• امروز : یکشنبه - ۷ مرداد - ۱۴۰۳
0

جهش تولید ۳۲ درصدی زغال سنگ در شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه

  • کد خبر : 138451
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
جهش تولید ۳۲ درصدی زغال سنگ در شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه
شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه به عنوان بزرگترین تولید کننده زغالسنگ در شمال کشور که 100 درصد سهام آن متعلق به مجتمع ذوب آهن اصفهان است در سه محور عمده اکتشافات، بهره برداری از معادن و فرآوری زغالسنگ فعالیت گسترده ای دارد.


در روزهایی که قطعی برق، تولید صنایع گوناگون را در سطح کشور تحت تاثیر قرار داده و شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه هم از این چالش بی بهره نمانده است این مجموعه بزرگ زغالسنگی موفق شد با شناسایی تنگناها، تعامل بسیار خوب با مسئولین شهرستان و استان و از همه مهمتر تلاش و کوشش معدنکاران عزیز، جهش تولید ۳۲ درصدی زغالسنگ نسبت به سنوات گذشته را به ثبت برساند.
محسن شریفی مدیرعامل شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه آتشکار ضمن تبریک این موفقیت به خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان گفت : با وجود محدودیت های ناشی از قطعی دو روزه برق در طول هفته که توقف پیشروی و استخراج زغالسنگ در معدن را کُند نموده است، موفق شدیم در طول سه ماه سال جاری نسبت به سنوات گذشته، جهش تولید ۳۲ درصدی را در شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه به ثبت برسانیم.
وی با اشاره به توان بالای تولید زغاسنگ در این شرکت افزود: در کنار قطعی برق، قدمت بالای تجهیزات نظیر لکوموتیوها نیز چالش هایی را ایجاد کرد که از طریق برنامه تحولی تدوین شده و استراتژی های معدنی که از سوی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تدوین شده، این محدودیت ها به خوبی در حال مدیریت است تا انشاا… به زودی رکوردهای زغالسنگ تولیدی بیشتری را در این شرکت بزرگ معدنی شاهد باشیم. به صورت خاص در زمینه تامین پایدار برق اقدامات خوبی انجام شده است که انشاا… در سال آینده نتایج آن را شاهد خواهیم بود.  
مدیرعامل شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه تصریح کرد : بخش بازرگانی ذوب آهن اصفهان روند تولید زغال در شرکت پیشرو معادن سوادکوه را از طریق برگزاری جلسات مستمر رصد می کنند و گلوگاههای تولید به خوبی آسیب شناسی شده است.
وی تصریح کرد : با توجه به توان تولید زغالسنگ در شرکت های پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه و همچنین البرزشرقی، دورنمای بسیار خوبی برای فعالیت های معدنی این دو شرکت از سوی ذوب آهن اصفهان تعریف شده است تا بر این اساس به عنوان هاب معدنی مجتمع ذوب آهن، بتوانند بخش بیشتری از زغالسنگ مورد نیاز این شرکت را تامین نمایند.
محسن شریفی خاطرنشان کرد : ذوب آهن اصفهان همواره از معادن زغالسنگ داخل کشور حمایت ویژه ای دارد تا از این طریق رشد تولید داخل، اشتغالزایی، و جلوگیری از خروج ارز از کشور محقق شود اما برای دست یافتن به ترکیب مورد نیاز خط تولید مجتمع ، به ناچار بخشی از زغالسنگ مورد نیاز را از محل واردات تامین می کند.  

http://tejaratava.ir/?p=138451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰