدود ۳ درصد رسیده است.

وی عملکرد بانک را در رشد مبلغ سپرده‌های جاری در سه ماهه نخست سال ۱۴ درصد اعلام کرد و همچنین اظهار داشت: سهم سپرده‌های جاری از کل منابع بانک به ۳۱ درصد افزایش یافته است. مصارف بانک نیز نزدیک به ۸۵ درصد بوده که با مدیریت ریسک نقدینگی بانک باید برای کاهش آن به کمتر از ۸۰ درصد تا مجمع بعدی برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت پذیرد.

قرائی‌پور ضمن موفق دانستن طرح مهریار (پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌ها و شرکت‌ها نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران)، تعداد شرکت‌های طرح مهریار را بالغ بر ۲۷۰۰ سازمان و شرکت دولتی و خصوصی و افراد مشمول این طرح را حدود یک میلیون نفر اعلام کرد.

وی افزود: یکی از موفقیت‌های اصلی بانک که در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ رقم خورد، در حوزه بانکداری دیجیتال بوده است. زیرا ضمن اینکه ۶۴ درصد افتتاح حساب‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری بوده، از مجموع ۷۵۱هزار فقره وام اعطایی بانک، بیش از ۷۱ درصد به‌صورت آنلاین و غیرحضوری و با استفاده از ابزارهای بانکداری دیجیتال پرداخت شده است.

قرائی‌پور همچنین گفت: بیش از ۱۵ درصد از تسهیلات آنلاین بانک با سفته دیجیتال و بدون نیاز به مراجعه مشتریان به شعب پرداخت شده است.

در ادامه مراسم عملکرد ۳ ماهه استان‌ها و تکالیف ادارات توسط «مصطفی عبدلی» رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی ارائه شد و هیأت رئیسه مجمع اقدامات انجام شده را بررسی و ارزیابی کردند.

در پایان مجمع، از عملکرد چهار استان برتر بانک شامل غرب تهران، گیلان، یزد و آذربایجان غربی تقدیر و تشکر شد.

http://tejaratava.ir/?p=141180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰