• امروز : چهارشنبه - ۲۷ تیر - ۱۴۰۳
0
سید مرتضی حسینی به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی در برنامه «به خانه برمی‌گردیم» اعلام کرد:

سازمان تأمین‌اجتماعی، نهادی خانواده‌محور است

  • کد خبر : 137199
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
سازمان تأمین‌اجتماعی، نهادی خانواده‌محور است
معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌‌اجتماعی، به مناسبت گرامیداشت هفته تأمین‌اجتماعی با حضور در برنامه زنده «به خانه برمی‌گردیم» شبکه تلویزیونی تهران، سازمان تأمین‌اجتماعی را به لحاظ کارکرد و مأموریت اصلی این سازمان، نهادی خانواده‌محور توصیف کرد.

به‌گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حسینی در این برنامه زنده تلویزیونی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی، از لحاظ کارکردی و مأموریت‌هایی که برای این سازمان تعریف شده، نهادی خانواده‌محور است. افراد از ابتدای تولد تا زمانی‌ که به رحمت خدا می‌روند، با این سازمان سروکار دارند و این سازمان، خدمات مختلفی در بخش‌های گوناگون به بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز ارائه می‌کند.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که در این سازمان از دهه ۸۰ شروع شد اما ثمره آن به صورت جدی در یکی دو سال گذشته مشاهده شده، توجه جدی به بیمه دختران و زنان خانه‌دار است. یکی از تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی، پوشش فراگیر بیمه‌ای است که هم در قانون اساسی تکلیف شده و هم در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آمده است که سازمان تأمین‌اجتماعی باید به سمت پوشش بیمه فراگیر برود. از این رو یکی از کارهایی که تأمین‌اجتماعی در دو سال گذشته به جد پیگیری کرد، بیمه کردن زنان و دختران خانه‌دار است.
معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌‌اجتماعی گفت: با دستور کار توسعه پوشش بیمه‌ای که در نزدیک به دو سال و نیم گذشته پیگیری شده، در حال حاضر بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده زنان و دختران خانه‌دار داریم که تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: در کنار زنان خانه‌دار و دختران، پوشش بیمه‌ای دانشجویان در دوران تحصیل نیز در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی کشور، بیمه شده‌اند.
حسینی همچنین گفت: ثبت‌نام در بیمه زنان خانه‌دار و دختران و بیمه دانشجویان، کار بسیار راحتی است و نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی ندارد و هر کدام از این عزیزان بخواهند بیمه شوند؛ از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، می‌توانند در این طرح‌ها ثبت‌نام کنند و با داشتن بیمه تأمین‌اجتماعی، برای آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی کنند. فراهم شدن امکان بیمه شدن زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در حوزه خانواده در دو سه سال گذشته در سازمان تأمین‌اجتماعی به صورت جدی پیگیری شده است.
وی در خصوص فعالیت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه درمان گفت: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر این که در مراکز درمانی ملکی خود، خدمات رایگان درمان را برای همه بیمه‌شدگان و خانواده ایشان ارائه می‌کند، از همه مجموعه های درمانی کشور نیز برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان خدمات خرید خدمت دارد. در واقع تأمین‌اجتماعی اولین و بزرگ‌ترین خریدار خدمات سلامت و درمان در کشور است که با بیش از ۵۷ هزار پزشک و مجموعه درمانی قرارداد همکاری دارد تا خدمات مختلف درمانی، تشخیصی و دارویی را به خانواده‌های تحت پوشش ارائه کند.
معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌‌اجتماعی افزود: بر اساس نگاه خانواده‌محور در حوزه درمان، چند کار ویژه در دوره اخیر برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز صورت گرفته است. از جمله هزینه‌های درمان ناباروری و همچنین درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته و خدمات بسیار خوبی در این حوزه ارائه می‌شود. علاوه بر این با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های مزمن و پرهزینه، در همه مجموعه‌های درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، کلینیک‌های ویژه‌ای برای رصد و کنترل دیابت و فشار خون ایجاد شده است.
وی افزود: حدود ۵۰۰ مرکز درمانی در تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور خدمات مختلف درمانی رایگان به خانواده‌های بیمه‌شده ارائه می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در بخش درمان و توسعه آن، به‌ویژه توسعه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، خدمات درمان مناسب و در شأن بیمه‌شده‌ها داشته باشیم.
حسینی در خصوص شرایط بیمه دانشجویی نیز گفت: هر فردی که دانشجو باشد از روز اول دانشجویی، می‌تواند خود را بیمه کند و تمام دوران دانشجویی او جزو سوابق کاری و بیمه‌ای او لحاظ می‌شود. اگر چهار سال بیمه دانشجویی را کنار بگذاریم، بعد از فراغت از تحصیل چنین فردی با ۲۶ سال کار کردن و داشتن ۳۰ سال سابقه خدمت و ۳۰ روز حقوق می‌تواند بازنشسته شود. بیمه زنان خانه‌دار هم پیش‌شرط خاصی ندارد و هر کدام از دختران و زنان خانه‌دار که کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. این امکان هم برای این عزیزان وجود دارد که هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  و هم از طریق برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین من” می‌توانند به‌صورت غیرحضوری مدارک خود را بارگزاری کنند که کار بسیار راحتی است و از همان ماه اول، هم بیمه آنها برقرار می‌شود و هم در صورت تمایل شخصی می‌توانند از خدمات درمانی هم استفاده کنند و این ایام جزو سوابق بیمه‌ای برای بازنشستگی آنها لحاظ خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=137199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰