• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

برنامه افزایش تولید برق “چادرملو” با هدف کمک به جهش تولید

  • کد خبر : 138310
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
برنامه افزایش تولید برق “چادرملو” با هدف کمک به جهش تولید
واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برنامه افزایش ظرفیت تولید برق را با هدف جهش تولید و رشد اشتغال، در دست اجرا دارد. این شرکت پروژه های تولید برق را در قالب نیروگاه های سیکل ترکیبی و خورشیدی اجرایی می کند.

امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جلسه کنترل مدیریتی این شرکت که با حضور معاونان و مدیران ایمیدرو برگزار شد، با اعلام مطلب فوق افزود: در حال حاضر میزان ظرفیت تولید برق به روش “سیکل ترکیبی”، در این شرکت به ۵۰۰ مگاوات می رسد که با اجرای طرح های در دست اجرا به ۱۵۹۲مگاوات خواهد رسید.
طاهرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق خورشیدی در این شرکت ۱۰ مگاوات است، گفت: علاوه بر رقم فوق، در راستای تامین انرژی پاک، ۱۵۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق ایجاد خواهد شد.
وی، تاکید کرد: با تکمیل و راه اندازی پروژه های نیروگاهی چادرملو، بخش قابل توجهی از بار شبکه سراسری برق کاسته خواهد شد.
وی اظهار داشت: به رغم محدودیت های تامین برق، در حال حاضر سه کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.
مدیر عامل معدنی و صنعتی چادرملو درباره ایجاد توازن در زنجیره فولاد، گفت: طرح های در دست اجرای این شرکت با هدف ایجاد توازن در زنجیره اجرایی می شوند.
مدیر عامل معدنی و صنعتی چادرملو درباره ظرفیت فعلی و برنامه های آتی تولید در این شرکت گفت: هم اینک ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن ۸٫۵ میلیون، گندله سنگ آهن ۳٫۴ میلیون، آهن اسفنجی ۳٫۹ میلیون و شمش فولاد ۲٫۰۲ میلیون تن است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های توسعه ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن به ۹٫۵ میلیون، گندله سنگ آهن ۱۲٫۴ میلیون، آهن اسفنجی ۱۱٫۷ میلیون و فولاد خام به ۳٫۳ میلیون خواهد رسید.
مدیر عامل معدنی و صنعتی چادرملو، درباره تامین سنگ آهن برای تولیدات این شرکت، گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان خرید سنگ آهن به ۳٫۶ میلیون و در سال گذشته به ۵٫۳ میلیون تن رسید. وی پیش بینی کرد که رقم خرید سنگ آهن در سال جاری به ۸ میلیون تن افزایش یابد.اجرای طرح استراتژیک لوله های بدون درز
طاهرزاده تاکید کرد: این شرکت با هدف ایجاد ارزش افزوده بالاتر، طرح تولید ورق و “لوله بدون درز” را به عنوان یک کالای استراتژیک در دست اجرا دارد. به گفته وی، ظرفیت تولید این طرح به بیش از ۱٫۵ میلیون تن می رسد که با راه اندازی آن، به طور قابل ملاحظه ای از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره حفاری های اکتشافی در این شرکت، گفت: میزان حفاری ها از ۲۳هزار متر سال ۱۴۰۱ به ۲۷هزار متر در سال ۱۴۰۲ارتقاء یافت. به گفته وی، چادرملو در سال جاری برنامه ۴۰هزار متر حفاری را پیش رو دارد.
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، درباره چالش های رشد تولید و اجرای برنامه های توسعه، گفت: تامین مواد اولیه، محدودیت های قیمت گذاری، زیرساخت های انرژی پایدار از جمله برق و گاز، تخصیص ارز و نقدینگی از جمله این مسائل است.
در این نشست، محمد آقاجانلو قائم مقام، جمشید ملارحمان عضو هیات عامل و سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توسعه ایمیدرو، به ارایه راهکارهای جهش تولید و همچنین رفع موانع پیش روی توسعه پرداختند.

http://tejaratava.ir/?p=138310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰