• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
5

پذیره‌نویسی سهام شرکت لیزینگ عصر اعتماد از اواخر تیر ماه در فرابورس

  • کد خبر : 136158
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
پذیره‌نویسی سهام شرکت لیزینگ عصر اعتماد از اواخر تیر ماه در فرابورس
نشست خبری تشریح جزئیات پذیره‌نویسی سهام شرکت لیزینگ عصر اعتماد توسط مدیران این مجموعه روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس هتل قلب تهران با حضور خبرنگاران برگزار شد.

علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، در این نشست خبری آقای محمد حسین فهیمی رئیس هیئت مدیره گروه مالی اعتماد به معرفی گروه و هلدینگ مالی اعتماد و هدف از راه اندازی لیزینگ اعتماد پرداخت و آقای اصغر قربانی نایب رئیس هیئت مدیره گروه مالی اعتماد نیز در مورد جزئیات آمار و اطلاعات مربوط به پذیره نویسی سهام شرکت لیزینک اعتماد توضیحاتی ارائه نمود. و آقای سید مجتبی بنی طبا مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت لیزینگ اعتماد به ارائه گزارش وضعیت لیزینگ در کشور و اهداف لیزینگ اعتماد برای ورود به بازار سرمایه مطالبی را بیان کرد.

اطلاعات ارائه شده به شرح ذیل است:

واسپاری عصر اعتماد اولین لیزینگ ثبت شده است که از بدو تاسیس به صورت سهامی عام به ثبت رسیده است. از سوی دیگر دومین شرکت لیزینگ به لحاظ میزان سرمایه ثبتی در میان لیزینگ‌های بورسی و غیر بورسی کشور محسوب می‌شود. حضور در کسب و کارهای نوین بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای فناوری در فرایندها غیرحضوری بودن ارائه خدمات، فراگیری جغرافیایی خدمات در سطح کشور و کاهش ریسک‌های عملیاتی همزمان با سرعت و دقت ارائه خدمات، از اولویت‌ها و اهداف واسپاری عصر اعتماد است.

پذیره نویسی سهام شرکت لیزینگ عصر اعتماد از اواخر تیر ماه در فرابورس ایران انجام می‌شود.

در این پذیره نویسی ۴۰۰ میلیارد تومان سهام شرکت لیزینگ عصر اعتماد عرضه خواهد شد.

سرمایه ثبت شده شرکت لیزینگ عصر اعتماد ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰ درصد سهام آن از طریق پذیره‌نویسی به عرضه عمومی خواهد رسید.

قیمت عرضه در این پذیره نویسی مطابق ارزش اسمی یعنی ۱۰۰ تومان به ازای هر سهم خواهد بود.

مشخصات کارگزاری عامل پذیره‌نویسی و شرکت متعهد پذیره‌نویسی و میزان تعهدات آن متعاقباً از طریق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

نماد شرکت لزینگ اعتماد در گروه «سایر واسطه‌گری‌های مالی» درج خواهد شد.

تاریخ آغاز معاملات ثانویه سهام شرکت لیزینگ اعتماد متعاقب مطابق اطلاعیه آتی شرکت فرابورس ایران و بعد از پایان پذیره‌نویسی تعیین خواهد شد.

فعالیت لیزینگ عصر اعتماد در زمینه ارائه خدمات تسهیلات مالی برای تامین نیازهای تجهیزات تولیدی، سرمایه‌ای، املاک و سرمایه در گردش است.

گروه مالی اعتماد با در اختیار داشتن اکثریت سهام شرکت واسپاری عصر اعتماد به عنوان سهامدار عمده این شرکت شناخته می‌شود.

در باره شرکت لیزینگ عصر اعتماد و شرکت های بالادستی و معرفی گروه مالی اعتماد:

گروه مالی اعتماد یکی از هلدینگ‌های توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب (سهامی خاص) است که با هدف ارائه خدمات به اقشار جامعه و شرکت‌های دیگر در حوزه‌های مورد نیاز اعم از تسهیلات لیزینگ، بیمه، صرافی و مدیریت دارایی، در سال ۱۴۰۰ تأسیس شده است. این گروه مالی با هدف گسترش خدمات خود و ایجاد نوآوری در صنعت لیزینگ، شرکت واسپاری عصر اعتماد لیزینگ (اعتماد) را به عنوان زیرمجموعه خود تأسیس کرده است. این شرکت با سرمایه اولیه ۱۰ هزار میلیارد ریال، در اردیبهشت ۱۴۰۳ موافقت اولیه فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده و در اواخر تیرماه ۱۴۰۳ نسبت به پذیره‌نویسی سهام توسط سازمان بورس اوراق بهادار اقدام خواهد کرد.

ماموریت‌ها و چشم‌انداز

شرکت لیزینگ عصر اعتماد ماموریت‌هایی چون تامین مالی خرد برای عموم مشتریان، توسعه همگانی ارائه خدمات در سطح کشور و ارائه خدمات به صورت تمام آنلاین با دقت و سرعت بالا را در دستور کار دارد.

چشم‌انداز این شرکت نیز تبدیل شدن به برترین شرکت لیزینگ خصوصی کشور تا سه سال آینده با سهم بازار ۲۰ درصدی در صنعت لیزینگ و افزایش سرمایه به میزان ۳۰۰۰ میلیارد تومان است. همچنین، این شرکت قصد دارد تا با خلق نوآوری‌های مالی و اعتباری در صنعت لیزینگ، سهم ۴۰ درصدی از بازار لیزینگ ایران را در ۱۰ سال آینده کسب کرده و برندسازی در این صنعت را به سرانجام برساند.

حوزه‌های خدمات لیزینگ عصر اعتماد:

لیزینگ سبز

لیزینگ سبز، یکی از انواع قراردادهای لیزینگ است که در آن دارایی‌ها و خدمات مرتبط با فناوری‌های پاک و حفظ محیط زیست مانند تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر (پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و سایر سیستم‌های مدیریت انرژی)، صنایع مرتبط با بازیافت، خرید لوازم و تجهیزات صنعتی برای گسترش و توسعه تصفیه‌ خانه‌های صنعتی به مشتریان ارائه می‌شود. این نوع لیزینگ به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا در مسیر توسعه پایدار گام بردارند و به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی‌های محیط زیستی کمک کنند.

حوزه‌های نوین

صنعت لیزینگ که زمانی به ارائه ابزارهای مالی سنتی برای تملک دارایی‌ها محدود می‌شد، در حال حاضر شاهد تحولات چشمگیری است. با ظهور فناوری‌های نوین و نیازهای رو به رشد مشتریان، لیزینگ به فراتر از مدل‌های سنتی خود قدم گذاشته و به سمت حوزه‌های نوین و پویایی مانند لیزینگ اشتراکی، لیزینگ مبتنی بر داده، لیزینگ بین‌المللی و لیزینگ خدمات رهسپار شده است. برخی از این حوزه ها عبارتند از لیزینگ استراکی، لیزینگ مبتنی بر داده، لیزینگ بین المللی و لیزینگ خدمات.

لیزینگ سلامت

صنعت سلامت یکی از پویاترین و پیچیده‌ترین بخش‌های اقتصاد جهانی است. امروزه خدماتی نظیر توریست سلامت با هدف جذب متقاضیان خدمات پزشکی رونق فراوانی گرفته است. ارائه خدمات با کیفیت در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان در تجهیزات پزشکی پیشرفته، تأسیسات مدرن بیمارستانی و مطب‌های مجهز است. لیزینگ به عنوان یک ابزار نوین مالی می‌تواند به فعالان این عرصه در تامین منابع مالی مورد نیازشان یاری رساند.

سایر حوزه های متداول شامل حوزه‌های خودرو سواری و کار، ماشین‌آلات و تجهیزات، املاک، تامین مالی و سرمایه در گردش می باشد.

http://tejaratava.ir/?p=136158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.