• امروز : چهارشنبه - ۲۷ تیر - ۱۴۰۳
0

مهندسی معکوس برد آنالوگ به دیجیتال بخش دیگ احیا با دستان توانمند مهندسین شرکت آلومینای ایران

  • کد خبر : 137159
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
مهندسی معکوس برد آنالوگ به دیجیتال بخش دیگ احیا با دستان توانمند مهندسین شرکت آلومینای ایران

سرپرست اتوماسیون احیا شرکت آلومینای ایران جاجرم گفت: برای اولین بار در کشور مهندسین شرکت آلومینای جاجرم موفق به تعمیر ۵ عدد برد آنالوگ به دیجیتال تابلوی کنترل کننده دیگ احیا شدند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت آلومینای ایران؛ مهندس محمد محمدی با بیان اینکه تکنولوژی پروژه تولید آلومینیوم کاملا انحصاری شرکت NFC چین است، افزود: این پروژه یکی از حساسترین تجهیزات سیستم کنترل مانیتورینگ (اتوماسیون احیا) و مربوط به دیگ های احیا است که بعد از گذشت زمان نیاز به تعمیر دارد.

وی افزود: تابلوهای کنترل کننده دیگ‌های سالن احیا شامل ۴ برد الکترونیکی است که به علت کارکرد در محیط با دمای بالا و بالا رفتن زمان کارکرد بعد از ۶ سال دچار مشکل می‌شوند که نیاز به تعمیر، عیب یابی و تعویض به موقع قطعه در مدت زمان کوتاه دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط تحریم، مهندسین اتوماسیون احیا شرکت آلومینای ایران مصمم به تعمیر و طراحی معکوس این تجهیزات شدند که طی آن دو عدد از بردهای کنترلی برای اولین بار در سال گذشته مهندسی معکوس شد و بعد از تست نهایی و بارگذاری در تابلوها راه اندازی گردید.

مهندس محمدی اضافه کرد: بعد از گذشت ۶ سال از راه‌اندازی شمش آلومینیوم، برد دیگ به دلیل شرایط میدان مغناطیسی و گرما دچار مشکل شده  که بر این اساس طبق شرایط موجود در تابستان و کاهش برق و جریان آمپر برای جلوگیری از بروز مشکلات داخلی مورد تعمیر قرار گرفت.

بر این اساس اکنون با تحربه ای که در تعمیر برد های اصلی تابلو دیگ احیا شرکت آلومینا داشتیم که برای اولین بار نیز در کشور  صورت پذیرفت، مهندسین این واحد آمادگی  عیب یابی ، تعمیر و مهندسی معکوس تمام برد های الکترونیکی شمش آلومینیوم را دارند تا در شرایط حساس کاهش جریان و دیماند برق و محدودیت های زمانی، در مدت زمان کوتاه برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته نسبت به عیب یابی و تعمیرات لازم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انجام موثر این اقدام صرفه‌جویی در زمان و به ویژه صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال دارد گفت: در حال حاضر تعداد ۷۰ برد دیگر نیز برای تعمیر در برنامه قرار دارد.

سرپرست اتوماسیون احیا شرکت آلومینای ایران گفت: در حال حاضر مهندسین این مجموعه آمادگی کامل برای فاز دو و سه شمش آلومینیوم جاجرم در زمینه تابلوهای ایزوله ، کنترلی و پنوماتیک و تبادل اطلاعات با شرکت های مشابه را دارد.

مهندس محمدی یادآور شد: این در حالی است که در سال گذشته برای اولین بار در کشور تعمیر ریموت کنترل جرثقیل‌های چند منظوره و ۵ عدد جو استیک مربوط به این جرثقیل ها نیز توسط مهندسین این شرکت انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ۵عدد پات کنترل و ۵ عدد تابلو برق نیز صددرصد با تجهیزات داخلی در دست ساخت است که نسبت به مشابه نمونه خارجی آن هم مقاومت و کیفیت بالایی دارد.

محمدی با اشاره به شرایط کنونی کشور که به دلیل تحریم‌ها خرید و واردات از سایر کشورها سخت شده است‌، اظهارداشت:با معرفی و شناسایی و ایجاد ارتباط موثر و قوی‌ با شرکت‌های داخلی، خرید و فروش تجهیزات با  این شرکتها سریع و راحت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: به ویژه ارتباط قوی‌تر با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند بسیار کمک کننده و سبب افزایش دانش، سرعت عمل و تبادل اطلاعات باشد.

وی در پایان با بیان اینکه ارتباط با مهندسین و شرکت های دانش بنیان در بخش اتوماسیون احیا و نرم‌افزار صددرصد می‌تواند تاثیر مثبت بر افزایش تولید داشته باشد، گفت: با این ارتباط می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک، تجهیزات شرکت‌های آلومینیوم در داخل کشور با کیفیت بهتر از نمونه‌های خارجی آن تهیه شود.

http://tejaratava.ir/?p=137159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰