• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
1
با مشارکت مدیریت های فاوا و پژوهش فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد

سومین نشست تخصصی پیاده سازی مدیریت دانش در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • کد خبر : 137949
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
سومین نشست تخصصی پیاده سازی مدیریت دانش در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات
سومین نشست تخصصی مدیریت دانش در شرکت ملی حفاری ایران با هدف جذب، ذخیره سازی، به اشتراک گذاری و حفظ اطلاعات در حوزه فناوری با مشارکت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این نشست از شمار نشست های تخصصی پیاده سازی مدیریت دانش در این شرکت است که متولی آن مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت می باشد. 
در این نشست که روز دوشنبه (یکم مردادماه ۱۴۰۳) برگزار شد، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و رؤسا ، سرپرستان و شماری از متخصصان دو مدیریت حضور داشتند. 
در آغاز نشست محمد علی بیگ زاده مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت با اشاره به برنامه تدوین شده از سوی شورای راهبری مدیریت دانش شرکت برای برگزاری منظم جلسات طبق زمانبندی گفت: این جلسات براساس برنامه تنظیمی در مدیریت ها و بخش های مختلف سازمان برگزار خواهد شد. 
وی به بیان فواید جاری شدن تفکر و نگرش مدیریت دانش از جمله مستند سازی، امکان به اشتراک گذاری، دسترسی متخصصان به داده های ذخیره شده، روزآمد سازی و صرفه جویی در زمان اشاره و افزود: به طور یقین نتایج حاصل از اقدامات به عمل آمده در مدیریت دانش می تواند در انتقال تجربیات، رشد بهره وری و کارامدی سازمان موثر واقع شود. 
بیگ زاده با تاکید بر اهمیت نقش رابطان مدیریت ها در رایزنی و تشویق و ترغیب همکاران مدیریت های متبوع، اظهار کرد: این امر در مشارکت و غنی سازی سامانه و تولید بسته های دانشی بسیار با اهمیت می باشد. 
در این نشست هادی محمدی رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت درباره دستور کار برگزاری جلسات، فرآیند انجام کار در سامانه و نحوه تعامل با افراد مرتبط توضیحاتی ارائه داد. 
وی با تاکید بر اهمیت نقش و تاثیرگذاری مدیریت ICT به عنوان یکی از ارکان چهارگانه مدیریت دانش در کنار مدیریت های پژوهش و فناوری، منابع انسانی و اداره مهندسی ساختار، خواستار اهتمام این مدیریت برای همکاری در تهیه و تدوین نقشه دانش با توجه به الزامات ایزو شد. 
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های صورت گرفته توسط کمیته مدیریت دانش و همکاران، به ماهیت کاری مدیریت ICT اشاره کرد و گفت : این مدیریت از نظر نوع کار و خدمات با دیگر واحدهای تخصصی و عملیاتی متفاوت است و از یک سو می بایست فعالیت های دانشی همکاران که در قالب پروژه های ارزشمند انجام شده و موجب تسهیل عملکرد کارکنان بخش های مختلف شرکت گردیده ثبت و اشتراک گذاری گردد و از سوی دیگر در نحوه ثبت و اشتراک گذاری دانش ذخیره شده در سامانه صیانت گردد زیرا مدیریت ICT به عنوان واحد متولی و تأمین کننده زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای تهیه و پشتیبانی تمام وقت از کارکرد سامانه جامع مدیریت دانش می باشد.  
رضا اسکندری نیا با اشاره به گسترش روزافزون و سیستمی شدن انجام امور و فعالیت های روزمره شرکت ها و نقش پر رنگ مدیریت فاوا افزود: در بسیاری از موارد متخصصان این مدیریت به صورت خودجوش با مطالعه منابع مرتبط به رفع چالش های موجود می پردازند تا بتوانند به نحو احسن پاسخگوی نیاز همکاران باشند. 
همچنین رستم سالمی رئیس مدیریت دانش با اشاره به گستره جغرافیای کاری شرکت به بیان چالش های موجود و درخواست های کارکنان مستقر در مناطق عملیاتی در خصوص دسترسی آسان به سامانه مدیریت دانش برای ثبت اطلاعات و تجارب میدانی و عملیاتی پرداخت. 
در ادامه نشست تجارب شغلی و دستاوردهای کارشناسان و متخصصان شاغل در مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ارائه و مزایا و فواید آن به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و در مورد برنامه های آتی مدیریت فاوا در زمینه مدیریت دانش بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

http://tejaratava.ir/?p=137949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.