• امروز : چهارشنبه - ۲۴ مرداد - ۱۴۰۳
1

عملکرد سه ماهه شعب بانک توسعه صادرات ایران ارزیابی شد

  • کد خبر : 140929
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
عملکرد سه ماهه شعب بانک توسعه صادرات ایران ارزیابی شد
سومین مجمع پایش عملکرد شعب بانک توسعه صادرات ایران با هدف ارزیابی روند فعالیت شعب سی و هشت‌گانه بانک در سه ماهه اول سال جاری، برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی این بانک، مهمترین دستاورد مجمع پایش عملکرد سه ماهه را ارزیابی سطح اثربخشی و تبیین استراتژیک سیاستگذاری‌های بانک در سطح شعب توسط مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دانست و گفت: در این نشست عملکرد شعب در چهار شاخص «منابع»، «مصارف»، «خدمات» و «سودآوری» طبقه‌بندی و مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.
هادی حیدری افزود: عملکرد سی و هشت شعبه بانک توسعه صادرات ایران بر اساس هفده شاخص که در چهار گروه طبقه‌بندی شده‌اند، ارزیابی و شعب متناسب با امتیاز کسب شده، رده‌بندی شدند.
وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد شعب در برخی شاخص‌های فرعی مانند سپرده‌های دیداری و اعتبار اسنادی داخلی، دستاورد‌های فراتر از انتظار را نشان می‌دهد، گفت: با توجه به پتانسیل‌های سرمایه انسانی بانک، انتظار می‌رود اهداف عملکردی تعیین شده برای ۱۴۰۳ بیش از پیش محقق شود.
مدیر امور برنامه‌ریزی و بهبود روش‌ها نیز اظهار داشت: در تعیین اهداف ۱۴۰۳ بر دو شاخص «رشد نقدینگی استان‌ها» و «سهم بانک از تجارت خارجی» تمرکز شده است.
مهرگان تحویلداری با اشاره به اینکه هدف بانک تعدیل نسبت منابع و مصارف بوده است، خاطر نشان کرد: عملکرد شعب متناسب با سهمی که از منابع شبکه بانکی و و منابع استانی جذب کرده‌اند، ارزیابی شده است.
وی خاطر نشان کرد: آما و اطلاعات سه ماهه اول در حوزه منابع نشان می‌دهد، شعب در دستیابی به اهداف تعیین شده در بخش سپرده‌های دیداری بانکی، دستاورد مطلوبی داشته‌اند.
مدیر امور برنامه‌ریزی و بهبود روش‌ها با بیان اینکه عملکرد شعب در بخش خدمات ریالی نیازمند تلاش بیشتر است، گفت: وضعیت تسهیلات اعطایی ریالی شعب نیز مطلوب ارزیابی می‌شود و لازم است برای بهبود نسبت مطالبات غیرجاری نیز تلاش بیشتری صورت پذیرد.
تحویلداری با تقدیر از عملکرد شعب در حوزه خدمات اعتبار اسنادی داخلی ریالی و حوالجات ارزی، اظهار داشت: در مجمع پایش عملکرد شعب تلاش کرده‌ایم با آسیب‌شناسی دلایل و چالش‌های روند دستیابی به اهداف در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، راهکار‌های مناسب برای بهبود و ارتقا عملکرد شعب را پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: عملکرد بانک در سه ماهه دوم سال جاری در دو شاخص «ضمانت‌های ریالی» و «خرید و فروش ارز» نیاز به افزایش و بهبود نسبی دارد.
معاون اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک نیز با مقایسه عملکرد کل بانک در پایان خردادماه ۱۴۰۳ با مدت مشابه در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ گفت: بانک در بخش جذب سپرده و اعطای تسهیلات و سودآوری، رشد قابل توجهی داشته که منبعث از تغییر سیاستگذاری‌های بانک و تحول در برنامه‌های اعتباری بعد از آن است.
به گفته جعفر طالع، با سیاست‌گذاری‌های جدید، بنا داریم با اولویت قراردادن «سودآوری» و «جذب منابع از سوی مشتری»، بسته تازه‌ای از خدمات و تسهیلات را در قالب «طرح الماسان» در اختیار مشتریان قرار دهیم.
وی تغییر نگاه استراتژی‌های بانک توسعه صادرات را سیاستی اثر بخش توصیف کرد و بیان داشت: پایش عملکرد شعب بانک در دوره‌های زمانی مشخص می‌تواند دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده را تسهیل کند.
رئیس دایره ارزیابی عملکرد و سنجش بهره وری، ویژگی بارز هدف‌گذاری‌های سال ۱۴۰۳ را توجه به ظرفیت‌های استانی شعب در حوزه نقدینگی در گردش سیستم بانکی و فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود، عمده هدف‌گذاری‌های بانک در شعب سی و هشت‌گانه محقق گردد.
الهام صحتی گفت: در این نشست الگوی هدف‌گذاری برای سال جاری مورد بازبینی قرار گرفت؛ در این الگو شاخص‌های کلیدی «منابع» و«سودآوری» از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
وی افزود: انتظار می‌رود در مسیر بازبینی و بهبود فرایند هدف‌گذاری شعب، امکان پایش و ارزیابی عملکرد واقعی شعب فراهم گردد.
بر اساس گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، ، در این نشست علاوه بر اعضای هیئت عامل بانک، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری به همراه یازده رئیس شعبه تهران، شیراز و استان‌های مجاور( قم، کاشان، سمنان، کرج) و همچنین روسای مناطق یک و دو و رئیس اداره بانکداری شرکتی با حضور در سالن« شهید محمد رضا زاهدی» این بانک حاضر شدند لازم به ذکر است سایر همکاران در ۲۷ شعبه دیگر به صورت آنلاین در این جلسه حضور داشتند.

http://tejaratava.ir/?p=140929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰