• امروز : چهارشنبه - ۲۷ تیر - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در مجمع گزارش داد؛

افزایش ۲ برابری سود شاروم در سال گذشته

  • کد خبر : 137207
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
افزایش ۲ برابری سود شاروم در سال گذشته
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت از افزایش 2 برابری سود شاروم در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پترول، اکبر اسمعیلی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه منتهی به سال مالی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ که با حضور سهامداران، اعضاء هیأت مدیره، نماینده بورس، حسابرس و بازرس قانونی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی رشد تولید اظهار کرد: تولید سولفات پتاسیم به عنوان سودده‌ترین محصول، سال گذشته دو برابر رشد داشت و عمده سود شرکت نیز از محل فروش این محصول بود .

وی افزود: واحد سولفات پتاسیم با ۴ کوره به صورت فول ظرفیت در حال فعالیت بوده بطوریکه در ده ماه گذشته ۲۷ هزار تن از این محصول تولید و تحویل وزارت جهادکشاورزی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از رشد ۸۶ درصدی میزان درآمد شرکت خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ با فروش ۱۰۴ هزار تن از مجموع محصولات، برای نخستین بار میزان فروش در شرکت پتروشیمی ارومیه به حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان رسید که افزایش دو برابری سود را در پی داشت.
وی در ادامه با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی ارومیه خاطرنشان کرد: در سالجاری با بهره‌برداری از دو‌پروژه نیتروژن گوگردی و PAC، پتروشیمی ارومیه با محصولات جدیدِ ارزآور وارد بازار صادراتی می‌شود که بنفع سهامداران خواهد بود.

اسمعیلی گفت: واحد نیتروژن گوگردی در مرحله تثبیت تولید قرار دارد و پروژه PAC با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ماههای آتی وارد مدار تولید شده و اولین محصول پلی آلومینوم کلراید جامد گرانول عرضه می شود که هم در داخل کشور برای تصفیه پساب استفاده شده و هم به کشورهای همجوار صادر خواهدشد.
اسمعیلی با اشاره به برنامه راهبردی شرکت پتروشیمی ارومیه مبنی بر تبدیل این شرکت به قطب تولید کودهای کشاورزی و شیمیایی در منطقه با رویکرد توسعه پایدار، تاکیدکرد: می خواهیم در آینده کیک پتروشیمی ارومیه را بزرگ کنیم و در همین راستا علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد واحدهای بزرگ مقیاس تولیدکود اوره آمونیاک، PVC و یا پلی اتیلن را در دستور کار داریم که امیدواریم با همراهی سهامداران و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس محقق شوند.

در ادامه این جلسه علیرضانژاد، نماینده گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و رییس مجمع اظهار کرد: گزارش مدیرعامل پتروشیمی ارومیه نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی در این شرکت رقم خورده و چشم‌انداز روشنی برای آن ترسیم شده است.
گفتنی است، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه با گزارشی ‌بدون ایراد از سوی حسابرس قانونی به کار خود پایان داد.

http://tejaratava.ir/?p=137207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰