• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0
سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان:

فولاد هرمزگان به مرکز ثقل توسعه و اشتغال‌زایی در استان هرمزگان تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 138226
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
فولاد هرمزگان به مرکز ثقل توسعه و اشتغال‌زایی در استان هرمزگان تبدیل می‌شود

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر سردمدار جهش تولید و رکوردشکنی همراه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد در کشور بوده و به دنبال توسعه اشتغال‌زایی و فعالیت خود است.

مجید ابوعطیوی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی در پاسخ به توییت منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وجود نیروی مازاد در فولاد هرمزگان و توقف فعالیت‌های این شرکت، بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور که دارای ۵۳۰۰ نفر پرسنل در حوزه‌های مختلف تولیدی و طرح‌های توسعه‌ای است، در سال‌های اخیر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در کنار رشد تولید را سرلوحه خود قرار داده و به طور مرتب رکوردشکنی کرده است. ثبت رکوردهای ماهیانه و سالیانه هم در تولید آهن اسفنجی و هم تختال فولادی در سه سال گذشته نشان از عزم این شرکت برای حرکت رو به جلو دارد.

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» با مشارکت مردم نامگذاری شده، از همان ابتدای سال این شعار را سرلوحه کار خود قرار داد و توانست در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۲۷ رکورد تولیدی را به ثبت برساند. دستیابی به رکورد تولید ماهیانه تختال فولادی و آهن اسفنجی در هر دو ماه فروردین و اردیبهشت، دستیابی به رکوردهای روزانه تولید تختال فولادی و آهن اسفنجی و نیز دستیابی به رکوردهای کیفی متعدد در این زمینه حاکی از عزم فولاد هرمزگان برای جهش تولید در سال ۱۴۰۳ بوده است.

وی ادامه داد: مجموع تولید فولاد هرمزگان در بهار به ۹۴۵ هزار تن رسید که رشد ۳ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و این امر نشان از رو به جلو بودن این شرکت است. دستیابی به این افتخارات و رشد سه ماهه تولید در حالی رخ داده که از اواسط خرداد ماه شاهد آغاز محدودیت‌های برق برای صنعت فولاد بودیم.

ابوعطیوی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد از سوی فولاد هرمزگان، تصریح کرد: شرکت فولاد هرمزگان برای نقش‌آفرینی بیشتر در صنعت فولاد کشور و توسعه این صنعت در استان هرمزگان به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق مزیت‌دار برای توسعه، پروژه‌های متعددی را در سال‌های اخیر به اجرا درآورده است. این پروژه‌ها علاوه بر جهش تولید در این شرکت به ویژه در زمینه آهن اسفنجی یعنی افزایش تولید از ۱٫۶۵ میلیون تن به ۵ میلیون تن، افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱٫۵ میلیون تن به ۳٫۳ میلیون تن، یک پروژه استراتژیک دیگر را نیز دربر می‌گیرد که نورد گرم با ظرفیت ۱٫۷ میلیون تن ورق فولادی خاص است و می‌تواند فولاد هرمزگان به نخستین تولیدکننده ورق فولادی در استان هرمزگان تبدیل کند.

وی در پایان عنوان کرد: توسعه فولاد هرمزگان علاوه بر مزیت‌های اقتصادی، مزیت‌های اجتماعی زیادی برای استان هرمزگان دربر خواهد داشت. همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر ۵۳۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که در صورت بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای، تعداد شاغلین در فولاد هرمزگان به بیش از ۸۰۰۰ نفر افزایش خواهند یافت و فولاد هرمزگان به بزرگ‌ترین فولادساز استان هرمزگان تبدیل می‌شود. از نظر جنبه اجتماعی نیز با توجه به افزایش تولید و تولید محصولات جدید، می‌توان گفت فولاد هرمزگان به مرکز ثقل صنعت فولاد در جنوب کشور با گرایش به محصولات ویژه تبدیل می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=138226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰