• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0
در نشست مشترک معاون وزیر صمت با معاون وزیر نیرو مطرح شد:

هم افزایی برای عبور از پیک مصرف تابستان با کمترین آسیب برای بخش صنعت کشور

  • کد خبر : 138228
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
هم افزایی برای عبور از پیک مصرف تابستان با کمترین آسیب برای بخش صنعت کشور

در نشست مشترک معاون وزیر صمت با معاون وزیر نیرو بر عبور از پیک مصرف تابستان با کمترین آسیب برای واحدهای تولیدی و بخش صنعت کشور تاکید شد و مقرر شد شرکت‌های توزیع نیروی برق برای شهرک‌های صنعتی که در حوزه مدیریت مصرف همکاری دارند، حتی الامکان قطع فیدر نداشته باشند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” در نشست مشترک با “رجبی مشهدی” معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر مهم‌ترین موضوعات مرتبط با تامین برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و عبور از پیک مصرف را مورد پیگیری قرار داد.

وی، در این نشست بر عبور از پیک مصرف تابستان با کمترین آسیب برای واحدهای تولیدی و بخش صنعت کشور تاکید کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر این نکته که تامین سوخت (گازوئیل) برای واحدهای صنعتی دارای دیزل‌ ژنراتور یک اولویت است، از مدیران عامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی خواست تا با احصاء واحدهای تولیدی دارای دیزل‌ ژنراتور مستقر در شهرکها و نواحی صعتی فهرست نهایی را جهت پیگیری و ارسال به وزارتخانه‌های نفت و نیرو اعلام کنند.

مقیمی، با بیان اینکه به همه استان‌ها در حوزه مدیریت مصرف نباید با یک مدل نگاه شود، گفت: شرایط برخی استان‌ها از لحاظ اقلیم آب و هوایی متفاوت‌تر است، همچنین قطع برق واحدهایی که شرایط خاص دارند (مانند واحدهای تولید دارو، صنایع غذایی به لحاظ موضوعات ایمنی و مخاطرات آن) با تعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها با شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای مدیریت شود.

وی با بیان اینکه موضوع قطع برق واحدهای صنعتی سبب نارضایتی تولید کنندگان می‌شود، بیان کرد: در توزیع برق باید اولویت را به بخش مولد قرار دهیم، این خواسته صنعتگران و فعالان اقتصادی است.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر نیز با بیان اینکه اولویت‌ها باید احداث نیروگاه باشد، از همکاری و تعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر تقدیر و تشکر کرد.

“رجبی مشهدی” تصریح کرد: به شرکت‌های توزیع نیروی برق تاکید کردیم که جاهایی که شهرک‌های صنعتی در حوزه مدیریت مصرف همکاری دارند حتی الامکان قطع فیدر نداشته باشند.

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در جوار شهرک‌های صنعتی یک گزینه مناسب است، افزود: توانیر با تمام قوا پشت سر حوزه تولید است، در شرایط بحران هماهنگی و برنامه‌ریزی ضرورت دارد و آمادگی انعقاد تفاهمنامه با موضوع مشوق‌ها را داریم.

در این نشست مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، مدیران شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌ها و شرکت‌های برق منطقه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس (بر خط) حضور داشتند.

اجرایی شدن تفاهم نامه‌های منعقد شده در راستای تأمین برق پایدار، تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها جهت برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مدیریت موضوع، احداث پست‌های فوق توزیع و خطوط انتقال و تخصیص بودجه لازم برای این امر، عبور از پیک مصرف با کمترین خسارت به واحدها، نگاه متفاوت به استان‌های دارای اقلیم گرم، نصب کنتورهای هوشمند و کنترل پذیری، تهیه گازوئیل برای واحدهای دیزل دار، تغییر شیفت کاری واحدهای تولیدی به شب برای عبور از پیک، کمبود گاز برای نیروگاه‌های تولید برق که سوخت مصرفی آنها گاز است از مهم‌ترین مسائل و موارد مطرح شده توسط مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در این نشست بوده است.

http://tejaratava.ir/?p=138228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰