• امروز : پنج شنبه - ۲۵ مرداد - ۱۴۰۳
1

پروژه‌های کلان برای توسعه انرژی‌های پاک و حمایت از کسب‌وکارها

  • کد خبر : 140728
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
پروژه‌های کلان برای توسعه انرژی‌های پاک و حمایت از کسب‌وکارها
معاون توسعه کسب‌وکار صندوق کارآفرینی امید در گفتگو با خبرنگاران از برنامه‌های کلان صندوق در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و کشاورزی خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، رضا یوسفیان، در روز پایانی برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ایران از چندین پروژه کلان سرمایه‌گذاری این صندوق برای سال آینده خبر داد و گفت: صندوق کارآفرینی امید با همکاری وزارت نیرو، تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۵۰ نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در سراسر کشور امضا کرده است.

وی افزود: ارزش سرمایه‌گذاری این نیروگاه‌ها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است و صندوق برای این پروژه‌ها ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته است. این اقدام با هدف کاهش وابستگی به انرژی‌های فسیلی و تأمین انرژی پاک در کشور صورت گرفته است.

یوسفیان با اشاره به اهمیت پراکندگی این نیروگاه‌ها، اظهار داشت: این نیروگاه‌ها به دلیل پراکندگی در نقاط مختلف کشور، به لحاظ پدافند غیرعامل اهمیت ویژه‌ای دارند. این پروژه‌ها علاوه بر تولید برق خورشیدی، می‌توانند در صورت وقوع حوادث احتمالی از اختلال در تأمین برق جلوگیری کنند.

به گفته معاون توسعه کسب‌وکار صندوق کارآفرینی امید، این اقدامات در راستای همراهی صندوق کارآفرینی امید با برنامه‌های توسعه‌ای دولت چهاردهم و تلاش برای تقویت زیرساخت‌های انرژی‌های پاک و حمایت از کسب‌وکارهای خرد و کوچک در کشور انجام می‌شود.

معاون توسعه کسب‌وکار صندوق کارآفرینی امید همچنین از برنامه‌ریزی برای حمایت از صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و تصریح کرد: در همکاری با وزارت راه و سازمان راهداری، صندوق ۳۰ هزار میلیارد ریال برای واردات و بازسازی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های بین‌شهری در نظر گرفته است. این اقدام به‌ویژه در ایام پیک سفر مانند اربعین و نوروز نقش مهمی در رفع کمبود وسایل نقلیه جاده‌ای ایفا خواهد کرد.

او با اعلام تخصیص ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری، افزود: این تسهیلات از مهرماه آغاز خواهد شد و هدف آن حمایت از شرکت‌های نوپا و نوآور است.

یوسفیان به حمایت صندوق از کسب‌وکارهای زنجیره ارزش در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از زنجیره‌های ارزش در بخش‌های مختلف کشاورزی مانند پنبه، دانه‌های روغنی و گلخانه‌های کوچک تخصیص داده شده است. این اقدام به منظور تقویت تولید داخلی و ایجاد ارزش افزوده در این حوزه‌ها انجام می‌شود.

او همچنین به برنامه‌های این صندوق در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: صندوق هزار میلیارد ریال برای حمایت از سکوهای تأمین مالی جمعی اختصاص داده است و سه صندوق خصوصی با ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال در حال تأسیس هستند که اولین آن‌ها در بخش‌های معدن، شیمیایی، پتروشیمی و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

http://tejaratava.ir/?p=140728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.