• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

امضا تفاهم‌نامه وزارت صمت و مجموعه هفتا در جهت توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی

  • کد خبر : 137965
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
امضا تفاهم‌نامه وزارت صمت و مجموعه هفتا در جهت توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی
دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه هفتا (هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی) به منظور رشد کسب و کارهای خرد و خانگی ، توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل در تأمین کالاهای ایرانی مانند مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی جهت بازاریابی و فروش در بسترهای آفلاین و آنلاین برون‌مرزی و درون‌مرزی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تجارت آوا، با حضور آقای محمدحسین قمری مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف، آقای محمدباقر مروی بنیان‌گذار مجموعه هفتا و آقای مرتضی مروی مدیرعامل مجموعه هفتا این تفاهم‌نامه روز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ در برج میلاد منعقد شد.

مرتضی مروی مدیرعامل مجموعه هفتا در نشست خبری این مراسم گفت: مجموعه هفتا با تجربه ۵ ساله که از زمان کرونا کار را شروع کرد و شرایط سخت اقتصادی به پشت سر گذاشته همواره در تلاش بوده چتری را باز کند که هر آن کسی که در حوزه هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی که مخفف نام «هفتا» است فعالیت می کند را در بر بگیرد و رشد کرده و بزرگتر شوند.

مدیرعامل مجموعه هفتا افزود: در این سال‌ها همکاری‌های متفاوت با نهادهای دولتی و حاکمیتی صورت گرفته مثل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وزارت صمت و در بخش‌های مختلف دیگر که آماده همکاری بوده‌اند. هفتا با اینکه یک مجموعه تجاری است اما در دل خودش مسئولیت اجتماعی دارد. که در حال حاضر ما با بیش از ۳۷۰ هنرمند تامین کننده در حال همکاری هستیم که تعداد ۱۵۰ مورد از آنها زیر ۴۰ روز سفارشات مجدد دارند ما با این عزیزان در بخش طراحی، تولید و بسته‌بندی همکاری‌های گسترده داریم. در تمام این سال‌ها سعی کردیم با بسترسازی برای فروش بهتر و بیشتر در عین حال کمک به فرایند طراحی، تولید و بسته‌بندی با آنها کار کنیم که کسب و کارهای خرد بتوانند توسعه پیدا کنند. در تیم هفتا بیش از ۸۰ نفر مشغول کار هستند و اشتغال آفرینی بسیار زیادی به صورت غیر مستقیم شکل گرفته به این صورت که هنرمندان با تعامل و همکاری با هفتا افزایش فروش داشته اند و در نهایت نیرو اضافه کرده و توسعه کارگاه و ابزار را داشته‌اند.

وی ادامه داد: تحلیل ما از تفاهمنامه این است که در جامعه امروز کار غیر تشکیلاتی و غیرجمعی را نمی‌شود انجام داد. امیدواریم انشالله با حمایت عزیزان در دولت و همکاری با بخش خصوصی بتوانیم این کار تشکیلاتی و جمعی را شکل دهیم و به خیل عظیم کسب و کارهای خرد خانگی و روستایی کمک کنیم که بزرگتر شوند، رشد کرده و توسعه پیدا کنند. هفتا عملاً کار ویژه فروش، توسعه و بازاریابی کسب و کارهای خرد می‌باشد و امیدواریم این هم افزایی موجب تسریع و بهبود این فرایند باشد.

هفتا به عنوان بزرگترین مجموعه‌فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات در ایران با بیش از ۳۷۰ هنرمند از سطح کل کشور همکاری می‌کند. اصلی ترین رسالت مجموعه هفتا ترویج فرهنگ‌ خرید صنایع‌دستی و سوغات به عنوان هدیه‌ای ایرانی، هنری و کاربردی است. مجموعه هفتا با حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی، هنرمندان و تولیدکنندگان به دنبال ارتقای جایگاه کالای ایرانی در بازار داخلی و بین المللی است.

آقای محمدحسین قمری مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت نیز در نشست خبری این مراسم گفت: یکی از ماموریت‌های ویژه مرکز اصناف وزارت صمت تقویت بازارهای خرد است. از سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی که داریم بیش از ۶۰۰ هزار مورد آن کارگاه‌های خرد تولیدی هستند که طی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت کار مشاغل خانگی هم به مرکز اصناف سپرده شد و جمعاً به یک میلیون و پانصد هزار واحد رسیده است. و ما ماموریت توسعه بازار آنها را داریم، این ماموریت در امور آموزش، آموزش بسته‌بندی و آموزش تولید محصولات با کیفیت می‌باشد و همچنین تلاش برای پای کار آوردن شبکه توزیع اصناف مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پلتفرم‌های آنلاین حتی نانوایی‌ها و اصنافی که حاضرند بخشی از مغازه خود را به محصولات تولید کنندگان خرد و خانگی اختصاص دهند شده است.

وی دادمه داد: برای انجام این کار نیاز به یک مجموعه حرفه‌ای بود که به این مسئولیت کمک کند و طبیعتاً مجموعه هفتا در این حوزه حرفه‌ای بوده و باعث افتخار است که امروز این تفاهم‌نامه امضا می‌شود. ما امیدواریم این ریل گذاری به ثمر برسد و شاهد این باشیم با همکاری هفتا این تولید کنندگان با آموزشی که می‌بینند خود را ارتقا دهند و به بازارهای فیزیکی بیشتری دسترسی داشته باشند و فروش مناسبی پیدا کنند.

محمدحسین قمری گفت: یکی از کارهایی که لازم بود در دولت انجام شود، بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و خرد است؛ امروزه فروش مهم‌ترین دغدغه کارآفرینان محلی است. محصولات متنوع و با کیفیتی در سطح خرد و خانگی تولید می‌شود که می‌شود با بسته‌بندی مناسب در جایگاه‌های فروش درون‌مرزی و برون‌مرزی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

در این طرح ما علاوه بر آموزش جهت ارتقای کفیت فروش و متناسب با نیازهای روز جامعه هدف به صورت آفلاین می‌توانیم به کمک مجریان طرح محصولات را در معرض نمایش و فروش عموم در قفسه‌های متنوع فروشگاهی به کمک مجموعه‌هایی نظیر هفتا قرار دهیم.

در این طرح سامانه‌ای جهت درج محصولات نیز معرفی‌ می‌شود که افراد می توانند با درج محصولات خود، علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای با کیفیت خود را نیز در بازارهای بین المللی و منطقه‌ای در معرض نمایش بگذارند.

ما در دفتر خدمات عمومی در سال‌‎های اخیر همواره به دنبال ساختن بسترهایی بودیم که به صورت عمومی افراد را برای عرضه محصولات و توسعه کسب‌وکار خود در داخل و خارج از کشور توانمند نمائیم که این تفاهم‌نامه و پیش‌تر اقدامات مشابه در راستای همین امر مهم است.

محمدباقر مروی کارآفرین و بنیانگذار مجموعه هفتا نیز در نشست خبری این مراسم گفت: امیدواریم در راستای این موضوع قدمی که ما در حوزه مسئولیت اجتماعی برداشته‌ایم موثمر ثمر باشد و علاقمندیم به حوزه صنایع دستی، هنر و کسب و کارهای خانگی کمک کنیم و دوستان نیز بتوانند در این راستا کمک حال ما باشند و با اتفاق بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

بنیانگذار مجموعه هفتا ادامه داد: دو نکته مهم در این زمینه وجود دارد اول اینکه در دولت و وزارت صمت و گردشگری بحث ارزش افزوده گویا مصوب شده ولی هنوز اجرایی نشده است، نگاه ما برای کسب و کارهای کوچک، بازاریابی و کیفی‌سازی در داخل و خارج است. این‌ها کماکان همانند نهال نوپا هستند و باید به آنها کمک شود که یکی از آن موضوعات ارزش افزوده است، واقعاً پرداخت ارزش افزوده در توان هنرمندان نیست. و انشالله قانون معافیت آن اجرایی شود که باری از دوش هنرمندان کشور در حوزه کسب کارهای کوچک برداشته شود.

نکته دوم این است که بتوانیم در قالب عرضه جمع و جور، سریع و چابک محصولات را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصری دهیم که با این روش می‌توان بازار عرضه را گسترش داد. و اگر این موارد اجرایی شود انشالله شاهد اثرات پربرکتی خواهیم بود.

سرفصل‌های این تفاهنامه عبارتند از:

تعهدات دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت

برگزاری و فروش دوره‌های آنلاین آموزشی: همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین در پلتفرم‌های تخصصی.

معرفی و تأمین محصولات باکیفیت: معرفی محصولات باکیفیت مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی ایرانی و مساعدت در تأمین آن‌ها جهت تکمیل زنجیره ارزش و عرضه.

اختصاص فضا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: فراهم کردن فضای مناسب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای فروش کالاهای مذکور.

ساماندهی هدایا و مصارف سازمانی: پیگیری و ساماندهی هدایا و مصارف سازمانی در راستای رونق فروش کالاهای ایرانی.

تسهیل صادرات کالاهای ایرانی: پیگیری و تعهد به تسهیل در صادرات کالاهای ایرانی از طریق تشکیل کمیته راهبردی با نمایندگان وزارت‌های مربوطه و نماینده مجموعه هفتا.

تعهدات مجموعه هفتا

بازاریابی و فروش کالاها: بازاریابی و فروش کالاهای موضوع تفاهم‌نامه از طریق بسترهای فروش آفلاین و آنلاین داخلی و خارجی.

توسعه بازار هدف: توسعه بازار هدف به منظور افزایش فروش و تنوع کالاهای ایرانی.

ارائه پیشنهادات نوآورانه: ارائه پیشنهادات و طــرح‌های نو به تأمین‌کنندگان در راســتای ۱٫ بهبود کیفیت و کمیت تولید ۲٫ افزایش کیفیت بسته‌بندی محصولات ۳٫ ارائه مصولات با قیمت مناسب به مصرف کننده نهایی ۴٫ تسهیل دسترسی مصرف کننده به کالای ایرانی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای

اجرای این تفاهم‌نامه در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی است؛ که می‌تواند منجر به افزایش تولید و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی گردد. پیش‌بینی می‌شود که با کمک این همکاری، درآمد حاصل از فروش کسب و کارهای خرد افزایش یابد. همچنین، اختصاص فضا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مجموعه هفتا منجر به تسیهل در دسترسی خریداران به کالاهای صنایع دستی و سوغات ایرانی می‌شود.

ایجاد شوروم در سطح بین المللی جهت نمایش و فروش آثار و کالاهای ایرانی، از دیگر دستآوردهای این تفاهم‌نامه است.

http://tejaratava.ir/?p=137965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.